2026-05-10, 14:31
Medlem
HomoHitlers avatar
Efter några års frånvaro funderar jag på att åka till Pattaya igen, 2 veckor slutet på juni, vet att det kanske är omöjligt att veta, men hur tror ni risken för inställda flyg hem är? Lite nojig över detta pga jobbet.
Citera
2026-05-10, 16:21
Medlem
Du har väl reseförsäkring? Det finns 55 avgångar per dygn från Thailand till Europa. Tror knappast alla ställs in. Frågan är väl om du har råd med biljett. De har gått upp 45%
Citera
2026-05-10, 16:31
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Du har väl reseförsäkring? Det finns 55 avgångar per dygn från Thailand till Europa. Tror knappast alla ställs in. Frågan är väl om du har råd med biljett. De har gått upp 45%

Ja money is no problem... Sant att det är dyrt nu, runt 15" direktflyg...
Citera
2026-05-10, 16:38
Medlem
goofers avatar
Sitter själv med samma fundering, har biljetter för hemresa i Juli och man vill ju inte bli strandad i Thailand då budgeten inte räcker för hyra och utgifter hemma om vi blir kvar.

Reser med Thai så inga mellanlandningar i något problem område.

Just nu har de bränsle men hur är det om en månad om kriget eskalerar.
Vi har inget avbeställningsksydd då jag köpte biljetterna online till bra pris (7000kr) med Thai.

Hade vi haft möjlighet att kostnadsfritt avboka hade vi gjort det.
Citera
2026-05-10, 18:34
Medlem
Pattaya i juni-aug har för mig funkat bra. Lite billigare...och september regnen har inte börjat än.

I år skulle jag inte våga åka, ingen vet hur situationen är med flygbränsle i sommar?

Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Efter några års frånvaro funderar jag på att åka till Pattaya igen, 2 veckor slutet på juni, vet att det kanske är omöjligt att veta, men hur tror ni risken för inställda flyg hem är? Lite nojig över detta pga jobbet.
Citera
2026-05-11, 20:49
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Pattaya i juni-aug har för mig funkat bra. Lite billigare...och september regnen har inte börjat än.

I år skulle jag inte våga åka, ingen vet hur situationen är med flygbränsle i sommar?

Flygbränslet är inga problem om du flyger Thai.

Men det kan vara ganska ordentliga skurar där i juli.
Gäller att inte gå för långt från närmaste baren.
Citera
2026-05-12, 00:50
Medlem
Thai har redan börjat ställa in flygningar till ARN bla, och CAAT varnar för än större störningar längre fram, minns en artikel från The Nation i förra veckan tror jag det var.

Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Flygbränslet är inga problem om du flyger Thai.

Men det kan vara ganska ordentliga skurar där i juli.
Gäller att inte gå för långt från närmaste baren.
Citera
2026-05-12, 04:49
Medlem
Thailand är ett land som troligen ganska tidigt kommer drabbas av bränslebrist. Har man pengar och tid, så kan man nog åka. Men saknas en pengareserv eller tid så skulle jag avstå. Inte kul att vara fast på plats X när man ska vara plats Y. Ännu värre är väl att fastna i Thailand utan pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories

Inte säkert försäkringsbolagen betalar ut en krona. Nej säkert inte men TS är inte ensam att försöka ta sig till Europa. Risken är att alla avgångar är fulla.
Citera
2026-05-12, 05:31
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Åkte sist med Air China via Bejing och de flyger ju långt från problemområdena - ifall nu inte Ryzzland brakar ihop i ett inbördeskrig - och det funkade utmärkt.
Citera
2026-05-12, 16:35
Medlem
Det handlar inte om "problemområden" varken för Thai eller Air China, oron är tillgången på flygbränsle.. och där är ffa Thailand klart utsatt..

Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Åkte sist med Air China via Bejing och de flyger ju långt från problemområdena - ifall nu inte Ryzzland brakar ihop i ett inbördeskrig - och det funkade utmärkt.
Senast redigerad av Ed-Dearborn 2026-05-12 kl. 16:36. Anledning: Stavfel
Citera
2026-05-12, 22:40
Moderator
Neksnors avatar
Ny rubrik: Thailand 2026: Hur stor risk för inställda flyg?
Tidigare rubrik: thailand i slutet av juni

/Mod
Citera
2026-05-13, 09:19
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Är rätt säker på att Air China tankar sina plan i Peking i huvudsak men är du orolig för att flygbränslet ska ta slut mitt under flygningen bör du nog stanna hemma...

Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Det handlar inte om "problemområden" varken för Thai eller Air China, oron är tillgången på flygbränsle.. och där är ffa Thailand klart utsatt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in