2026-05-11, 18:57
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Al-kompis (länk).
Citat:
I intervjun svarar han även på kritiken från Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA) som anklagat honom för antisemitism.
[...]
Dessutom har han uttryckt att “Guds utvalda folk” i Israel beter sig som “Satans lakejer”, något SKMA anser är ett antisemitiskt uttalande då det anspelar på den antisemitiska tropen om att judar är djävulens ombud.

Idag försvarar Akelius sina uttalanden och förnekar att han är antisemit.
Akelius påstår även att rabbiner i New York säljer organ från dödade palestinier.

Kommer det här att få rättsliga följder?
2026-05-11, 19:01
Medlem
Ducadreams avatar
Han verkar vara vettig och håller med honom till 100%. Heja Roger.
2026-05-11, 19:02
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz

Det är möjligt att någon anmäler det. Men han är ju nazist med de uttalandena. Jag tycker det kunde räcka med att han får näringsförbud och att man tar 90% av hans förmögenhet som straff.

Så borde man göra med alla nazister.
2026-05-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Al-kompis (länk).

Akelius påstår även att rabbiner i New York säljer organ från dödade palestinier.

Knappast, han bor i utlandet.
2026-05-11, 19:14
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Nej, han har ju rätt!
2026-05-11, 19:16
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Knappast, han bor i utlandet.

Finns det inte lagar utomlands?
2026-05-11, 19:17
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är möjligt att någon anmäler det. Men han är ju nazist med de uttalandena. Jag tycker det kunde räcka med att han får näringsförbud och att man tar 90% av hans förmögenhet som straff.

(Han är 81 år och bosatt utomlands.)

Tror inte näringsförbud skulle göra någon skillnad, han är pensionär sedan länge tillbaka och pengar har han dessutom gott om. Han har väl dessutom flyttat från Sverige sedan många år så han måste först begäras utlämnad om han ska kunna ställas inför rätta, vilket nog någon i den åldern kan stoppa i all evighet pga svag hälsa o.likn.

Jag betvivlar att någon åklagare skulle orka engagera sig i ett sådant ärende.
2026-05-11, 19:26
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Mannen är en ondskefull girig kapitalist, men i just denna fråga har han helt korrekt.

Han ligger lite före kurvan, men jag tror det är en tidsfråga innan världen gemensamt atombombar Israel.
2026-05-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Finns det inte lagar utomlands?
Nej, det gör det inte (idiotsvar på idiotfråga).
2026-05-11, 19:38
Avstängd
Citat:

Hmm, får man då även göra motsvarande med de som förtalar palestinier på samma sätt? Typ de som anklagade Hamas för att halshuggit spädbarn eller kallar muslimer för pedofildyrkare?

Kanske bättre att ha lite högt i tak med yttrandefriheten?

Anklagar Akelius någon namngiven rabbin för organhandel får han se till att ha bevis, annars är det förtal, men att tala om "Satans lakejer" är inte konstigare än att Palme talade om "Satans mördare" om Francoregimen.
2026-05-11, 20:09
Avslutad
Roger har lyssnat för mycket på rabbi Finkelstein och Epstein.
2026-05-11, 20:54
Medlem
Bassplays avatar
Citat:

Hoppas någon tar alla dina tillgångar eftersom du har fel tänk. Sådär kan vi såklart inte ha det. Man ska väl få tycka vad man vill i ett demokratiskt samhälle?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in