2026-05-11, 22:34
Medlem
Jag skrev inläggen i tråden 5e maj, de raderades samma dag. Dagen efter 6e maj skriver jag till blomvattnare och får svar att kolla med mapping varpå jag frågar Mapping direkt. Mapping svarar 7e maj varpå jag svarar tillbaka direkt men får svar först 11 maj alltså idag.
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Citat:
Denna tråd (FB) Svenska CIA / MI6

2 inlägg försvann verkar det som, har någon moderator lekt cool?
#Mapping har raderat.
hej sötis kan du förklara tack fjortisblondiwe

Hej,
det första inlägget tyckte jag inte hade med TS att göra eftersom TS avser att diskutera namnet på den här nya underrättelsetjänsten och – implicit får man anta – vad andra användare anser om fenomenet i sig. Ditt andra inlägget tyckte jag mest var trams p.g.a. naturen på de frågor du tänker dig att man skulle kunna ställa vid en anställningsintervju. Men vem vet, du kanske kan övertyga mig om att jag har fel.
/Mod
Kan du ta fram inläggen så startar jag klagotråd, tråden är inte placerad i språk så det är inget språkforum därav har du fel. Det är inget trams vi diskuterar arbetsplatsen i stort etc.

Jag tror att det är mer konstruktivt om du berättar för mig varför du inte tycker att inläggen faller in under 0.03. Vill du att jag kopierar inläggen i ett PM till dig så att vi kan diskutera dem?
/Mod
ja hjätttegjärna

Vad jag kunde se var det de här två raderade inläggen. Det är lite knöligt att citera inlägg som har citat inuti sig, men jag hoppas att du känner igen det du skrivit och citerat ändå.

Citat:
Ett russofobiskt nytt kallt krig är på väg initierat av västmakterna, det vi ser bland annat med denna nya myndighet är en del av det.

https://www.rt.com/russia/639414-west-building-new-iron-curtain/

Citat:
NATO and the EU are dismantling centuries of ties with Moscow and turning regional bodies into tools of anti-Russia policy, ambassador-at-large Artyom Bulatov has said

Citat:
The West is erecting a new Cold War-style Iron Curtain against Russia, severing ties that took centuries to build, Moscow’s Ambassador-at-Large Artyom Bulatov has said.

In an interview with RIA Novosti on Monday, Bulatov, a senior diplomat overseeing Kaliningrad’s foreign policy dossier and key Baltic Sea issues, said Western capitals are pushing a deliberate and “irreversible” rupture of regional bonds.

Westerners, with energy worthy of a better cause, are erecting a new ‘Iron Curtain’, seeking to make irreversible the rupture – provoked by themselves – of socio-economic, trade, transport, interpersonal, cultural, and historical ties that have been built in the region not over years, but over centuries,” he said.

Bulatov also claimed that the overall situation in the Baltic region reflects NATO and the EU’s confrontational posture toward Russia. He added that Western powers have deliberately destroyed key mechanisms of multilateral regional interaction, including the Council of the Baltic Sea States and the Barents/Euro-Arctic Regional Council.

Russia withdrew from both bodies in 2022 and 2023, arguing that their operations had been mostly derailed by Western participants. With Moscow out of both institutions, Bulatov said their work had been “reduced to a secondary instrument” of Western anti-Russian policy.

The phrase ‘Iron Curtain’ was popularized by Winston Churchill in his famous 1946 speech in Fulton, which is widely regarded as the opening salvo of the Cold War.

The escalation of the Ukraine conflict in 2022 ushered in unprecedented tensions between Russia and the West, with the EU closing its airspace to Russian aircraft and imposing waves of sanctions on Moscow. The Baltic countries, Poland, and Finland went further, imposing a near-total ban on entry for Russian nationals."

Ryssland representerar en motkraft till de öppna gränserna och transsexuell rörelse i resten av Europa.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Blir intressant vad antagningskraven är för att bli "agent"?

