2026-05-10, 13:02
Medlem
rytaris avatar
tänk att du är bäst och att hon har dåliga gener som valde fel. och dåliga gener är ändå inget man vill beblanda sig med, du slapp henne och hon miste dig.

https://youtu.be/4ZVCuQvTKuA?is=BKouvygg2Vt2mafb
Citera
2026-05-10, 19:14
Medlem
Gjuteriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Om man ögnar igenom TS trådar så får man en ganska tydlig bild av vad han är för slags person.

Autism/asperger är givet, kombinerat med en totalt oförtjänt grandios självbild som motbevisas av precis allt TS beskriver. Han klarar inte av sin utbildning trots att han uppfattar sig själv som särskilt begåvad och överlägsen, och han kan varken få eller behålla jobb (och vi snackar samhall nivå, diskare på café) Däremot blir han extremt sur när hans vänner ifrågasätter hans grandiosa självbild och syn på omvärlden, och ser inga problem med att kasta hela sin bekantskapskrets eftersom han har rätt och alla andra fel.

Tjejen han hakat upp sig på, är en tjej han aldrig hade. Inget förhållande, inget sex, inte ens ett fyllehångel. Men TS har övertygat sig själv om att hon var hans eftersom de flirtat, något som troligtvis enbart ägt rum i hans huvud (se autism), och när det så visade sig att den här tjejen faktiskt var intresserad av någon annan så blir då inbjudan till den här festen/hennes förhållande en konspiration riktad mot honom i syfte att förnedra honom (se grandios självbid). Alla hans vänner påtalar att han har fel, att tjejen inte gjort något fel, etc. men det duger inte, för i TS värld är det enbart hans känslor och uppfattningar som är giltiga (autism/grandios självbild). Det hela eskalerar till direkta attacker gentmot tjejen och hennes snubbe (som TS var vän med) som kostar honom alla hans vänner.

Flera år senare och över 20 trådar på flashback så har TS fortfarande inte lyckats komma över händelsen (autism), utan det ska ältas om och om igen för främmande människor tills någon kan bekräfta att han har rätt och det är fel på alla andra människor.

Haha, vilken klockren sammanfattning. Tack, då slipper man slösa tid på att försöka svara TS.
Citera
2026-05-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Om man ögnar igenom TS trådar så får man en ganska tydlig bild av vad han är för slags person.

Autism/asperger är givet, kombinerat med en totalt oförtjänt grandios självbild som motbevisas av precis allt TS beskriver. Han klarar inte av sin utbildning trots att han uppfattar sig själv som särskilt begåvad och överlägsen, och han kan varken få eller behålla jobb (och vi snackar samhall nivå, diskare på café) Däremot blir han extremt sur när hans vänner ifrågasätter hans grandiosa självbild och syn på omvärlden, och ser inga problem med att kasta hela sin bekantskapskrets eftersom han har rätt och alla andra fel.

Tjejen han hakat upp sig på, är en tjej han aldrig hade. Inget förhållande, inget sex, inte ens ett fyllehångel. Men TS har övertygat sig själv om att hon var hans eftersom de flirtat, något som troligtvis enbart ägt rum i hans huvud (se autism), och när det så visade sig att den här tjejen faktiskt var intresserad av någon annan så blir då inbjudan till den här festen/hennes förhållande en konspiration riktad mot honom i syfte att förnedra honom (se grandios självbid). Alla hans vänner påtalar att han har fel, att tjejen inte gjort något fel, etc. men det duger inte, för i TS värld är det enbart hans känslor och uppfattningar som är giltiga (autism/grandios självbild). Det hela eskalerar till direkta attacker gentmot tjejen och hennes snubbe (som TS var vän med) som kostar honom alla hans vänner.

Flera år senare och över 20 trådar på flashback så har TS fortfarande inte lyckats komma över händelsen (autism), utan det ska ältas om och om igen för främmande människor tills någon kan bekräfta att han har rätt och det är fel på alla andra människor.

Wow, jag hade känslan av att något var felaktigt här och, ja detta var lite åt det hållet.

Det verkar nästan som att de gjorde sitt bästa för att få TS att ta in att, ja de var ihop. Ofta med autismfolk måste man ju vara övertydlig, eller snarare. Direkt. Man kan inte kommunicera med hintar utan måste säga rakt ut "nej vi vill inte att du följer med på vår dejt" istället för att prata runt det...

Bra sammanfattning.
Citera
2026-05-10, 21:52
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Sprang in i dessa två idag på gatan. Fortfarande ihop. Fortfarande har jag inget svar på vad som hände.

