2026-05-17, 19:27
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Får vi läsa studien eller ska vi bara tro på dig?

Ja det är farligt att sluta tänka för en stund.
Akta dig för det. Smart.

Den ligger här någonstans, orkar inte leta upp den. Men du kan väl visa på studier som säger att meditation botar cancer?

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen
Citera
2026-05-17, 19:40
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Den ligger här någonstans, orkar inte leta upp den. Men du kan väl visa på studier som säger att meditation botar cancer?

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen

Ja det var inte svårt att hitta: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10876066/

Det är jag som sitter med bevisen, och ni som fantiserar ihop teorier och hävdar sen att teorin är bevis sanning som ni bara inte kan bevisa och därför hade ni ingen aning, men ni önskar att ni hade en aning och därför är er tro bevisad fakta?
Citera
2026-05-17, 19:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ja det var inte svårt att hitta: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10876066/

Det är jag som sitter med bevisen, och ni som fantiserar ihop teorier och hävdar sen att teorin är bevis sanning som ni bara inte kan bevisa och därför hade ni ingen aning, men ni önskar att ni hade en aning och därför är er tro bevisad fakta?
Var någonstans står det att meditation botar cancer?
Citera
2026-05-17, 20:05
Medlem
Orkar inte läsa länkarna men nej, meditation kan inte bota cancer. Inte heller melatonin.

Att ha sömnproblem och nattarbeta ökar förekomsten av vissa cancersorter pga obalanser gällande melatoninet, ja. Däremot är det inte en enskild orsak. Du får inte automatiskt cancer av att vara en nattuggla, du har däremot högre risker att drabbas. Kroppen behöver sömn och en regelbunden dygnsrytm för att fungera optimalt. Att sova på natten och vara vaken på dagen är en del av en fungerande biologi.
Citera
2026-05-17, 20:09
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Var någonstans står det att meditation botar cancer?

Ska jag leta på studierna som visar att melatonin motverkar cancer, eller kan du räkna ut det själv baserat på studierna som finns och som har visat att meditering motverkar cancer genom melatoninproduktion?

Ni som inte vet vem Otto Warburg är borde inte uttala er om cancern som ni inte vet nått om.
Citera
2026-05-18, 09:28
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ska jag leta på studierna som visar att melatonin motverkar cancer, eller kan du räkna ut det själv baserat på studierna som finns och som har visat att meditering motverkar cancer genom melatoninproduktion?

Ni som inte vet vem Otto Warburg är borde inte uttala er om cancern som ni inte vet nått om.
Visa på studier som säger att meditation botar cancer för det är ju det du påstår.
Citera
2026-05-18, 09:33
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Visa på studier som säger att meditation botar cancer för det är ju det du påstår.

Studier visar att meditering genererar melatonin.
Andra studier visar att melatonin motverkar cancer.

Jag tänker inte googla fram studierna åt en idiot som inte kan googla själv, och saknar intresset att lära sig nått nytt.

Googla det själv när eller om du känner att du har ett intresse av att lära dig, istället för som nu att du bara vill motbevisa bevis i studier genom att skriva nått korkat som du vill tro på, istället för den jobbiga sanningen.
Citera
2026-05-18, 12:34
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Studier visar att meditering genererar melatonin.
Andra studier visar att melatonin motverkar cancer.

Jag tänker inte googla fram studierna åt en idiot som inte kan googla själv, och saknar intresset att lära sig nått nytt.

Googla det själv när eller om du känner att du har ett intresse av att lära dig, istället för som nu att du bara vill motbevisa bevis i studier genom att skriva nått korkat som du vill tro på, istället för den jobbiga sanningen.

Du fattar väl själv att OM meditation hade botat cancer så hade forskarsamhället vetat det idag.
Det finns gott om studier som undersöker sambandet mellan meditation och cancer och ingen, vad jag vet, säger att meditation dödar eller ens krymper cancerceller. Därför vill jag att du presenterar en sådan studie.
Vad man HAR kommit fram till är att meditation ger ett större lugn; stess och oro dämpas och på så sätt är det fördelaktigt att meditera.