Frågor på intervjun:

1. Gillar du att besöka systembolaget, gå i pridefestivalen, umgås med mörkhyade och äta veganskt kött?

2. Visst tycker du Putin är jättedum och Selensky jättesnäll?

3. Vad betyder "Slava Ukraini" och berätta varför det betyder mycket för vår gemensamma värdegrund?

4. Arbetskraftsinvandringen från Mellanöstern och Afrika har bestått av högutbildade syrier eller hur?

5. Det existerar inga massvåldtäkter i Sverige, det är högerpopulistisk propaganda, visst?

6. Du ska skriva rapporter att alla ryssar är alkoholiserade iqpantade offer och rysslands ekonomi är på väg att krascha och ryska militären är väldigt svag och svenska mångakulturen är jättebra och det går jättebra för Sverige samt att vi måste blanda upp ännu mer mellan svenskar och utlänningar i våra skolor, håll med så skriver vi på avtalet.

Håller du med om samtliga punkter blir du anställd, så länge du gillar lesbiska transkvinnor som läser sagor för barn. Välkommen till Und, obs vi ser helt kvinnliga mörkhyade som söker, mansgrisar som killgissar undanbes!

/Mod
Jag upprepar mig, citerat från inlägget som blev raderat: Ett russofobiskt nytt kallt krig är på väg initierat av västmakterna, det vi ser bland annat med denna nya myndighet är en del av det. Alltså, "UND", det nya svenska CIA/MI6, menar jag att skapandet av det är ett steg i ledet mot ett nytt russofobiskt kallt krig mot Ryssland, initierat av västmakterna.

Självklart är det en av trådens diskussionsfrågeställningar som är allra viktigast att reflektera kring, nämligen själva syftet med myndigheten och då kan man fråga sig om det bara är ett nytt verktyg i kampen mot Ryssland och det kalla krig som västmakterna initierat, detta är vedertagen kunskap för den som kan det nuvarande geopolitiska läget för det första, för det andra har jag RT som källa länkad vilket ger bakgrund till mitt inlägg som styrker min tes jag debatterar.

För det tredje är det relevant att fundera kring vilka slags människor som ska jobba där och hur nyanställningsprocessen kring denna nya myndighet ser ut, självklart med glimten i ögat som en god skribent så länge det är on topic, vilket det är.

För det fjärde, intervjufrågorna jag tog upp är hämtade från verkliga exempel när det kommer till vad jag läst på svenska bokstavskombinationers hemsidors:s personalporträtt, medarbetarintervjuer, jobbannonser, värdegrundsinformationer, nedladdade PDFer, youtubevideor som berättar djupgående etc.

Vi alla vet att när det kommer till svenska myndigheter och den så kallade gemensamma regnbågsvärdegrunden där massinvandring och hbtq är strålande fantastiskt, är det av yttersta avgörande betydelse att det uppfylls medans gammaldags klassisk nationalistisk patriotism där man prioriterar nationen och svenska folkets intressen främst framförallt annat, som stolt svensk, avvisas direkt som ickeönskvärd rasistisk högerextremist redan innan intervjun eftersom det tydligt är reklamerat på hemsidan och tidigare i andra kampanjer vilket skett nu i flera decennier i sträck, detta är inget nytt utan vedertaget, inte bara hos svenska försvarsmakten men även andra viktiga instanser som underrättelsetjänsten och FRA, de har gjort väldigt hbtq-vänlig regnbågsreklam otroligt länge exakt vad för personer de söker och vilken värdegrund du måste ha som "teammedlem". De är väldigt noga med att akta sig för minsta lilla främlingsfientlighet.

Men det är inte vad jag diskuterar i mina inlägg eller vad jag försöker förmedla i en kortare och ironiserande ton såklart, inte direkt i alla fall, jag bara förklarar dessa vedertagna saker om Sveriges status quo på ett charmigt men också relevant skrivet sätt, dessutom är det inte emot forumreglerna att humorisera debatten även om det är on topic.
Senast redigerad av SkogsMullenss 2026-05-11 kl. 22:48.
2026-05-11, 22:35
Medlem
Mina andra inlägg i tråden som inte blev raderade:

Citat:
Allvarligt talat .. Det största hotet mot svenskarna är som flera vet det biologiska kärnvapnet kallat "Massinvandringen", utrikeskonflikter är fullständigt irrelevanta. Precis exakt all energi måste läggas på att sätta stopp och reversera så mycket det bara går av den här sinnessjuka bomben som har droppats på oss men som vi inte får prata om, det är knäpptyst.

