2026-05-10, 22:15
Medlem
Hej!

Jag har nu tagit 3 doser 400mg på vc mpn, ons och fredag (1 vecka). Tror ni att det äe lugnt att dricka nu på tisdag kväll (ca 4dagar senare) utan större symptom eller riskerar jag att kvällen blir förstörd?
Citera
2026-05-10, 22:31
Medlem
HBTKuks avatar
Kvällen är slut. Gå och lägg dig
Citera
2026-05-10, 22:32
Medlem
dude2ks avatar
Du blir nog röd som en tomat och får lite andnöd första 3-4 ölen. Kan uppfattas som obehagligt.
Citera
2026-05-10, 22:38
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Hej!

Jag har nu tagit 3 doser 400mg på vc mpn, ons och fredag (1 vecka). Tror ni att det äe lugnt att dricka nu på tisdag kväll (ca 4dagar senare) utan större symptom eller riskerar jag att kvällen blir förstörd?
Det går inte att svara på.
Reaktionen är individuell, men några faktorer som kan påverka är allmän hälsa, leverfunktion, hjärt-kärlsstatus, andra mediciner och individuell känslighet/metabolism.
jag drack efter fyra dagar några gånger och lever ju nu, men det var nog rätt farligt gissar jag.
---------
Det största problemet är ju att du ens ställer frågan och har svårt att vara utan alkohol.
Det ser inte lovande ut för ditt liv
Citera
2026-05-10, 22:47
Medlem
Vad fick du för symptom efter 4 dagar när du drack?

Och nej, jo jag vet…tror inte man inser hur djupt inne man är i skiten förrän man väl blir ”tvungen” att vara nykter
Citera
2026-05-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Reaktionen är individuell, men några faktorer som kan påverka är allmän hälsa, leverfunktion, hjärt-kärlsstatus, andra mediciner och individuell känslighet/metabolism.
jag drack efter fyra dagar några gånger och lever ju nu, men det var nog rätt farligt gissar jag.
---------
Det största problemet är ju att du ens ställer frågan och har svårt att vara utan alkohol.

Missade att citera!
Citera
2026-05-10, 22:49
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
---------

Jag har själv svårt att hålla mig ibland. Därför tar jag ibland en 200mg Antabus på måndagar, 100mg uppföljande på tisdag. Skulle lusten falla på kan jag dricka lite vin på torsdag kväll...

Har du tagit 400 mån, ons, fre skall du garanterat vänta tills lite längre. Antabus rensas inte ut av levern särskilt effektivt.
Citera
2026-05-10, 22:52
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Vad fick du för symptom efter 4 dagar när du drack?

Och nej, jo jag vet…tror inte man inser hur djupt inne man är i skiten förrän man väl blir ”tvungen” att vara nykter
Det gamla vanliga som rött ansikte, ojämn puls.
Högt blodtryck också om jag kommer ihåg rätt.
Med min situation då var det livsfarligt, men det struntade jag i.
men jag drack även två dagar efter - kommer inte ihåg dosen, men jag fick två ggre per vecka
Citera
2026-05-10, 22:53
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Jag har själv svårt att hålla mig ibland. Därför tar jag ibland en 200mg Antabus på måndagar, 100mg uppföljande på tisdag. Skulle lusten falla på kan jag dricka lite vin på torsdag kväll...

Har du tagit 400 mån, ons, fre skall du garanterat vänta tills lite längre. Antabus rensas inte ut av levern särskilt effektivt.
Ja antabus kan ju vara en bra hjälplina.
jag höll på sådär också - ja ungefär - ett tag
Citera
2026-05-10, 23:20
Medlem
Kriitans avatar
Citat:
Hej!

Tvärkört, skit i det. Antabusreaktion är inte värt det, man mår bara sjukt dåligt. Gjort det såå många gånger och ångrat mig varje gång. Trust me, du kommer inte tycka det var värt det🫤
Citera
2026-05-11, 03:23
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Hej!

Gör det inte, fick köra in en vän som gjorde det till sjukhuset, han var riktigt dålig och fick ligga kvar ett par dagar så sjuk blev han, som var en stor bit på över 100 kg!
Citera
2026-05-11, 17:57
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Hej!

Hörru smartskalle poängen med medicinen är att du ska vara nykter nu, inte hålla på och dricka som en jäkla alkis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in