Jag har googlat en hel del om sambandet mellan meditation och cancer, men inte någonstans stött på det du påstår.
Citera
2026-05-18, 13:16
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Du fattar väl själv att OM meditation hade botat cancer så hade forskarsamhället vetat det idag.
Det finns gott om studier som undersöker sambandet mellan meditation och cancer och ingen, vad jag vet, säger att meditation dödar eller ens krymper cancerceller. Därför vill jag att du presenterar en sådan studie.
Vad man HAR kommit fram till är att meditation ger ett större lugn; stess och oro dämpas och på så sätt är det fördelaktigt att meditera.

Jag har googlat en hel del om sambandet mellan meditation och cancer, men inte någonstans stött på det du påstår.

Det är Bill Donahue som besitter tillräckligt med intelligens för att kunna studera två studier som tillsammans bevisar att meditering motverkar cancer genom melatoninproduktion.

Det finns femtioelva olika sätt att meditera enligt gurus, och femtiotio av sätten är fel.

Tyvär så besitter du inte samma intelligens, och därför tjatar du ännu efter nån studie som bevisar både meditering och cancerminskning i samma studie... Annars duger det nämligen inte för dig som inte kan merga två studier, och hävda att meditering motverkar cancer... Utan att ha fel.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-05-18 kl. 13:19.
Citera
2026-05-18, 14:10
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är Bill Donahue som besitter tillräckligt med intelligens för att kunna studera två studier som tillsammans bevisar att meditering motverkar cancer genom melatoninproduktion.

Det finns femtioelva olika sätt att meditera enligt gurus, och femtiotio av sätten är fel.

Tyvär så besitter du inte samma intelligens, och därför tjatar du ännu efter nån studie som bevisar både meditering och cancerminskning i samma studie... Annars duger det nämligen inte för dig som inte kan merga två studier, och hävda att meditering motverkar cancer... Utan att ha fel.

Som sagt, hade forskarsamhället kommit fram till att meditation botar cancer hade vi fått veta det.
Vilken sensation! Att bota cancer utan vare sig strålning, kirurgi eller cellgifter.
En värlsnyhet, naturligtvis.

Ja, det finns många olika sätt att meditera på och inget är fel om det funkar för personen.
Målet är det samma, att skaffa lite distans mellan sig själv och sina tankar. Thats it. Att uppleva det rena varandet bakom tankebruset. Om man sedan mediterar på andningen, ett mantra, sina chackras eller vilken teknik som nu passar en spelar ingen roll.
Citera
2026-05-18, 15:26
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Som sagt, hade forskarsamhället kommit fram till att meditation botar cancer hade vi fått veta det.
Vilken sensation! Att bota cancer utan vare sig strålning, kirurgi eller cellgifter.
En värlsnyhet, naturligtvis.

Ja, det finns många olika sätt att meditera på och inget är fel om det funkar för personen.
Målet är det samma, att skaffa lite distans mellan sig själv och sina tankar. Thats it. Att uppleva det rena varandet bakom tankebruset. Om man sedan mediterar på andningen, ett mantra, sina chackras eller vilken teknik som nu passar en spelar ingen roll.

Ja gud ja vilken befrielse för läkemedelsindustrin att slippa sälja dyra cellgifter, för att orsaken till cancer visade sig finnas i ph-värden som är för låga. Cellgifter har nog runt ph2 eller ph3 , enligt min tro, och är isf cancerframkallande i längden, men mördar friska och sjuka celler kortvarigt.
Citera
2026-05-18, 16:11
Medlem
KungPungPats avatar
Vårdindustrin fungerar som så att dem är vinstdrivande företag som har psykopatmentaliteter dvs dom skiter i allt och alla. Deras mål att tjäna pengar till varje pris.

Det blev därför ett hot mot flera industrier, när Warburg hittade huvudorsaken till cancer.

Hela naturen har klassats som ofungerande medicin som aldrig nånsin blir så bra som artificiella mediciner som företag har skapat för att tjäna pengar.

Kan man inte tjäna pengar på det så kommer vården aldrig nämna det, oavsett om det är destillerat, magneter eller råkost som har bevisade positiva hälsoeffekter, men det går inte att tjäna pengar på det, och därför når vetenskapen aldrig vanligt folk.
Vården tjänar cash istället för att lära ut hur man botar cancer vilket hade blivit förödande för mer än läkemedelsindustrin... För folk hade inte blivit sjuka efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in