Ska ett hundratal personer sitta och skriva ihop rapporter till regeringen om utrikeskonflikter medans landet går under i en etnisk svensk demografisk kollaps där svenskarna blir ersatta av massinvandringsfolket vilket man ignorerar fullständigt som elefanten i rummet, vilket roligt skämt, hoppas de har kul på sina myndighetsjobb då, grattis, vi hörs.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Ja nog hade dom väl kunnat hitta på ett roligare namn kanske MUS militär underrättelse och säkerhetstjänst
Citat:
Hahahaha ja MUS låter väldigt passande. Den svenska kvinnans MUS säger att Ryssland är den stora fienden man inte vill ha i sig medans Araberna och Afrikanerna redan varit inne i MUS:ens nummer ettan och tvåan och munnen i hela ansiktet och sprutat ned svenska MUS:en för fullt i flera generationer obehindrat. 😂 "Svär på WALLA pratar vi inte ryska i Sverige" säger MUSen.

Citat:
Okej så nu ska vi se här, svenska myndighetskvinnor (bästaste tjejgänget) ska alltså bygga ett svenskt CIA/MI6, detta är ju väldigt festligt och måste firas med tårta. Agentoperationer, hemliga mikrofoner, snygga brudar i bikini, operation playa och hela köret, okonventionella metoder, signalspaning och annat skoj! Häftigt!

Det roliga är att vissa fortfarande har en illusion om att de kommer rekrytera en stor bas av etniska svenskar från ställen som Handelshögskolan, MIT, Harvard, Tsinghua University och endast plocka nationellt Sverige-lojala talanger som visat prov på begåvning och mod, men egentligen blir det garanterat störst inkvoteringsfokus på regimlojala värdegrundslesbianer med utbildning från Södertörn i en kombination med karriärsugna husblattar från Husby och i övre skiktet finner vi folk som Gudrun Persson, Ann Linde, Gustav Fridolin, Linda Staaf, Dan Eliasson, Mona Sahlin, Jan Helin, Carl Bildt, eller valfri pajas från kkrva, Folk och försvar, "Sveriges öga och öra".

Även om Ryssland skulle få läsa all trafik som passerar ut och in från denna myndighet så skulle det inte vara värt nåt ändå, detta eftersom i verkligheten inser stormakterna att det är bara ännu ett kontraproduktivt vuxendagis för russofobiska boomers att förskingra sin egna statskassa.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Det kommer sluta i kattastrof

Citat:
Ja, vi alla vet hur svenska myndigheter hanterar känslig datainformation, transportstyrelsen etc, finns många exempel. Det svenska CIA/MI6:s servrar, hårdvara, mjukvara och övrig kommunikationstrafik är naturligtvis i amerikanska händer från första början med regelbundna läckor till Storbrittanien, Kina, Israel mfl.

Men jag tror inte att "UND" kommer ha särskilt intressant information även som säkerhetsklassad utan precis som på FOI och Must så är det mest fradgatuggande russofobiska analyser som produceras om att Ryssland kraschar vilken dag som helst, svenska mångkulturen är det bästa som finns, Pride-festivalen är riktigt fantastisk, att Putin är dödssjuk och att Ukraina vinner bara de får mera donationer. Hjärntvätten, värdegrunden, inkompetensen, inkvoteringen, sekterismen och konformismen sitter så starkt i väggarna på svenska myndigheter att Ryssland knappast har något behov av att vilja läsa deras "hemliga underrättelser" om det "säkerhetspolitiska läget".

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
Jag ställer mig kritisk till att vi skall ha ytterligare en myndighet, som om 350+ myndigheter inte räcker, ytterligare lagar att stifta, sekretessregler och sekretesshinder att bearbeta m.m. Har detta varit uppe på remiss?
Citat:
Om vi säger såhär, svenska myndigheters track-reckord är inte särskilt imponerande hur de vanställt det här landet för all framtid. Ingen svensk kan bli hoppfull över detta eftersom det inte kommer hjälpa svenskarna ett dugg. De kommer skriva meningslösa rapporter till varandra och komplicera istället för att strömlinjeforma den svenska apparaten, det råder redan oreda och rundgång som det är nu blir det bara värre. Alla nyheter som kommer från Sverige är som att få sin information matad av fienden.

Läste att en Syrier våldtog en förståndshandikappad tjej i ett köpcentrum flera gånger i Uppsala, man kan ju säga att svenska myndigheter har sinnessjuka prioriteringar.
2026-05-11, 23:18
Medlem
kalkryggars avatar
Det du skriver är off topic i den tråden. Det finns nog tråd där det inte är off topic och också får vara kvar.

