2026-06-22, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Brady Tkachuk joinar brorsan i Florida.

Vad Ottawa får i return för sin kapten har jag inte sett än.

Inte egentligen så överraskande , Brady har varit på G ut sedan fansen spytt galla över honom för att han skakade hand med Trump efter os-vinsten, senators sägs få 9:e och 25:e valen i årets draft plus floridas förstarunda 2029 och en andrarunda så sent som 2030.

Med tanke på att ottawa nästan oavsett manager är mästare på att slänga bort draftval på usla, talanglösa spelare så ser jag affären som usel än så länge. Inom samma division dessutom.
Citera
2026-06-22, 01:20
Medlem
Det ska röra sig om en rad olika draftpicks i tkachukaffären..
Man är tydligen intresserad av att fylla laget med mer kanadensare. Så en amerikan bort åtminstone.

2026 1ST RD PICK (#9)

2026 1ST RD PICK (#25)

2029 1ST RD PICK

2030 2ND RD PICK
Citera
2026-06-22, 04:10
Medlem
Tkachuk affären nu officiell, ottawa får 9:e och 25:e valet i årets draft, en andrarunda 2027 och en första runda 2029 i utbyte.

Jaha, då har ottawa officiellt gått in i rebuild mode igen då efter det fantastiska resultatet med två raka slutspel där man åkt ut i första rundan. Undrar hur länge det tar till nästa playoff nu när man kraftigt förstärkt en konkurrent samtidigt som en annan har förstavalet i år.

Då manager Staios älskar stora spelare så är det väl bara att börja titta vad han ska använda valen till då, finns det några backar på 190+ cm som är rankade långt ned, kanske i andra eller tredje rundan?
Citera
2026-06-23, 13:48
Medlem
Hur ska florida lösa målvaktssituationen? Har de ens relevanta picks kvar
Citera
2026-06-23, 15:38
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Man siktar alltså på att bli de lag som leder utvisningsligan?

Just nu trea i den tabellen, Florida.

Dom vill slåss med svenskarna i Tampa Bay
Citera
2026-06-23, 17:13
Medlem
Babsan klar som ny HC för Edmonton Oilers

Hur många månader tar det denna gång innan han får sparken?
Citera
2026-06-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McJesus
Hur ska florida lösa målvaktssituationen? Har de ens relevanta picks kvar

Dem vill ju ha Hellebuyck också
Citera
2026-06-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Babsan klar som ny HC för Edmonton Oilers

Hur många månader tar det denna gång innan han får sparken?

Jag som håller på Edmonton är väldigt hoppfull, jag hoppas verkligen han får ordning på laget och ger laget en SC titel

Jag förutsätter att han skärpt till sig och vet vad som gäller efter vad som hänt förut

Han är ändå ansedd som en av de bästa coacherna i NHL och har vunnit med Detroit 2008

Jag hoppas han har skärpt till sig
Senast redigerad av NWOBHM74 2026-06-23 kl. 18:15.
Citera
2026-06-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Jag som håller på Edmonton är väldigt hoppfull, jag hoppas verkligen han får ordning på laget och ger laget en SC titel

Jag förutsätter att han skärpt till sig och vet vad som gäller efter vad som hänt förut

Han är ändå ansedd som en av de bästa coacherna i NHL och har vunnit med Detroit 2008

Kan såna luffare verkligen bättra sig?

Ja kanske men han kommer nog inte försöka något mot McDavid för då åker han nog ut fortare än kvickt
Citera
2026-06-23, 18:30
Medlem
Citat:

Dubbla OS-guld med Kanada om jag inte minns fel heller, uppenbarligen får han resultat
Citera
2026-06-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Dom vill slåss med svenskarna i Tampa Bay

Svenskarna i Tampa är fairplayers och bidrar inte till statistiken. Det gör deras klappkassa backar och vissa AHL spelare som inte hänger med i NHL.
Citera
2026-06-23, 21:14
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:

Försök lära en gammal hund att sitta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in