När det är fest bjuder man väl in så många man kan, eftersom man tycker att festen blir roligare då. Taskigt av tjejen, men om du stör dig på detta så "vinner" hon. Eftersträva istället att glömma henne och hitta någon annan, det kommer ju ändå inte bli något mellan er två väl? Eller bedömer du att du kan sno henne trots att hon nu är upptagen? Du "förlorade" på festen, då krävs det väldigt mycket för att du ska ha en chans nu, isåfall måste du hitta på något helt nytt såsom värsta sexupplägget med knullmaskiner och allt möjligt.
Citera
2026-05-10, 23:28
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
För 4 år sedan fick jag ipp ögonen för en tjej. Hon började skriva till mig och vi flörtade lite på fester. Sedan blir jag inbjuden till en fest som hon och en killkompis till henne har. Där hånglar de framför mig och alla jag känner. Efter festen står de och pratar om vem de ska dra hem till gör att ha sex. Det var fullkomligt uppenbart för alla på festen att jag var kär i den här tjejen. Jag hade släpats dit till den här festen som var på slutet av sommaren trors en social fobi och ett utanförskap, för att hon var där. Sedan blir jag totalt bombad av detta. Totalt okänsligt agerande. Och fattar inte varför eller vad? Det var ingenting olagligt som hade hänt här men det var en typ av sadistisk handling att lura in mig såhär och göra mig till åtlöje. Efter det insåg jag att det var dags att börja imgås med människor och inte psykfall.

Sprang in i dessa två idag på gatan. Fortfarande ihop. Fortfarande har jag inget svar på vad som hände. Men tror ej jag kan få svar från dem.

Var är mitt closure?
När man försöker sluta att tänka på något får man mer och fler tankar och skapar mer oro och ängslan kring detta som man försöker undvika, som att slänga kol och vedklumpar in i elden när man egentligen vill släcka elden.

Accepterar man det som sker, det som man tänker och känner så åker man på motorvägen i snabbaste takten mot framtiden och slutdestination: Lösningen
Citera
2026-05-11, 23:59
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Ditt closure… eller vänta jag ska ta betalt

Men denna är inget är gratis ok
Citera
2026-05-12, 16:15
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Fortfarande har jag inget svar på vad som hände. Men tror ej jag kan få svar från dem.

Antingen missförstod du hela situationen från början eller så betedde hon sig dåligt mot dig. Det är tråkigt, men sådant händer. Du har dock ingen rätt att få en "förklaring", varken då eller fyra år senare.

Släpp och gå vidare. Professionell hjälp kan behövas om detta sitter så pass på hjärnan.
Citera
2026-05-12, 18:39
Medlem
SnutteFia03s avatar
Släpp det och gå vidare med ditt liv.
Har du träffat andra tjejer sedan dess? Tror det skulle hjälpa dig att umgås med lite nytt folk och lägga det här bakom dig. Att du fortsätter grubbla över det på det här sättet blir bara ohälsosamt för dig.
Citera
2026-05-12, 20:44
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Släpp det och gå vidare med ditt liv.
Har du träffat andra tjejer sedan dess? Tror det skulle hjälpa dig att umgås med lite nytt folk och lägga det här bakom dig. Att du fortsätter grubbla över det på det här sättet blir bara ohälsosamt för dig.
Nej jag har inte haft någon lust och jag verkar bara attrahera osäkra tjejer ändå. Har ingen lust att spela dum och fåfäng.
Citera
2026-05-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Antingen missförstod du hela situationen från början eller så betedde hon sig dåligt mot dig. Det är tråkigt, men sådant händer. Du har dock ingen rätt att få en "förklaring", varken då eller fyra år senare.

Släpp och gå vidare. Professionell hjälp kan behövas om detta sitter så pass på hjärnan.
Ja... det var dumt av mig att tro mer på den här tjejen. Helt vanlig tjej. Men det var något särskilt pga jag hade sänkt garden. Vilket var särskilt fel. I ett sörskilt fel umgänge dessutom. Fanns mycket att justera och lära sig. Men det kostade mig 4 år av att grubbla och att hitta tillbaka till stabilitet.
Citera
2026-05-12, 20:56
Medlem
Jag tycker du ska ta upp det här med hennes pojkvän. Förklara för honom att han tog din tjej. Nu när han haft sitt lilla roliga bör han lämna henne så att du kan ta över. Det är inte mer än rätt. Han kommer förstå.
Citera
2026-05-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Jag tycker du ska ta upp det här med hennes pojkvän. Förklara för honom att han tog din tjej. Nu när han haft sitt lilla roliga bör han lämna henne så att du kan ta över. Det är inte mer än rätt. Han kommer förstå.
Jag har försökt förklara detta både för henne och honom men de verkar inte förstå. Eller gör sig dumma. Vill inte förstå. Dessutom har jag ingen lust nu längre. Nu handlar det om att få någon slags closure här. Jag ser dom som två statsråttor som löper runt på mina gator. Dom stör min sinnesro. Obeskrivligt varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in