2026-05-11, 14:17
Medlem
Som exempel, dags aktuella da Costa fallet. Hon modern till barnet. Vi har hört inspelningarna, hon försökte sitt bästa lägga sina ord i barnets mun. Varför? Jag har ingenstans sett vad hennes drivkraft var, varför så ondsind.
Jag undrar, om nu dom båda läkarna får en slags upprättelse, kommer hon åtalas? Hon har förstört två människors liv. Det ska väl inte gå ostraffat?
2026-05-11, 14:32
Medlem
What you talking about bro
2026-05-11, 14:43
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Två liv förstördes,,, kanske.
Men tänk på att så många liv räddades.
Man offrar en eller två för att rädda kanske hundratals.
2026-05-11, 14:46
Medlem
Merwinnas avatar
Det har gått för lång tid. Preskriberat.
2026-05-11, 15:24
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taxiknegen
Som exempel, dags aktuella da Costa fallet. Hon modern till barnet. Vi har hört inspelningarna, hon försökte sitt bästa lägga sina ord i barnets mun. Varför? Jag har ingenstans sett vad hennes drivkraft var, varför så ondsind...

Jaa, varför? Utan avvikelser och psykiatri hade vi inte haft ett rättsväsende. Folk är tokiga på alla möjliga sätt och förstör livet för varandra och andra. "Ingen rök utan eld" är fortfarande en skitdänga folk tar för sant.
2026-05-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Två liv förstördes,,, kanske.
Men tänk på att så många liv räddades.
Man offrar en eller två för att rädda kanske hundratals.

Du menar att de är skyldiga, eller vad snackar du om?
2026-05-11, 17:47
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du menar att de är skyldiga, eller vad snackar du om?
Skyldiga tror jag inte, men deras liv gick åt helvete.
Men massor av människor fick gudomligt trevligt framför teven och all annan underhållning där denna show toppade listorna längre.

Och vidare så finns flera vinnare utöver dom som säljer och köper underhållning.
Många kvinnor som kanske skulle kunna tänka sig att ljuga och hjärntvätta barn för att skada sin ex man, drogs för att göra sådana saker pga den avsky dom känner för Teets hemska fru.
Avskräckande exempel är nyttigt för samhället.

Det är det jag menar med att ett offer på två gubbar är ett ganska billigt pris.
2026-05-11, 22:11
Medlem
Klassisk vårdnadstvist, inte alls ovanligt.

Det som var ovanligt i det här fallet var det mediala genomslaget.

Under den här tiden var det poppulärt med att hänvisa till undanträngda minnen. "Alla" hade blivit våldtagna av sin biologiska far.

Du hade professor E Lundgren (?) som skrev om att män kidnappade kvinnor, våldtog dem och åt spädbarnen under satanistiska ritualer. Hon skrev underlaget som låg till grund för lagen om kvinnofridskränkning i samma anda.

Så detta var bara en normalt inslag i det normala Sverige, då som nu. Inget mer, inget mindre. De hade "tur" att de inte blev dömda. Det är väl den allmänna synen på saken.

Edit: Stavning.
Senast redigerad av Dolche 2026-05-11 kl. 22:14.
2026-05-14, 08:09
Moderator
sm910difs avatar
Vi håller diskussionerna om fallet Da Costa till någon av alla de olika trådar som finns om saken, t.ex.

(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)
(FB) Tråden där vi BARA för evigt naglar fast alla skyldiga i skandalen Catrine da Costa
(FB) Det svenska styckmordet (Fallet Catrine da Costa) (SVT)

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in