2026-05-13, 11:47
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
Sluta använda den generella beteckningen "invandrare" som begrepp. Det är ljusår mellan olika etniska grupper! Exempelvis assimileras asiater, iranier och européer snabbt och väl i det svenska samhället. De här grupperna bidrar till samhällsutvecklingen och är till nytta för landet.

Annat är det med afrikaner och muslimer... Här finns det en kognitiv och etisk avgrund mellan den kristna västerländska samhällsordningen och deras bisarra religioner och kulturella vanföreställningar.

Iranier är muslimer.
Citera
2026-05-13, 13:40
Medlem
avulsions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Iranier är muslimer.
Def flesta iranier som flytt Iran och befinner sig i Sverige är inte muslimer. Varför tror du att de flydde mullorna?
Citera
2026-05-13, 14:19
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
Def flesta iranier som flytt Iran och befinner sig i Sverige är inte muslimer. Varför tror du att de flydde mullorna?

Var någonstans skrev jag att de flesta iranier som befinner sig i Sverige är muslimer?

Bara för att det kom en liten skara dissidenter i slutet av 70-talet och början av 80-talet som flydde religiöst förtryck så är det inte en godtagbar måttstock för att så dumdristigt skönmåla ett helt folkslag som fortfarande är problematiska när de anländer i Europa i nutid.
Citera
2026-05-14, 15:40
Medlem
Motivationen,eller rättare sagt brist på motivation är det stort problem. His dagens ungdom gäller minsta motståndet lag. Är någonting svårt eller ansträngande gör hen något annat.

Rätten att göra som man vill är också väldigt starkt förankrad. Vill hen inte plugga så behöver hen inte det.

Följden blir att de svaga eleverna inte klarar kraven. Utan ansträngning är det kört för dessa elever.

Hade vi inte haft glädjebetygen skulle långt fler gå ut nian utan gymnasiebehörighet.
Citera
2026-05-14, 16:22
Medlem
Samoupravleniees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Knappt att jag själv klarade den som helsvensk
Det var en privat skola antar jag?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera