2026-05-27, 11:59
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag skulle vilja diskutera (och ställa en fråga) om det som sägs först i Best Of videon, eftersom han pratar om två vetenskapliga studier. En studie visar att meditering skapar melatonin, och den andra studien visar att melatonin motverkar cancer och stärker immunsystemet i kroppen.

Det blir inte mycket mer alternativt medicint än detta

Viktigt att veta (enligt Bill) VAD riktig meditering är och varför det mesta som lärs ut om vad det är, är fel, därför postar jag även en video om hur man mediterar på korrekt sätt, enligt bibeln, enligt Bill:

Best of Bill Donahue: https://youtu.be/m241W6M9Muc?si=7zG49NL-QFMKhhG5

Meditering: https://youtu.be/yR-8V3sqrNA?si=W1fo3YFmFUfWAn_2

Har nån av er provat meditering och botat nån cancer då?

Vart kan de två studierna hittas och studeras?
Som vanligt efterlyser de vetenskapliga studier du baserar detta på. Varför ska vi se en massa absurda videos.
Citera
2026-05-27, 12:03
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Jag skulle vilja diskutera (och ställa en fråga) om det som sägs först i Best Of videon, eftersom han pratar om två vetenskapliga studier. En studie visar att meditering skapar melatonin, och den andra studien visar att melatonin motverkar cancer och stärker immunsystemet i kroppen.

Det blir inte mycket mer alternativt medicint än detta

Viktigt att veta (enligt Bill) VAD riktig meditering är och varför det mesta som lärs ut om vad det är, är fel, därför postar jag även en video om hur man mediterar på korrekt sätt, enligt bibeln, enligt Bill:

Best of Bill Donahue: https://youtu.be/m241W6M9Muc?si=7zG49NL-QFMKhhG5

Meditering: https://youtu.be/yR-8V3sqrNA?si=W1fo3YFmFUfWAn_2

Har nån av er provat meditering och botat nån cancer då?

Vart kan de två studierna hittas och studeras?
Om det vore så att melatonin är gynnsamt för att minska cancer då är ju det den medicinska förklaringen och inte längre "alternativ medicin". Men jag ser inte att du har styrkt detta med Youtube-länkar. Och nej, läsare av dina inlägg ska inte behöva titta på långa videoklipp för att förstå ditt argument.
Citera
2026-05-27, 12:09
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vad man HAR kommit fram till är att meditation ger ett större lugn; stess och oro dämpas och på så sätt är det fördelaktigt att meditera.
Precis, och det är ju likadant med t.ex hjärtsjukdomar. Man vet att stress är ogynnsamt för sådana sjukdomar, det kan vara en bidragande orsak. Och att det därför kan vara gynnsamt att minska stressen vilket man skulle kunna göra med meditation. Men det betyder ju inte att det är ett botemedel för alla.
Citera
2026-05-27, 13:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Som vanligt efterlyser de vetenskapliga studier du baserar detta på. Varför ska vi se en massa absurda videos.

Ja vissa kräver bevis för att nån har prövat att sluta tänka... Vilket är meditering... Som de flesta människor aldrig kommer att testa.

Man är särskilt korkad om man kräver bevis för just meditering.

Strunta i videon där det förklaras vad meditering är. Kom ihåg att du vet alltid bäst själv medans du tror.
Citera
2026-05-27, 13:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Om det vore så att melatonin är gynnsamt för att minska cancer då är ju det den medicinska förklaringen och inte längre "alternativ medicin". Men jag ser inte att du har styrkt detta med Youtube-länkar. Och nej, läsare av dina inlägg ska inte behöva titta på långa videoklipp för att förstå ditt argument.

Meditering är när man fokuserar på att inte tänka, känna, höra eller se.

Vill man fatta det så kan man lyssna på folk som har mediterat.
Vill man bara vara dryg istället så kan man fokusera på att kräva bevis, i syfte att misskreditera alla som berättar hur man mediterar.
Citera
2026-05-27, 13:38
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Meditering är när man fokuserar på att inte tänka, känna, höra eller se.

Vill man fatta det så kan man lyssna på folk som har mediterat.
Vill man bara vara dryg istället så kan man fokusera på att kräva bevis, i syfte att misskreditera alla som berättar hur man mediterar.
Jag har absolut inget emot att folk mediterar. Det är säkert en bra grej.
Men jag tror inte på att det botar cancer.
Citera
2026-05-27, 13:54
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ja vissa kräver bevis för att nån har prövat att sluta tänka... Vilket är meditering... Som de flesta människor aldrig kommer att testa.