Dock så kan vem som helst se att det är typisk propaganda du skriver. Men jag antar att man får skriva det om man skriver det i en tråd där det är topic.

Sen var det ett som var rent trams och trams tar man bort.

Jag skulle säga att det är off topic och därför bör det avlägsnas från tråden.

Simpelt. Nu har jag gjort jobbet för moderatorer och admin. Räcker de läser mitt inlägg och fattar beslut.
2026-05-20, 11:45
Medlem
skogshuggar3ns avatar
TS bidrar med relevant och korrekt kontext. Det går inte att diskutera en ny svensk spionmyndighet utan att förhålla sig till etablissemangets hets mot Ryssland, deras upprepade kommentarer om att vi behöver förbereda oss på ev. krig och statens ytterligare närmande i förhållande till USA.
2026-05-21, 09:53
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag skrev inläggen i tråden 5e maj, de raderades samma dag. Dagen efter 6e maj skriver jag till blomvattnare och får svar att kolla med mapping varpå jag frågar Mapping direkt. Mapping svarar 7e maj varpå jag svarar tillbaka direkt men får svar först 11 maj alltså idag. Jag upprepar mig, citerat från inlägget som blev raderat: Ett russofobiskt nytt kallt krig är på väg initierat av västmakterna, det vi ser bland annat med denna nya myndighet är en del av det. Alltså, "UND", det nya svenska CIA/MI6, menar jag att skapandet av det är ett steg i ledet mot ett nytt russofobiskt kallt krig mot Ryssland, initierat av västmakterna.

Självklart är det en av trådens diskussionsfrågeställningar som är allra viktigast att reflektera kring, nämligen själva syftet med myndigheten och då kan man fråga sig om det bara är ett nytt verktyg i kampen mot Ryssland och det kalla krig som västmakterna initierat, detta är vedertagen kunskap för den som kan det nuvarande geopolitiska läget för det första, för det andra har jag RT som källa länkad vilket ger bakgrund till mitt inlägg som styrker min tes jag debatterar.

För det tredje är det relevant att fundera kring vilka slags människor som ska jobba där och hur nyanställningsprocessen kring denna nya myndighet ser ut, självklart med glimten i ögat som en god skribent så länge det är on topic, vilket det är.

För det fjärde, intervjufrågorna jag tog upp är hämtade från verkliga exempel när det kommer till vad jag läst på svenska bokstavskombinationers hemsidors:s personalporträtt, medarbetarintervjuer, jobbannonser, värdegrundsinformationer, nedladdade PDFer, youtubevideor som berättar djupgående etc.

Vi alla vet att när det kommer till svenska myndigheter och den så kallade gemensamma regnbågsvärdegrunden där massinvandring och hbtq är strålande fantastiskt, är det av yttersta avgörande betydelse att det uppfylls medans gammaldags klassisk nationalistisk patriotism där man prioriterar nationen och svenska folkets intressen främst framförallt annat, som stolt svensk, avvisas direkt som ickeönskvärd rasistisk högerextremist redan innan intervjun eftersom det tydligt är reklamerat på hemsidan och tidigare i andra kampanjer vilket skett nu i flera decennier i sträck, detta är inget nytt utan vedertaget, inte bara hos svenska försvarsmakten men även andra viktiga instanser som underrättelsetjänsten och FRA, de har gjort väldigt hbtq-vänlig regnbågsreklam otroligt länge exakt vad för personer de söker och vilken värdegrund du måste ha som "teammedlem". De är väldigt noga med att akta sig för minsta lilla främlingsfientlighet.

Men det är inte vad jag diskuterar i mina inlägg eller vad jag försöker förmedla i en kortare och ironiserande ton såklart, inte direkt i alla fall, jag bara förklarar dessa vedertagna saker om Sveriges status quo på ett charmigt men också relevant skrivet sätt, dessutom är det inte emot forumreglerna att humorisera debatten även om det är on topic.
Enligt "gammaldags klassisk nationalistisk patriotism" är man väl för fan inte på Ryzzlands sida, iaf inte som svensk!

F ö är det en jäkla massa vatnikpropaganda som du kommer med HÄR i metaforumet där det ju faktiskt inte hör hemma. Men visst, även ett rikspucko och nationalförrädare som du bör förstås kunna lägga fram sin sak på lämplig plats!
Senast redigerad av nerdnerd 2026-05-21 kl. 10:48.
2026-05-21, 10:29
Moderator
Allaballawallas avatar
Varför startar du en klagomålstråd om detta?

