Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Två frågor, svara ärligt.
OBS! Inget gnäll i denna tråd om vad regeringen INTE gjort.
1. Vad har den nuvarande regeringen KONKRET gjort för positivt för just DIG under mandatperioden?
2. Vad har den nuvarande regeringen KONKRET gjort för positivt för landet under mandatperioden?
1. Nu tycker jag inte syftet med politiken är att den ska hjälpa just mig, utan snarare bidra till en positiv samhällsutveckling. Med det sagt har regeringen rent konkret gynnat mig genom diverse skattesänkningar, t.ex. inkomstskatt, moms och ISK. Detta är positivt för mig som har ett jobb och sparar pengar (till skillnad från många arbetslösa vänsterpartister som lallar runt i Palestina-demonstrationer om dagarna).
2. Man har höjt straffen så att fler farliga människor sitter i fängelse, sätter babbe-barn i fängelse, sätter kaoz-blattar i fängelse, sänker bidragen för kaoz-blattar, bygger ut kärnkraften, för en rimlig och realistisk miljöpolitik, för en stram och ansvarsfull migrationspolitik osv. Det mesta har de gjort rätt.
Förhoppningsvis blir det en mandatperiod till!