2026-05-12, 09:56
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Den brittiska jordbrukskrisen beror ju nästan helt och hållet på brexit. Ska den där fejan i trådstarten ta in UK i EU igen eller hur ska han hjälpa de brittiska bönderna?
Ja, man undrar när folk ska inse att miljardärer som driver politiska ståndpunkter kanske inte alltid har vanligt folks välmående i huvudsaklig åtanke. Lustigt hur James Dyson drev Brexitfrågan och sedan omedelbart flyttade Dysons HK (och sig själv) till Singapore när det hände.

Men som någon annan i tråden indikerade, kanske är det som krävs ett gammalt hederligt thatcheristiskt stålbad i kombination med ytterligare isolering från globala marknader som löser jordbrukarnas problem…
Citera
2026-05-12, 10:09
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
Jag tycker jag förklarade detta koncept väldigt bra för att vara första gången. Jag upptäckte det nyss när du skrev ditt felaktiga inlägg, jag såg vad som fattades i resonemanget.

Kontentan är att det sker saker på många nivåer? Man kan hävda händelseförlopp som fan. Säga att de och de beror på de osv men sanningen är att det blir ett nollsummespel. Det adderas inget nytt. Det kan fan vara samma fenomen som pekar på helt olika saker efter väldigt skräddarsydda tolkningar. Att hålla på och jämföra narrativ och att någon har rätt är bara en sorts flockmentalitet som lugnar dig. Det är inte intellektuellt.
Det där gjorde verkligen inte saken bättre. ’Det” och ”de” är olika saker.

Det är såklart så att verkligheten sällan är svart och vit, men du får väl argumentera för din tes med faktiska argument istället för att flumma om ”händelseförlopp”, ”fenomen” och beroendeförhållanden.

Vilka specifika händelseförlopp menar du ledde till vad, och hur skiljer sig detta från vad jag redan har skrivit? Hur menar du att detta blir till ett ”nollsummespel”, vad är det för ”nytt” som du vill addera? Att jämföra narrativ och i efterhand peka på vilket narrativ som visade sig ha mer rätt är en hyggligt välanvänd vetenskapsteoretisk underbyggnad, så på vilka grunder anser du att detta tillvägagångssätt är felaktigt?

Artikulera och detaljera dina argument, om du har några, du är ju luddigare och mindre sammanhängande än en högstadieuppsats.
Citera
2026-05-12, 10:17
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Det där gjorde verkligen inte saken bättre. ’Det” och ”de” är olika saker.

Det är såklart så att verkligheten sällan är svart och vit, men du får väl argumentera för din tes med faktiska argument istället för att flumma om ”händelseförlopp”, ”fenomen” och beroendeförhållanden.

Vilka specifika händelseförlopp menar du ledde till vad, och hur skiljer sig detta från vad jag redan har skrivit? Hur menar du att detta blir till ett ”nollsummespel”, vad är det för ”nytt” som du vill addera? Att jämföra narrativ och i efterhand peka på vilket narrativ som visade sig ha mer rätt är en hyggligt välanvänd vetenskapsteoretisk underbyggnad, så på vilka grunder anser du att detta tillvägagångssätt är felaktigt?

Artikulera och detaljera dina argument, om du har några, du är ju luddigare och mindre sammanhängande än en högstadieuppsats.
Min kritik är alltså gentemot sättet att analysera information. Jämförandet mellan värden för det lurar oss att tro att vi vet en massa saker vi hört. . Få människor har låst upp särskilt äkta åsikter

Jag tror inte jag gör mig förstådd i nuläget? Oavsett vill jag förmedla att de/det är ett resultat av att tänka på ett annat sätt i min förklaring. Mer talspråkligt. För att prova om det gick bättre

Tack för utbytet
Citera
2026-05-12, 12:12
Medlem
kyrkstockens avatar
Robert Lowe är bara betald agent för att spräcka reform UK.

Hur kan man inte begripa det?
Citera
2026-05-12, 19:01
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Robert Lowe är bara betald agent för att spräcka reform UK.

Hur kan man inte begripa det?

Säger du samma sak i Sverige om Afs, MED och Markus Allard?
Citera
2026-05-12, 19:15
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Säger du samma sak i Sverige om Afs, MED och Markus Allard?
Han kom precis när reform uk blev ett hot. Han hade dragit sig tillbaka från politiken när han värvades att återvända. Hans uppgift är att söndra upproret och missnöjet.

Det är en djävla skillnad mot allard eller afs.

Om Allard slutar och men sedan återvänder när missnöjet eskalerar så skulle jag bli misstänksam ja.
Citera
2026-05-12, 20:00
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Han kom precis när reform uk blev ett hot. Han hade dragit sig tillbaka från politiken när han värvades att återvända. Hans uppgift är att söndra upproret och missnöjet.

Det är en djävla skillnad mot allard eller afs.

Om Allard slutar och men sedan återvänder när missnöjet eskalerar så skulle jag bli misstänksam ja.

Som Sverigedemokrat har jag mer gemensamt med Lowe än med Farage. Sug på den du!
Citera
2026-05-12, 23:16
Moderator
farbror_barbros avatar
Rubrik korrigerad, utgången rubrik ” Robert Lowe, ett försök att väcka UK ur globalisternas/vänsterliberalernas helvete.”

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in