Enligt direktiven framgår det klart och tydligt att du och den berörda moderatorn ska försöka lösa det innan klagomålstråd startas. Av PM-växlingen är det tydligt att så inte skett då du inte argumenterar för din sak utan direkt går på linjen om att du vill ha tillgång till inläggen för att starta en klagomålstråd.

Att du dessutom inte svarar på frågorna Mapping ställer till dig angående hur du anser att inläggen inte bryter mot 0.03. underkänner egentligen hela legitimiteten för den här klagomålstråden.

För övrigt är det fullständigt uppenbart att dina inlägg bryter mot 0.03. Trams och off-topic då du inte håller dig till ämnet för tråden utan - vad det framstår som - i stället försöker kapa tråden och diskutera andra saker kopplade till den aktuella myndigheten och din egen världsbild.

Ditt första inlägg var off-topic och ditt andra inlägg både off-topic och 100% trams.

Det som däremot kan ifrågasättas är varför inte även dina övriga inlägg (Som egentligen inte heller ligger inom ramen för vad TS för tråden lyfter fram i trådstarten att tråden är ämnad för.) också raderats...

Varför startar du inte en annan tråd om Und och din syn på det hela där du kan diskutera det du lyfter fram?

2026-05-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Enligt direktiven framgår det klart och tydligt att du och den berörda moderatorn ska försöka lösa det innan klagomålstråd startas. Av PM-växlingen är det tydligt att så inte skett då du inte argumenterar för din sak utan direkt går på linjen om att du vill ha tillgång till inläggen för att starta en klagomålstråd.

Att du dessutom inte svarar på frågorna Mapping ställer till dig angående hur du anser att inläggen inte bryter mot 0.03. underkänner egentligen hela legitimiteten för den här klagomålstråden.

För övrigt är det fullständigt uppenbart att dina inlägg bryter mot 0.03. Trams och off-topic då du inte håller dig till ämnet för tråden utan - vad det framstår som - i stället försöker kapa tråden och diskutera andra saker kopplade till den aktuella myndigheten och din egen världsbild.
Du har inte ens läst min trådstart över huvud taget utan skriver nåt autosvar.

Den berörda moderatorn mapping trodde i sin efterblivenhet att 1) trådfrågeställningen hamnade om själva namnet på myndigheten som om tråden var placerad i språk och att användarna enbart skulle diskutera själva namnet, detta är direkt felaktigt vilket jag påpekar att den inte är placerad i ett språkforum och att själva namnet i sig inte är diskussionsämnet. Notera att moderatorn inte svarar på detta utan struntar i att bemöta det.

Hur korkad får man vara att döma ut trådens diskussionsämne som om man enbart diskuterar myndighetsnamnet och allt annat kring myndigheten är off topic? Moderatorn kan knappast ha läst tråden för så dålig läsförståelse är inte möjlig.

Raderingsargumentet nummer två från moderatorn mapping var att myndighetens diverse eventuella frågeställningar under anställningsintervjun är irrelevanta fast "men vem vet, du kanske kan övertyga mig om att jag har fel." - varpå jag svarar att det självklart är relevant eftersom vi diskuterar arbetsplatsen i stort. Moderatorn svarar inte heller på detta utan bara struntar i det och skriver nåt fjortisaktigt fast med narcissistisk underton.. "men du kan ju försöka övertyga mig". Allvarligt, jag har ett liv utanför detta forumet, vad fan är detta för låga nivå? Ska jag spendera min tid att jiddra med en moderator som bara uppenbarligen driver med mig för skojs skull? Väldigt respektlöst..

Därmed har jag bemött de två raderingsargumenten vilket du påstår att jag inte har gjort. Dessutom fungerar inte diskussionsforumet på så sätt att man ska behöva motivera sina inlägg till en moderator för att inte få de raderade, antingen bryter inlägget mot reglerna eller inte, i detta fall saknar moderatorn ett giltigt raderingsargument men struntar i det och formulerar nåt spontant vilket bara är ett uttryck på att personen nonchalant och användarfientligt frotterar sig i censuraktivism och internetmobbning. Självfallet ser vi användare denna enkelriktning från hela moderatorskåren så fort man nämner något negativt kring ukraina, nato, hbtq, svenska militären eller känsligare svenska bokstavskombinationsmyndigheter etc, vilket för övrigt blev väldigt tydligt i och med serverflytten till Sverige för några år sedan, och det är ju väldigt obekvämt och förbjudet att ta upp här eftersom ni låtsas moderera objektivt.

