Citat:
Ursprungligen postat av
TordNyman
Vad tillför dessa till ordningsmakten egentligen? Roligt att vara en man och jobba med en 1.60 kvinna och bli attackerad av en 2 meters neger med massor av muskler....
Kan någon förklara för mig vad kvinnor tillför inom polisen? Visst om de måste visitera en kvinna så ja (kränkt) i dagens samhälle.....
Vad tänker ni om dessa kvinnliga poliser?
Märker att du är korkad som inte satt dig in i polisens utbildning vilket i sig är vanligt om man är en 2meters neger. En gång i tiden var jag själv löjligt vältränat och på den tiden hade polisen sämre träning än i dag. Den lille tjejen buntade ihop mig utan att blinka.
Däremot såg jag för ett par månader sedan hur polisen jobbar när det kommer till kön.
Min bil gick lite för fort från ett rödljus och när jag såg lasern var det för sent.
Jag vinkas in och vevar ner rutan vilket får till följd att mina hundar börjar skälla och jag frågar om jag kan kliva ur bilen vilket gick bra. Då fick jag en överblick.
Att fråga är ett tips. Då missförstås inte situationen.
Min polis var en väldigt söt och trevlig tjej. Jag är Svensk och hon var blond. Den andra bilen som de vinkat in var en kvinnlig förare med en relativt ung, manlig polis. När jag tittar mot övriga gänget så är det blandat med olika ursprung.
Det framgick väldigt tydligt att de profilerade där jag som medelålders, Svensk man fick en blond Svensk tjej.
Kan man lite psykologi så vet man att personer undviker att tjafsa med en trevlig person av motsatt kön som man kan identifiera sig med.