Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det oroväckande är ju att personerna på fartyget kom från olika håll i världen. Om de är smittade, så kan de resa hem till var sitt hemland och starta en epidemi där. Det är inte som om bara några lokala ungar hade lekt på den där soptippen...
Det finns väl massvis med utlänningar som varit i Argentina och kommit nära någon smittad nu och förr. Man behöver inte följa viruset så noga eftersom det inte är speciellt smittsamt. De här smutsiga fågelskådarna på båten hade väl varit och grävt i fågelträck eller
Något gammalt bo på en soptipp där gnagarna sprungit runt och därav kommit
I närkontakt. Fågelskådare av den här kalibern blir fanatiska om det handlar
Om någon ovanlig fågel och tappar alla
Normala spärrar.