Det andra du skrev om att jag försöker kapa tråden för att diskutera andra saker kopplade till myndigheten eller min egna världsbild, det fanns inget snävt avgränsande ramverk vad som får eller inte får diskuteras gällande UND i tråden om UND. Ska du bete dig lika efterblivet som mapping och påstå att tråden handlar om att diskutera namnet på myndigheten och allt annat faller utanför ämnet och blir klassat som trams eller? Allvarligt vad har du för hjärnskada. För att du ska tas seriöst ibehöver du självklart utveckla mitt inläggs irrelevans med specifika citat och motivera varför exakt mitt inlägg inte var relevant men eftersom du inte presenterat någon sådan analys eller förklaring utan förhåller dig väldigt kort och abstrakt blir detta endast mycket svagt av dig och tyder på billig försvarsmekanism hos moderatorskåren.

Självklart är du inte så hjärndöd som du framstår utan vi alla fattar att du bara ser ett "värdegrundsfientligt inlägg" som blev raderat av din sektkollega och därmed tar du rygg på att moderatorsbeslutet är korrekt genom att skriva ett ogenomtänkt svammelsvar.

Moderatorskåren består av 91st och det är endast 1 som har svarat efter 10 dagar, inte speciellt imponerande.

Att du dömer ut RT som fake news är egentligen ointressant då din personliga åsikt kring detta är irrelevant. Vi användare som varit här ett tag och provat att skriva några inlägg vet att samtliga moderatorer är sionist-regnbågs-nato-ukraina-censurrunkare och raderar merparten upplysta inlägg som länkar till ryska källor med anledning som "trams" och "off topic" eftersom moderatorn tycker att källan talar emot regnbågsflaggans nato/ukraina-narrativ.

I detta fallet förminskar och förvränger du mina relevanta inlägg om UND till att handla om svammel kring min privata livsåskådning och världsbild, men det är helt enkelt inte sant, jag har redan i min trådstart formulerat mina argument varför inläggen är relevanta så det behöver inte göras igen framförallt inte till någon som är väldigt respektlös och inte ens läst min trådstart utan bara per ren automatik författar ett ytterligare en i mängden mycket patetiskt "heja moderatorskollega-runkinlägg" vi alltid ser i denna forumdel.

Självklart är det endast relevant för mig om ingen annan än admin uttalar sig i tråden eftersom samtliga moderatorer har extremt dåligt omdöme, klarar inte av att acceptera inlägg som faller utanför den mycket smala åsiktskorridoren om Nato och "säkerhetsläget". Här ingår givetvis inlägg om UND. Väldigt bögigt forum. Väldigt bögig ledning. Censur. Patetiska bortförklaringar. Sämst. Och givetvis bemöter jag inte russofobiska natotroll-boomers bland vanliga medlemsskaran som avfärdar alla källor andra än svt eller bellingcat som "fake news", "off topic" eller att vederbörande är "ryzztrollsvatnik betald av kreml" (dessa inlägg får i 99% av fallen stå kvar trots rapport och bemöter man detta får man varning direkt). Det fungerade på samma sätt här under corona med inlägg som kritiserade myndighetsnarrativet och kom med alternativa källor.
2026-05-24, 09:38
Moderator
Maviels avatar
Citat:
1. Kontakta först den aktuella moderatorn via PM (personligt meddelande) - klicka på moderatorns användarnamn och välj "skicka ett privat meddelande". Oftast kan problemet lösas på detta sätt. Ge moderatorn tid att svara innan du går vidare, minst ett dygn (24 timmar). Om du inte vet vilken moderator som genomförde åtgärden (vid radering av inlägg) så kan du PM:a valfri moderator i forumdelen. Vilka som modererar syns på första sidan i delforumet. Observera att syftet är diskussion, inte bara att slänga iväg ett PM.

Då rutinen faktiskt inte följts här utan TS bara vill gå direkt till en klagomålstråd, har inte vår rutin följts. Denna låses. TS är välkommen åter efter en dialog med moderatorn.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in