Citat:
Ursprungligen postat av
VoktorDodka
Pensionärer och sjuka kommer nog se idiotsidan som ett alternativ, och jag förstår dom. De pursvenska låginkomstpensionärerna och i synnerhet de med sjukersättning har blivit ekonomiskt misshandlade av tidögånget. Hur mycket man i övrigt håller med om deras politik så går det inte att bortse från att fattigdom väger tungt.
Tidö vet att idiotsidan har strösslat pensioner över sina importerade kriminella men det drabbar minst lika mycket svenskar när dom inte vill ge dessa bidragsflyktingar mer pengar.
Ja, det här tror jag är viktigt. Med tanke på de numera hårda reglerna, dvs. att det är väldigt svårt att få sjukersättning (f.d. förtidspension) så lär de pursvenska vara sådana som är sjuka på riktigt, och (min uppfattning) ofta har jobbat så mycket och länge de kunde.
Även annat ekonomiskt, som Tidösidans olika försök att införa marknadshyror under andra namn, som "trygghetshyror" och nu senast "företagsbostäder" som handlar om att fastighetsägare ska kunna hyra ut lägenheter via mellanhänder till högre hyror än vad som förhandlats fram (enligt en S-debattartikel med rubrik "Det går som vanligt inte att lita på SD" i Aftonbladet som publicerades i Pressreader 9 maj - jag vägrar AB på nätet, med deras försök att ta betalt för att inte sälja vidare personuppgifter).
Lägg till skolor och vård där skattepengar i hög grad går till vinster. Jodå, aktiebolag
ska göra vinst (eller gå under), men vi är många som inte vill ha detta incitament till försämrad skola och vård. Det är verksamheter där det på riktigt är svårt att "effektivisera" utan att försämra.
Om jag tänker rösta vänster för detta? Väldigt knepigt. Det finns andra frågor där jag är klart på den högra sidan...