2026-05-10, 12:14
Medlem
Eller rättare sagt. Vad är det som kommer att få folk att rösta på C,S och V istället för KD,SD och L?

M är.givet att det är bara rika knösar och MP bars hipsters från Södermalm.

Jag tycker att såsom tidöpartiet har löst kriminaliteten och utbetalningar av bidrag så har det fungerat utmärkt eller menar alla att man skall fortsätta mygla ned LSS/Pension/Försörjningsstöd som S verkar tycka det är ok?

Tycker man att bensinen skall bli dyrare?
Citera
2026-05-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Eller rättare sagt. Vad är det som kommer att få folk att rösta på C,S och V istället för KD,SD och L?

Jag tycker att såsom tidöpartiet har löst kriminaliteten och utbetalningar av bidrag så har det fungerat utmärkt eller menar alla att man skall fortsätta mygla ned LSS/Pension/Försörjningsstöd som S verkar tycka det är ok?

Tycker att det framgår tydligt att arbetarklass upp till höginkomsttagare fick det bättre med M vid rodret.

Hade S fortsatt styra så hade vi väl haft 25% arbetslöshet snart..

Det tråkiga är ju att de som alltid röstat S kommer fortsätta göra det, eftersom att de fortfarande går på snacket att M bara är för rika knösar.
Citera
2026-05-10, 12:26
Medlem
VoktorDodkas avatar
Pensionärer och sjuka kommer nog se idiotsidan som ett alternativ, och jag förstår dom. De pursvenska låginkomstpensionärerna och i synnerhet de med sjukersättning har blivit ekonomiskt misshandlade av tidögånget. Hur mycket man i övrigt håller med om deras politik så går det inte att bortse från att fattigdom väger tungt.

Tidö vet att idiotsidan har strösslat pensioner över sina importerade kriminella men det drabbar minst lika mycket svenskar när dom inte vill ge dessa bidragsflyktingar mer pengar.
Citera
2026-05-10, 12:42
Medlem
Wajis avatar
Rödgröna smörjan kan bara locka invandrare och sjuka pensionärer att rösta på dom. Givetvis människor som lever på bidrag och inte vill jobba är en stor majoritet.

Röstar man MP så har man väl någon störning för det är ju bara att förstöra Sverige.

Så skulle de vinna får vi högre skatter, högre priser på allt samt ytterligare 700000 analfabeter som tar våra pengar.

Så se till att inte rösta på skiten.
Citera
2026-05-10, 13:33
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:

Vård, skola och arbetslösa vill ha jobb vi kan börja där, bensinpriset bestäms inte av någon regering!
Citera
2026-05-10, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vård, skola och arbetslösa vill ha jobb vi kan börja där, bensinpriset bestäms inte av någon regering!
Däremot olika skatter vilket påverkar/t slutpriset.
Citera
2026-05-10, 14:17
Moderator
Diagorass avatar
Partier och partipolitik --> Valet 2026
/Moderator
Citera
2026-05-10, 15:50
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Den välbeställda medelklassen i storstäderna röstar numer rött. De vill att skatten på drivmedel skall höjas progressivt så att en liter blyfri nästa år bellar en ½-släng. De rödgröna, kan uppfylla det. "Det blir en käftsmäll på Sd:s White Trash-väljare med fossilbilar", säger dessa röda rikingar.

Den välbeställda medelklassen i storstäderna åker själva Über-taxi till överallt. Också till lantstället.

De vill ha ökad invandring från Mellanöstern och från Nordafrika. De ser sig själva som "humanismens försvarare". Inte väktare. Ordet "väktare" är ett fult ord för dem. När Tidö tillåter ordningsväktare i T-banan så ser den rika medelklassen det numer som fascism och som trakasseri & förföljelse av minoniteter

Att dessa självgoda röda väljare kan komma rösta Sverige i fördärvet om fyra månader är tragik. Låt det ej få hända.
Citera
2026-05-10, 15:57
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Den välbeställda medelklassen i storstäderna röstar numer rött. De vill att skatten på drivmedel skall höjas progressivt så att en liter blyfri nästa år bellar en ½-släng. De rödgröna, kan uppfylla det. "Det blir en käftsmäll på Sd:s White Trash-väljare med fossilbilar", säger dessa röda rikingar.

