2026-05-11, 14:37
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Under sin aspirantutbildning nekades hon att byta om med andra kvinnor.
Nu har polisaspiranten vänt sig till Diskrimineringsombudsmannen och anmält Polismyndigheten för diskriminering.

”Jag upplevde stress, oro och fysiska symtom såsom illamående, sömnsvårigheter och aptitproblem”, skriver transkvinnan i anmälan.

Citat:
Vid det tillfället ska hon enligt anmälan ha fått besked om att hon inte skulle få använda kvinnornas omklädningsrum ”så länge jag har en snopp”, och att hon först efter eventuell underlivskirurgi skulle betraktas som kvinna i det sammanhanget.

Era tankar om detta?

https://www.tv4.se/artikel/79pI3nIhQOaRd9wrAXn9GA/polisen-do-anmaels-transkvinna-fick-inte-byta-om-pa-damernas
Citera
2026-05-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Era tankar om detta?

https://www.tv4.se/artikel/79pI3nIhQOaRd9wrAXn9GA/polisen-do-anmaels-transkvinna-fick-inte-byta-om-pa-damernas
Helt rätt, män hör inte hemma hos damernas
Citera
2026-05-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Era tankar om detta?
Hur är PK-rankingen idag? Transpersoner ligger väl fortfarande högre upp än kvinnor va? Då lär transkvinnan få rätt, men även Polisen lär gå utan skuld här (de har säkert sina årliga mångfalds- och inkluderingskurser, helt enligt reglementet).

De som förlorar är som vanligt skattebetalarna. Och förstås kvinnorna som får byta om tillsammans med en biologisk man.
Citera
2026-05-11, 14:44
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
”Jag upplevde stress, oro och fysiska symtom såsom illamående, sömnsvårigheter och aptitproblem”, skriver transkvinnan i anmälan.

Varför tänker h*n inte på den stress som alla kvinnor tvingas uppleva för att dom måste byta om och visa sig nakna inför någon som har kuk mellan benen?
Citera
2026-05-11, 14:46
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Ska en sån lättkränkt verkligen bli polis. Kommer personen i fråga vara av det rätta virket 🤔
Citera
2026-05-11, 14:46
Medlem
kalkryggars avatar
De pratade också idag på radion om något fall där en kvinna (man) förlorat medlemsskapet på något badhus för att hen inte får byta om i damernas när det hänger en lem mellan benen.

Andra hade visst klagat.

Det börjar bli sjukt det här. Jag är helt 100% för att hen får kalla sig man, kvinna, katt eller vad som helst. Men håll regler ihop med andra. Är det ett omklädningsrum som är till för de som inte har lem så var inte i det omklädningsrummet. Varför ska det vara så svårt att acceptera?

Ska i alla fall bli intressant att se hur det går med dessa ärendena. Får de ut massa pengar så funderar jag på att registrera mig som dam och gå till alla möjliga badhus, gym osv och in på damernas och svänga med ballen framför småtjejer så folk blir galna och klagar.

Då grinar jag hos DO och kräver pengar för kränkthet. Kan ju bli en jävla massa pengar om man är hyffsat tidigt ute (innan de kommit på hur de kan täppa till detta).

Eller varför gör inte en grupp män som normalt hatar detta (som AFS, NMR eller liknande) en kupp och samlar ihop 20 män och så går de gemensamt in på damernas lite överallt och hävdar att de är kärringar. Tar över med grabbig stämning och sätter allt på prov. Lite som civil olydnad.
Citera
2026-05-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför tänker h*n inte på den stress som alla kvinnor tvingas uppleva för att dom måste byta om och visa sig nakna inför någon som har kuk mellan benen?
Visst är det märkligt?

Eller transkvinnan som vinner finalen i löpning eller simning? Kul för dessa kvinnor, som tränat i månader eller rent av år, att bli slagna av en man. Och öppnar de munnen och försöker protestera blir de attackerade och utstötta.

PK-Ouroboros äter långsamt upp sig själv.
Citera
2026-05-11, 14:57
Medlem
SoulOfSophias avatar
H*n kan väl bara byta om på toaletten och så är problemet löst. Bara för att man dragit en nitlott i livet (tråkigt nog), så betyder inte det att man ska se till att alla andra också ska behöva drabbas negativt av det.
Citera
2026-05-11, 15:12
Medlem
Citat:
H*n kan väl bara byta om på toaletten och så är problemet löst. Bara för att man dragit en nitlott i livet (tråkigt nog), så betyder inte det att man ska se till att alla andra också ska behöva drabbas negativt av det.
Problemet är att de inte vill lösa problemet. Transor anses stå högst i näringskedjan före bögar. Övriga ska anpassa sig.
Citera
2026-05-11, 15:14
Medlem
Citat:
Får transkvinnor tävla i damidrott? Det visste jag inte. Det är ju helt sanslöst. Det blir ju inte ens någon seriös tävling att varken delta i eller titta på.
Det är ju ett hett omdebatterat ämne men här en artikel från igår:
https://sports.yahoo.com/articles/trans-athlete-dominates-california-girls-031306070.html
Citera
2026-05-11, 15:18
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Problemet är att de inte vill lösa problemet. Transor anses stå högst i näringskedjan före bögar. Övriga ska anpassa sig.

Exakt så är det. På tredje plats kommer alla bruna människor.
Citera
2026-05-11, 15:20
Avslutad
Släng anmälan i papperkorgen, mina döttrar ska inte behöva byta om bland män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in