2026-05-12, 05:42
Avslutad
Hejsan!

Söker en TV som är anpassad efter mina kanaler, jag har digitaltv, men behöver köpa en ny tv. Så jag undrar vilken tv-OS är bäst för någon som redan har abonnemang och digitaltv som jag har.

Jag vill slippa streaming och netflix kanaler från USA, jag har redan alla kanaler men behöver en tv med bra panel och operativsystem.

Vissa av dessa smart tvs kräver att man har särskilda abonnemang, men det vill jag undvika, är det android tv som gäller då? och google tv? eller är samsung och lg också bra?
Citera
2026-05-12, 08:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepink
Hejsan!

Söker en TV som är anpassad efter mina kanaler, jag har digitaltv, men behöver köpa en ny tv. Så jag undrar vilken tv-OS är bäst för någon som redan har abonnemang och digitaltv som jag har.

Jag vill slippa streaming och netflix kanaler från USA, jag har redan alla kanaler men behöver en tv med bra panel och operativsystem.

Vissa av dessa smart tvs kräver att man har särskilda abonnemang, men det vill jag undvika, är det android tv som gäller då? och google tv? eller är samsung och lg också bra?

Har Samsung, flera. Bra TV-apparater. De nyaste har Google, Google är android.
Gemini har de nyaste apparaterna utan att jag visste om det. Till och med diskmaskinen och kaffebryggaren har uppdaterats, även alla mina lampor. Utan att jag blev tillfrågad.. Alla grejorna är från olika tillverkare.

Samsungs nya TV-apparater har alla möjliga kanaler/program utan kostnad.
-Även Flashback funkar med TV:s webbläsare, utan att ha datorn på, men den skiter jag i.

QLED.
Citera
2026-05-12, 10:12
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Mitt absolut största krav vid tv-köpet var att den inte skulle ha Android i sig. Detta helvetes One size fits all OS som bara självplågare kan älska. Dessutom garanteras bara ett par års uppdateringar, sedan….hoppsan funkar ingenting i tvn längre, det var ju synd.

Vi kör LG sedan många år tillbaks som även har stöd för Airplay, fungerar magiskt bra. Airplay är ju typ som cromecast med skillnaden att det funkar varje gång, inte bara någon gång ibland som man har varit van med i Android-världen.

LGs oled skärmar är ju dessutom erkänt fantastiska.
Senast redigerad av Apanluktardiesel 2026-05-12 kl. 10:14. Anledning: Tillägg
Citera
2026-05-12, 21:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Mitt absolut största krav vid tv-köpet var att den inte skulle ha Android i sig. Detta helvetes One size fits all OS som bara självplågare kan älska. Dessutom garanteras bara ett par års uppdateringar, sedan….hoppsan funkar ingenting i tvn längre, det var ju synd.

Vi kör LG sedan många år tillbaks som även har stöd för Airplay, fungerar magiskt bra. Airplay är ju typ som cromecast med skillnaden att det funkar varje gång, inte bara någon gång ibland som man har varit van med i Android-världen.

LGs oled skärmar är ju dessutom erkänt fantastiska.

Datorn jag skriver på just nu är kopplad till en SAMSUNG- skärm eller TV om man så vill, 65 tum, QLED, har alla portar som "finns", den är från 2017. Samsung fixar uppdaterar fortfarande efter 9 år.. Använder faktiskt TV:n bara som skärm.
(Så gör jag med alla TV-apparater)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in