Man är särskilt korkad om man kräver bevis för just meditering.

Strunta i videon där det förklaras vad meditering är. Kom ihåg att du vet alltid bäst själv medans du tror.
Jag frågade vart de vetenskapliga artiklar med stöd för dina påståenden finns. Du svarar med massa skit. Länka artioklarna.
Citera
2026-05-27, 13:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jag har absolut inget emot att folk mediterar. Det är säkert en bra grej.
Men jag tror inte på att det botar cancer.

Tror du inte på vetenskapliga studier som kan återproduceras och ger samma resultat varje gång, precis som i all annan vetenskap som är äkta?

Inga illa menat men lite korkad är man nog om man inte tror på vetenskapliga bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Jag frågade vart de vetenskapliga artiklar med stöd för dina påståenden finns. Du svarar med massa skit. Länka artioklarna.

Jag har inte läst dom själv ens, men dom är enkla att hitta om du googlar. Länka dom och förklara vad som du ogillar med vetenskapen i dom.
Citera
2026-05-27, 14:48
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Tror du inte på vetenskapliga studier som kan återproduceras och ger samma resultat varje gång, precis som i all annan vetenskap som är äkta?

Inga illa menat men lite korkad är man nog om man inte tror på vetenskapliga bevis.

Jag har inte läst dom själv ens, men dom är enkla att hitta om du googlar. Länka dom och förklara vad som du ogillar med vetenskapen i dom.
Jag har sett två Youtube-länkar, det räknat inte jag som "vetenskapliga bevis".
Och hur vet du att det är "bevis" om du själv inte har läst det hela?

Erkänn nu: You want to believe, ditt lilla UFO
Citera
2026-05-27, 15:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jag har sett två Youtube-länkar, det räknat inte jag som "vetenskapliga bevis".
Och hur vet du att det är "bevis" om du själv inte har läst det hela?

Erkänn nu: You want to believe, ditt lilla UFO

Vissa mediterar bara. Andra vill ha bevis för att det händer nånting när man mediterar.
Bara vi som har mediterat vet väl om det händer nått. Du får fortsätta fundera. Läs studierna om du vill, så fortsätter jag meditera.

Det här är mycket större än vad nån studie nånsin kan förmedla eftersom tallkottkörteln kan ju ha ett skal av kalcium runt den, och då blir allt detta svårare eller omöjligt.

Att meditering genererar melatonin som är solljus som lagras liksom. Det har studier bevisat, men inte fan skulle vetenskapsvärlden nånsin erkänna att melatonin egentligen är solljus som har lagrats i hyn.

Tänk om själen är en sol som lyser när meditering händer, då finns det gränser för vad den fyrkantiga vetenskapsvärlden kan bevisa och erkänna.

Att meditering skapar melatonin är väl på gränsen där fyrkantiga människor början gnälla om att fyrkanten måste vara mindre än att snack tillåts om saker utanför fyrkanten.
Citera
2026-05-27, 15:55
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Vissa mediterar bara. Andra vill ha bevis för att det händer nånting när man mediterar.
Bara vi som har mediterat vet väl om det händer nått. Du får fortsätta fundera. Läs studierna om du vill, så fortsätter jag meditera.

Det här är mycket större än vad nån studie nånsin kan förmedla eftersom tallkottkörteln kan ju ha ett skal av kalcium runt den, och då blir allt detta svårare eller omöjligt.

Att meditering genererar melatonin som är solljus som lagras liksom. Det har studier bevisat, men inte fan skulle vetenskapsvärlden nånsin erkänna att melatonin egentligen är solljus som har lagrats i hyn.

Tänk om själen är en sol som lyser när meditering händer, då finns det gränser för vad den fyrkantiga vetenskapsvärlden kan bevisa och erkänna.

Att meditering skapar melatonin är väl på gränsen där fyrkantiga människor början gnälla om att fyrkanten måste vara mindre än att snack tillåts om saker utanför fyrkanten.
Melatonin är ett hormon. Solljus kan stimulera hormonet, men det innebär inte att hormonet därför är solljus. Det vore ju som att säga att en solbränna från stranden ÄR solljus. Tror du det också din lilla hippie?
Citera
2026-05-27, 16:19
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Melatonin är ett hormon. Solljus kan stimulera hormonet, men det innebär inte att hormonet därför är solljus. Det vore ju som att säga att en solbränna från stranden ÄR solljus. Tror du det också din lilla hippie?

Solljus som träffar skinncell omvandlas och lagras som melatonin. Inte superkomplicerat att fatta.
Men det är nog inget som en troende ateist som dig nånsin kommer att fatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in