2026-05-12, 07:01
Medlem
En kvinnlig fångvaktare på anstalten Rödjan anklagas för att ha sexuellt trakasserat flera manliga kollegor under lång tid. Hennes kvinnliga chef har känt till problemet och har fått flera anmälningar men har valt att inte agera.

Kriminalvårdsmagasinet skriver att den kvinnliga chefen har sagt att: "kriminalvårdaren bara ”skämtar” och att de drabbade inte borde ta det så allvarligt."

https://www.kriminalvardsmagasinet.se/nyheter/222614-sexuella-trakasserier-pa-anstalten-rodjan/
Citera
2026-05-12, 07:25
Medlem
Undra vad som hade hänt om det hade varit tvärtom, en manlig fängelsevakt som trakasserade kvinnliga kollegor?
Själv tror jag det stått i media, personalen fått varningar eller blivit omplaceras.
Kanske även fått sparken.
Citera
2026-05-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gharris
Undra vad som hade hänt om det hade varit tvärtom, en manlig fängelsevakt som trakasserade kvinnliga kollegor?
Själv tror jag det stått i media, personalen fått varningar eller blivit omplaceras.

Mest troligt sparken och böter, kvinnor verka klara sig.
Citera
2026-05-12, 07:38
Medlem
Citat:

Minst omplacering och chefen som kände till det hade också åkt dit både för kännedom utan ingripande och hennes yttrande som visar på brist för de intagnas känslor.
Citera
2026-05-12, 08:16
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Chefen borde avgå.
Citera
2026-05-12, 08:32
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Man kan ju oxå komma ihåg att den hysteriska meetoo-kampanjen inte endast involverade män som (eventuellt) trakasserat folk sexuellt i sin omgivning:

SR-upproret slutade med att Lotta Bromé lämnade

https://www.expressen.se/noje/sr-upproret-slutade-med-att-lotta-brome-lamnade/

Notera PK-haveriet/kaoset överst i den artikeln (samt längre ner):

KLANDER FRÅN PON: Den här artikeln har klandrats av Pressens Opinionsnämnd (PON) för att ha brutit mot god publicistisk sed. Läs mer om beslutet här.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-05-12 kl. 08:38.
Citera
2026-05-12, 17:07
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Men exakt hur bär sig en sådan kvinna åt?

Jag har aldrig blivit antastad till den grad att jag skulle anmäla.
Och dom gånger jag blivit en aning besvärad, så har det berott på att någon äldre kvinna varit berusad på krogen och stött på en.

Men aldrig på jobbet eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in