2026-05-10, 18:36
  #13
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Nej inget som påverkat mig positivt.

Men du fick ju i alla fall elstöd. Det är pengar in på kontot. Åtminstone det var väl positivt?

Sedan kanske du är mer drabbad av beslut som rör utvisning, högre straff etc och då förstår jag att du inte tycker just det är positivt. Jag som svensk medborgare och icke kriminell är nog mer nöjd än du i det avseendet.
Citera
2026-05-10, 19:34
  #14
Medlem
1. Ptja. Mina mediciner har blivit dyrare. Jobbar med gymnasieungdomar där några drabbats av de så kallade "tonårsutvisningarna" så har fått ta farväl av väletablerade, duktiga unga och sedan fått omhänderta sorgen och frustrationen hos deras vänner och ibland även deras familjemedlemmar som är kvar, ett obehagligt fenomen jag inte trodde jag skulle få vara med om under min livstid.

2. Oklart. Det behöver jag fundera på för att svara ordentligt.
Citera
2026-05-10, 19:40
  #15
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Två frågor, svara ärligt.
OBS! Inget gnäll i denna tråd om vad regeringen INTE gjort.


1. Vad har den nuvarande regeringen KONKRET gjort för positivt för just DIG under mandatperioden?

2. Vad har den nuvarande regeringen KONKRET gjort för positivt för landet under mandatperioden?
1. Nu tycker jag inte syftet med politiken är att den ska hjälpa just mig, utan snarare bidra till en positiv samhällsutveckling. Med det sagt har regeringen rent konkret gynnat mig genom diverse skattesänkningar, t.ex. inkomstskatt, moms och ISK. Detta är positivt för mig som har ett jobb och sparar pengar (till skillnad från många arbetslösa vänsterpartister som lallar runt i Palestina-demonstrationer om dagarna).

2. Man har höjt straffen så att fler farliga människor sitter i fängelse, sätter babbe-barn i fängelse, sätter kaoz-blattar i fängelse, sänker bidragen för kaoz-blattar, bygger ut kärnkraften, för en rimlig och realistisk miljöpolitik, för en stram och ansvarsfull migrationspolitik osv. Det mesta har de gjort rätt.

Förhoppningsvis blir det en mandatperiod till!
Citera
2026-05-10, 21:07
  #16
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Men du fick ju i alla fall elstöd. Det är pengar in på kontot. Åtminstone det var väl positivt?

Sedan kanske du är mer drabbad av beslut som rör utvisning, högre straff etc och då förstår jag att du inte tycker just det är positivt. Jag som svensk medborgare och icke kriminell är nog mer nöjd än du i det avseendet.

Jag har inte fått något elstöd.
Jag är etnisk svensk.
Jag är inte dömd i domstol, jag är inte ens polisanmäld.
Inte ens en fortkörningsbot.
Citera
2026-05-10, 21:12
  #17
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag har inte fått något elstöd.
Jag är etnisk svensk.
Jag är inte dömd i domstol, jag är inte ens polisanmäld.
Inte ens en fortkörningsbot.

Då förstår jag inte varför du är missnöjd? Man kunde önska mer, visst, men missnöjd förstår jag inte.

Alla som hade elförbrukning fick elstöd, så det var ju märkligt, För antar att du bor i bostad som är inkopplad med elnätet?
__________________
Senast redigerad av TheJesuit 2026-05-10 kl. 21:15.
Citera
2026-05-10, 21:20
  #18
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Men du fick ju i alla fall elstöd. Det är pengar in på kontot. Åtminstone det var väl positivt?

Sedan kanske du är mer drabbad av beslut som rör utvisning, högre straff etc och då förstår jag att du inte tycker just det är positivt. Jag som svensk medborgare och icke kriminell är nog mer nöjd än du i det avseendet.
Har de här högre straffen gjort att man kan röra sig säkrare ute på nätterna nu?
Citera
2026-05-10, 21:20
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
... tonårsutvisningarna"... ett obehagligt fenomen jag inte trodde jag skulle få vara med om under min livstid.
Du trodde inte att människor som inte har rätt att vara i Sverige skulle lämna landet? Där ser man vilken skev verklighetsuppfattning svenskar kan ha.
Citera
2026-05-10, 21:22
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
... tonårsutvisningarna"... ett obehagligt fenomen jag inte trodde jag skulle få vara med om under min livstid.
Du trodde inte att människor som inte har rätt att vara i Sverige skulle lämna landet? Där ser man vilken skev verklighetsuppfattning svenskar kan ha.

OnT: Vi har om inte annat klarat oss ifrån Miljöpartistiskt inflytande på politiken. Bara det är ju en enorm vinst för oss alla.
Citera
2026-05-10, 21:43
  #21
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Har de här högre straffen gjort att man kan röra sig säkrare ute på nätterna nu?

Det har ju varit på utredning och införts alldeles nyss (här är Sverige helt kass, att det tar tre år att få nu lag på plats). Men svaret är i alla all ja - om vi burar in fler våldsverkare under längre tid så kommer de inte att skada lagliga medborgare. Det är väl ändå enkel matematik?
Citera
2026-05-10, 22:06
  #22
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det har ju varit på utredning och införts alldeles nyss (här är Sverige helt kass, att det tar tre år att få nu lag på plats). Men svaret är i alla all ja - om vi burar in fler våldsverkare under längre tid så kommer de inte att skada lagliga medborgare. Det är väl ändå enkel matematik?
Den enkla matematiken kanske visar att det det blivit nån tiondels procent säkrare eller så, men den bistra verkligheten är att det är precis lika farligt att vistas ute på kvällarna som det var förut.

Varför har de inte stärkt nödvärnsrätten och sett till att vi kan försvara oss som de lovade i Tidö-avtalet?
Citera
2026-05-10, 22:09
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Två frågor, svara ärligt.
OBS! Inget gnäll i denna tråd om vad regeringen INTE gjort.


1. Vad har den nuvarande regeringen KONKRET gjort för positivt för just DIG under mandatperioden?

2. Vad har den nuvarande regeringen KONKRET gjort för positivt för landet under mandatperioden?


Mina svar:
1. Inget
2. Inget
Inget och inget.
Däremot är den här regeringen den mest korrupta som Sverige någonsin haft.
Citera
2026-05-10, 22:17
  #24
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit


Alla som hade elförbrukning fick elstöd


Det kompenserar inte andra saker som blivit dyrare.
Och det ska det ju heller inte göra.
Saken är dock den att jag har mindre pengar kvar på kontot idag än jag hade för fyra år sedan.
Det är ett hån mot låginkomsttagare att argumentera med att ökade levnadskostnader ligger utanför regeringens kontroll, samtidigt som man sänker skatten kraftigt för de som redan har pengar i överflöd.
Regeringens skattesänkning var för min del som en spottloska i rymden.
Jag har fått det sämre och regeringen gynnar höginkomsttagare.
En pensionär som jag har inget till övers för regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in