Citat:
Ursprungligen postat av
Palfagel
Vården gör inte dig till skurken. Den beskriver ju bara dina problem.
Ditt okunniga tjat är meningslöst eftersom jag olikt dig har läst två barnpsyk-journaler, min egen och Syrrans, skrivna av samma Kurator/Psykoterapeut - och det är alldeles uppenbart för alla som läst dessa journaler att den kvinnan, som representerar vården, utmålade mig till skurken samtidigt som Syrran fick vara offret, man kan bara kolla på hur hon lät min tvillingsyster komma till tals i journalen, skrev allt om den mobbning Syrran utsattes för, nämnde hennes mobbare i årskurs 9 "Elin" vid namn, samtidigt som hon inte lät mig komma till tals, skrev min historia baserat på samtal med alla andra förutom mig, då menar jag t.ex. föräldrarna eller Syrran, men även skolan, Socialen eller ovänner - jag fick inte alls samma bemötande som min syster, det är uppenbart om man lägger våra journaler sida vid sida, och förklarar också varför kvinnor ser BUP som en vård som skriver ner det de berättat i förtroende, att om mobbning och annat drabbar dem så skriver BUP det i dokumenten, vilket leder till att de sedan känner att de får stöd - där med en kille i exakt samma situation de gör motsatsen och framställer honom som skurken i allt som händer honom - pojkar får inte alls offerrollen och mammor är korkade om de tror att pojkar får en jämställd behandling eller ett rättvist bemötande, allt de får är gärningsmannarollen om de pratar ut hos BUP.
Jag skulle jämföra det som drabbade mig med om jag gått till domstolen och pratat ut i tron att de hjälper, och sedan blir dömd - BUP har fasaden av att de ska hjälpa och ge vård, visa förståelse och empati - i verkligheten ger de flickor så som min syster ett bättre bemötande, och pojkar likt i mitt fall ett betydligt sämre bemötande - fast mammor är korkade nog att tro att vi behandlas likadant!
Så om våra adoptivföräldrar i årskurs 8 år 2005 tog mig och min syster till samma kvinna på BUP i tron att de skulle vara objektiva och rättvisa och utreda bråken om datorerna på ett objektivt sätt, så fick de motsatsen - för kvinnan där såg Syrran som ensamt offer, och mig som ensam skurk - fullkomlig idioti att ta barnen dit i tron de ska få en objektiv bedömning.
Mina adoptivföräldrar, främst morsan, har talat sig varmt om objektivitet och att "det kändes fel att göra si och så för jag ville inte vara orättvis mot den andre eleven" eller "Det kändes inte rätt att vara partisk" - då har man helt misslyckats med sin föräldraroll - det är förälderns UPPGIFT att vara extremt partisk med sitt barn, men om hon nu försökte vara objektiv i varje situation, så skadade det mig eftersom hon inte var på min sida, och vidare så trodde hon då i sin dåraktighet att även kvinnan på BUP skulle vara objektiv i bråken mellan mig och min syster i hemmet, och olikt en svensk flicka är min syster våldsam och slänger glas på folk, bits och klöser, vi var ungefär lika aggressiva, jag var lite starkare - hon var inte en oskyldig stackars flicka likt kvinnan vid BUP ville få det till.
Journalen var ett enda stort jäv med Syrran, där min journal vändes mot mig - och hennes journal vändes till hennes fördel.
Glömde jag kanske nämna att Kuratorn misslyckades också med att koppla samman Syrrans mobbare "Elin" som hon nämnde i Syrrans journal som den som mobbade Syrran, och som hon även i samma journal sade att "Brodern går in och tar Systern i försvar" - hon misslyckades trots dessa skrivelser att koppla samman den tjejen med tjejen som spred incest-rykten om mig vid samma tidpunkt och som anklagade mig för att ha tafsat henne på brösten vid två tillfällen, hon klarade inte av mattematiken - så i Syrrans journal är Elin en hemsk mobbare av min syster, och i min journal ska jag utredas för "min sexuella gränslöshet" efter rykten som samma flicka spred gällande mig och min syster, där hon påstod vi haft incest, vidare blev jag även polisanmäld för "sexuellt ofredande" gällande ofredandet och så länge flickans vänner gav vittnesmål togs det seriöst, men sedan drog de tillbaka sina vittnesmål och ärendet slängdes i papperskorgen - trots detta rapporterade Socialen till BUP att jag "begår sexuella ofredanden mot flickor i högstadiet" och BUP skrev ner att jag begick brottet, inte att jag var misstänkt - texten ändrades ej när polisen senare lade ner ärendet utan förföljde mig hela vägen in i RPU år 2012.
