2026-05-12, 09:51
Avstängd
Comitiums avatar
Är det rimligt att Filip och Fredrik har tjänat hundratals miljoner på sina 700 avsnitt av Alla mot alla? Kanske ända upp till 380 miljoner kronor. 380 000 000 kronor.
2026-05-12, 10:01
Medlem
Om det är det rimligt? Hur långt är ett snöre?

För mig är det naturligtvis absurt, för en annan är det helt i sin ordning. Det finns inget objektivt svar på din fråga då den rör religionen kapitalism.
2026-05-12, 10:20
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Om det är det rimligt? Hur långt är ett snöre?

För mig är det naturligtvis absurt, för en annan är det helt i sin ordning. Det finns inget objektivt svar på din fråga då den rör religionen kapitalism.

Det handlar inte om vad som är objektivt utan vad som är rimligt. Du tycks mena att man inte kan ha en uppfattning om kapitalismens avarter för att värdeomdömen i sammanhanget inte är objektiva? Du avger ju själv ett värdeomdöme att det är absurt, så vad är det du vill ha sagt?
2026-05-12, 10:23
Medlem
De tar betalt det som kanal5 vill betala.
Kanal5 skulle inte betala så mycket pengar om inte FF var värda det.

Om du anser att de är överbetalda så kan du starta ett bättre och billigare program och sälja till kanal5.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Är det rimligt att Filip och Fredrik har tjänat hundratals miljoner på sina 700 avsnitt av Alla mot alla? Kanske ända upp till 380 miljoner kronor. 380 000 000 kronor.

Nej, det är absolut inte rimligt. Inte ens troligt. Varifrån har du fått den siffran?
Medlem
Citat:
Det handlar inte om bad som är objektivt utan vad som är rimligt. Du tycks mena att man inte kan ha en uppfattning om kapitalismens avarter för att värdeomdömen i sammanhanget inte är objektiva? Du avger ju själv ett värdeomdöme att det är absurt, så vad är det du vill ha sagt?
Nej, det är en helt meningslös fråga. Det monetära värdet av ett ting eller en tjänst kan alltid variera mellan noll och en godtyckligt hög siffra. Det är värt vad människor tror att det är värt. Jag tycker Filip och Fredrik är värda 0 kronor, produktionsbolaget miljoner. Ett tag tyckte holländare att tulpanlökar var värda miljoner, sedan var dom inte längre det.
2026-05-12, 10:26
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Nej, det är absolut inte rimligt. Inte ens troligt. Varifrån har du fått den siffran?

Jag har anlitat en säker källa som räknat på detta och kommit fram till att det max kan röra sig om 380 miljoner med högsta taxan som används i dylika sammanhang. Kanske bara 250 miljoner....
2026-05-12, 10:27
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Nej, det är en helt meningslös fråga. Det monetära värdet av ett ting eller en tjänst kan alltid variera mellan noll och en godtyckligt hög siffra. Det är värt vad människor tror att det är värt. Jag tycker Filip och Fredrik är värda 0 kronor, produktionsbolaget miljoner. Ett tag tyckte holländare att tulpanlökar var värda miljoner, sedan var dom inte längre det.

Ja Filip och Fredrik är ena jävla tulpanlökar. Exakt.
2026-05-12, 10:31
Medlem
Citat:
Jag har anlitat en säker källa som räknat på detta och kommit fram till att det max kan röra sig om 380 miljoner med högsta taxan som används i dylika sammanhang. Kanske bara 250 miljoner....

"Säker källa"? Tämligen oseriöst svar om du inte kan ange vilken den säkra källan är. Tror nog din källa har räknat lite fel här.
2026-05-12, 10:32
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy

Om du anser att de är överbetalda så kan du starta ett bättre och billigare program och sälja till kanal5.

Älgvandringen är väldigt populär. Kostar den 380 miljoner kronor? Knappast. Men det anses Filip och Fredrik vara. Hur kan bröderna Warner betala ut sådna fantasisummor för strunt. De är som tulpanlökar var det någon gök som sa. Ja exakt!
2026-05-12, 10:32
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy

Älgvandringen är väldigt populär. Kostar den 380 miljoner kronor? Knappast. Men det anses Filip och Fredrik vara värda. Hur kan bröderna Warner betala ut sådna fantasisummor för strunt. De är som tulpanlökar var det någon gök som sa. Ja exakt!
2026-05-12, 10:42
Medlem
Citat:
Så din summa är egentligen helt påhittad i din egen fantasi.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in