2026-05-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
När polisen tar till våld så handlar det inte om att kunna spöa utan att gripa utan att skada någon. För detta krävs råstyrka och inte teknik.

Nån teknik krävs nog men ja, råstyrka.
Därför skrev jag att de fysiska kraven borde höjas rejält.
Citera
2026-05-12, 19:23
Medlem
För att de är jävligt sexiga. Sedan kan jag inte komma på något.
Citera
2026-05-12, 19:33
Medlem
dude2ks avatar
För att knäböja sig för Black Lives Matter. 👮🏼‍♀️✊🏿
Citera
2026-05-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag skulle tippa att 100% av insatsstyrkan är män, av en anledning

Nära 100 % av buset de behöver agera mot är ju också män, så det är ganska logiskt. Det finns ju ingen ”damklass” i den verkliga världen, sånt finns bara inom organiserad idrott och liknande.
Citera
2026-05-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Nära 100 % av buset de behöver agera mot är ju också män, så det är ganska logiskt. Det finns ju ingen ”damklass” i den verkliga världen, sånt finns bara inom organiserad idrott och liknande.
Jo men då finns det ju en anledning till att troligen 100% av insatsstyrkan är men eller?
Citera
2026-05-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
För att knäböja sig för Black Lives Matter. 👮🏼‍♀️✊🏿
Ja den har vi ju sett live
Citera
2026-05-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
För att de är jävligt sexiga. Sedan kan jag inte komma på något.
Ah men kom in i matchen nu Om du är hyfsat fysiks tränad man och 2 av dessa hästsvans tjejer ska försöka hålla ner dig så har de ju inte en chans. Eller hur?
Citera
2026-05-13, 03:06
Medlem
Citat:
Ah men kom in i matchen nu Om du är hyfsat fysiks tränad man och 2 av dessa hästsvans tjejer ska försöka hålla ner dig så har de ju inte en chans. Eller hur?

Förtjusande tanke att ha två av dessa raringar kravlande på en i en brottningsmatch ...
Citera
2026-05-13, 06:15
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ja den har vi ju sett live

Det är polismyndighetens stoltaste ögonblick!
Citera
2026-05-13, 10:18
Medlem
Citat:
Vad tillför dessa till ordningsmakten egentligen? Roligt att vara en man och jobba med en 1.60 kvinna och bli attackerad av en 2 meters neger med massor av muskler....

Kan någon förklara för mig vad kvinnor tillför inom polisen? Visst om de måste visitera en kvinna så ja (kränkt) i dagens samhälle.....

Vad tänker ni om dessa kvinnliga poliser?
Märker att du är korkad som inte satt dig in i polisens utbildning vilket i sig är vanligt om man är en 2meters neger. En gång i tiden var jag själv löjligt vältränat och på den tiden hade polisen sämre träning än i dag. Den lille tjejen buntade ihop mig utan att blinka.
Däremot såg jag för ett par månader sedan hur polisen jobbar när det kommer till kön.

Min bil gick lite för fort från ett rödljus och när jag såg lasern var det för sent.
Jag vinkas in och vevar ner rutan vilket får till följd att mina hundar börjar skälla och jag frågar om jag kan kliva ur bilen vilket gick bra. Då fick jag en överblick.
Att fråga är ett tips. Då missförstås inte situationen.
Min polis var en väldigt söt och trevlig tjej. Jag är Svensk och hon var blond. Den andra bilen som de vinkat in var en kvinnlig förare med en relativt ung, manlig polis. När jag tittar mot övriga gänget så är det blandat med olika ursprung.
Det framgick väldigt tydligt att de profilerade där jag som medelålders, Svensk man fick en blond Svensk tjej.
Kan man lite psykologi så vet man att personer undviker att tjafsa med en trevlig person av motsatt kön som man kan identifiera sig med.
Citera
2026-05-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Märker att du är korkad som inte satt dig in i polisens utbildning vilket i sig är vanligt om man är en 2meters neger. En gång i tiden var jag själv löjligt vältränat och på den tiden hade polisen sämre träning än i dag. Den lille tjejen buntade ihop mig utan att blinka.
Däremot såg jag för ett par månader sedan hur polisen jobbar när det kommer till kön.

Min bil gick lite för fort från ett rödljus och när jag såg lasern var det för sent.
Jag vinkas in och vevar ner rutan vilket får till följd att mina hundar börjar skälla och jag frågar om jag kan kliva ur bilen vilket gick bra. Då fick jag en överblick.
Att fråga är ett tips. Då missförstås inte situationen.
Min polis var en väldigt söt och trevlig tjej. Jag är Svensk och hon var blond. Den andra bilen som de vinkat in var en kvinnlig förare med en relativt ung, manlig polis. När jag tittar mot övriga gänget så är det blandat med olika ursprung.
Det framgick väldigt tydligt att de profilerade där jag som medelålders, Svensk man fick en blond Svensk tjej.
Kan man lite psykologi så vet man att personer undviker att tjafsa med en trevlig person av motsatt kön som man kan identifiera sig med.
Intressant historia, men varför person påhopp? Jävligt onödigt, jag vill ha en debatt om kvinnliga poliser behövs i yttertjänst, men du blev ju tydligen ned brottad av en liten polis tjej och du var extremt vältränad enligt vad du skriver, men då undrar jag gjorde du rejält motstånd?
Citera
2026-05-14, 02:12
Medlem
Citat:
Vad tillför dessa till ordningsmakten egentligen? Roligt att vara en man och jobba med en 1.60 kvinna och bli attackerad av en 2 meters neger med massor av muskler....
Inom FM har vi en hel del kvinnor, lite tuffare uppdrag än Polisen. Det fungerar utmärkt,

Tänker mig snarare, kom du inte in?
Senast redigerad av Stiffinger 2026-05-14 kl. 02:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in