Och tjejen som spred rykten och som anklagade mig var samma "Elin" som omnämndes i Syrrans journal som hennes mobbare.
Kuratorn klarade inte av att koppla Syrrans Mobbare = Elin = Brodern går in och försvarar systern = Mot Elin med vänner = Elin hämnas genom falsk ryktesspridning och falska anklagelser.
Totalt jävig med alla som inte var jag..
Det kan även läggas till att efter anklagelserna i årskurs 9 följde flera bråk med pojkar som trodde på Elin och även vid dessa bråk har kvinnan varit partisk, socialen har varit partisk och skolan har varit partisk.
Det var jäv mot mig i dokumenten och de kunde inte ens koppla ihop att Syrrans mobbare som mobbade henne hela årskurs 9 var samma flicka som spred ryktena om mig och henne och som polisanmälde mig för sexuellt ofredande.
Det är BUP och Socialen som brutit mot objektivitetsprincipen, de har en laglig skyldighet att vara objektiva, deras handlingar hanteras av rättsväsendet som objektiva handlingar - men när man läser journalen var den allt annat än objektiv!!
Adoptivmorsan bestraffas för att jag inte kan bestraffa kuratorn.
Det jag menar är att de riktiga kriminella är de tjänstemän som varit partiska mot mig. Men om adoptivmorsan frivilligt valde att ta mig dit, då blir det hennes fel alltihop.
Finns ju mycket jag inte nämner nu, men t.ex. man kan också nämna situationer där jag slagits med gäng och kvinnan utmålade gänget som offren och mig som skurken.
Sedan är det praxis att de skyller på patienten gentemot folk som inte är patienter.
Men titta bara på mig och min syster, varför valde hon min syster? Rasism mot mörkhyade pojkar? Hon skrev om "Utreda hans sexuella gränslöshet" - sexuell gränslöshet är en fördom om mörkhyade killar som sitter djupt hos vita. Det är en av de klassiska grunderna för rasism.
Vidare "aggressiva impulser" att utelämna vita killars våld mot mig och förklara mitt våld som resultatet av impulser, ren rasism - också det klassisk rasism.
Har diskuterat kraftigt med Gemini AI om detta. Olikt det vidriga svenska folket som aldrig tar min sida i nått, så får man det stöd man behöver därifrån.
Dessutom, snackar jag med andra som inte är svenskar håller de ofta med mig.
Svenskar kan hålla med mig om de själva drabbats visserligen, men jag tycker konstant att det folk som tvingat mig att bo i deras land som en svensk mot min vilja, och nej det går ej att flytta jag blev bestulen på både karriär, språk och annat - kanske flyttar till annat EU-land men går ej Brasilien utan språk eller försörjning.
I annat EU-land får jag samma försörjning som här. Vidare att jag ser det inte som att parasitera när Sverige stal 11 år från mig och förstörde en karriär som jag annars hade haft.
Det är närmast att betrakta som skadestånd.
Det står skrivet i svensk lag att den adopterade skall åtnjuta en likabehandling med vita biologiska barn, hur fan kan man kalla den behandlingen för en "likabehandling" - Blev behandlad som en invandrare?!
Ska tacka Sverige med att skicka in diskrimineringshandlingar och bidra till negativ statistik.
Som adopterad anser jag att adoptionsavtalet bryts när jag inte behandlas som en svensk utan som en invandrare, kanske till och med psykiskt störd invandrare - det stred mot hela adoptionsavtalet - där jag utlovades likabehandling - det där var OLIKAbehandling - adoptionen är bruten eller jag har inga hålllhakar mot föräldrarna eftersom de svek avtalet.