Den välbeställda medelklassen i storstäderna åker själva Über-taxi till överallt. Också till lantstället.

De vill ha ökad invandring från Mellanöstern och från Nordafrika. De ser sig själva som "humanismens försvarare". Inte väktare. Ordet "väktare" är ett fult ord för dem. När Tidö tillåter ordningsväktare i T-banan så ser den rika medelklassen det numer som fascism och som trakasseri & förföljelse av minoniteter

Att dessa självgoda röda väljare kan komma rösta Sverige i fördärvet om fyra månader är tragik. Låt det ej få hända.

I Viktor Klemmings sketch är det Moderaten som åker taxi medan Söder-hipstern åker kommunalt.
Citera
2026-05-10, 16:02
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Vad är det som kommer att få folk att rösta på C,S och V istället för KD,SD och L?

S kommer vinna valet och därmed den rödgröna sidan, förutsatt att de bildar regering. Det verkar dock vara lika omöjligt nu som sist.
Citera
2026-05-10, 16:09
Medlem
Bättre politisk journalistik.

Fast det är inte säkert att just årets val skulle förändras särskilt mycket av det. I förlängningen skulle det i alla fall vara en välgärning för såväl framtida val, vår demokrati som vårt samhälle. Oavsett vilken sida som gynnas.

Just nu vet jag inte om det finns så mycket partierna själva kan göra. Möjligen om de lyckas marknadsföra sin partiledare lite extra. Eftersom vi numera som samhälle verkar låtsas att det är personval och inte partial vi ägnar oss åt var fjärde år. Varför lanseras annars Fördomsschowen på SVT just precis nu?

Annars blir det nog mest tillfälligheter som avgör marginalerna.
Citera
2026-05-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Pensionärer och sjuka kommer nog se idiotsidan som ett alternativ, och jag förstår dom. De pursvenska låginkomstpensionärerna och i synnerhet de med sjukersättning har blivit ekonomiskt misshandlade av tidögånget. Hur mycket man i övrigt håller med om deras politik så går det inte att bortse från att fattigdom väger tungt.

Tidö vet att idiotsidan har strösslat pensioner över sina importerade kriminella men det drabbar minst lika mycket svenskar när dom inte vill ge dessa bidragsflyktingar mer pengar.
Ja, det här tror jag är viktigt. Med tanke på de numera hårda reglerna, dvs. att det är väldigt svårt att få sjukersättning (f.d. förtidspension) så lär de pursvenska vara sådana som är sjuka på riktigt, och (min uppfattning) ofta har jobbat så mycket och länge de kunde.

Även annat ekonomiskt, som Tidösidans olika försök att införa marknadshyror under andra namn, som "trygghetshyror" och nu senast "företagsbostäder" som handlar om att fastighetsägare ska kunna hyra ut lägenheter via mellanhänder till högre hyror än vad som förhandlats fram (enligt en S-debattartikel med rubrik "Det går som vanligt inte att lita på SD" i Aftonbladet som publicerades i Pressreader 9 maj - jag vägrar AB på nätet, med deras försök att ta betalt för att inte sälja vidare personuppgifter).

Lägg till skolor och vård där skattepengar i hög grad går till vinster. Jodå, aktiebolag ska göra vinst (eller gå under), men vi är många som inte vill ha detta incitament till försämrad skola och vård. Det är verksamheter där det på riktigt är svårt att "effektivisera" utan att försämra.

Om jag tänker rösta vänster för detta? Väldigt knepigt. Det finns andra frågor där jag är klart på den högra sidan...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in