Citat:
https://samnytt.se/nastan-halften-av-15-arga-invandrarelever-saknar-grundlaggande-las-och-raknekunskaper
Av denna artikel kan man dra slutsatsen att dagens skola inte gör vad den ska. Det finns fler anledningar men de största är enligt min mening att lärare släpper vidare elever som inte uppfyller de krav som finns för att gå vidare. Om de inte kan stava, prata eller den NO som förväntas för att tillgodogöra sig nästa års kurs så MÅSTE de gå om. De kan inte släppas vidare.
Ok, skolan är underfinansierad och de flesta lärarna verkar i dagsläget vara mähän som tycker mer synd om barnen än ser till att de lär sig det de ska.
Lösningen är att återupprätta läraryrkets status samt se till att katederundervisning och disciplin återupptas. Inget barn skall släppas igenom skolan förräns de uppfyller de krav som ställs på dem per klass.
Av denna artikel kan man dra slutsatsen att dagens skola inte gör vad den ska. Det finns fler anledningar men de största är enligt min mening att lärare släpper vidare elever som inte uppfyller de krav som finns för att gå vidare. Om de inte kan stava, prata eller den NO som förväntas för att tillgodogöra sig nästa års kurs så MÅSTE de gå om. De kan inte släppas vidare.
Ok, skolan är underfinansierad och de flesta lärarna verkar i dagsläget vara mähän som tycker mer synd om barnen än ser till att de lär sig det de ska.
Lösningen är att återupprätta läraryrkets status samt se till att katederundervisning och disciplin återupptas. Inget barn skall släppas igenom skolan förräns de uppfyller de krav som ställs på dem per klass.
Det är inte skolans eller skolfinansierings fel att resultaten haltar. Det är elevunderlaget som brister. Om jag inte misstar mig så mottar skolor i så kallade utsatta områden redan mycket mer finansiella resurser än skolor som domineras av svenska elever.
Vi har en skola och en läroplan som är anpassad efter svenska barn med en genomsnittlig intelligenskvot kring 100, medan de flesta invandrarbarnen kommer från regioner i världen med lägre genomsnittskvoter. Givetvis kommer de inte att kunna hänga med i det tempo och på den nivå som förväntas av svenska barn. Det är ett biologiskt faktum och egentligen ett problem utan lösning, såvida man inte erkänner den här verkligheten.
Jag rekommenderar starkt att se det här avsnittet av Insomnia Stream med Devon Stack som visar hur det gick när man skulle försöka undervisa negrer i ett så kallat utsatt område i USA genom riktade insatser. Det slutade inte som man önskade. Och vi har nu väldigt likartade problem i Sverige.
https://odysee.com/@Blackpilled:b/ghetschool:9