Nu när det nästan är sommar undrar jag en sak. Ni som varit på bilsemester i Roslagens famn har sett skyltarna
"LOPPIS –>" och
"LOPPIS 200 m". Vore det inte ett roligt hyss att sätta upp en sådan skylt "LOPPIS" och så leder den inte till någon loppis, utan till ingenting, ett antiklimax? Ingenting alls.
Haha.
Har fixat med en jättekartong hemma men innan jag skrider till verket vill jag fråga mig för. De som semestrar per bil i Roslagen
där vassarna vagga och nyslaget hö doftar emot dem kan kosta på sig att bli narrade, inte sant? De stressar inte, man får narras med dem. Men bara för att moralen säger det är
fine så bör man också fråga lagen. Vad säger lagen och vad säger moralen och magen?
Enligt webben och
paragraf 46 i väglagen behöver jag fråga och få tummen upp från Länsstyrelsen, Trafikverket, Norrtälje kommun och markägaren. Men det kan knappast gälla kartong som mörknar av litet regn? Det försvinner av sig självt innan det ens blivit ett ärende. Offentlig förvaltning är seg som gran ibland, inte sant?
Jag är både nykter och klok... Akta er för loppisskyltning Rimbo med omnejd! Om ni tummar upp.

Narra april året om! Om jag åker dit väntar jag mig att ni tar mig i försvar
pro bono.
Rospiggen spritter i mig.

Ämnar bevaka tilltaget med kikare från jakttornet.
Spel opp jag vill dansa en vals.