2026-05-20, 01:22
Medlem
Någon som har lust att länka videon igen? Den i början av tråden fungerar ej längre

Edit:nevermind, video finns i inlägg #529.
Citera
2026-05-20, 01:42
Medlem
Någon som vet var dessa 3 bröder greps? Har de kommit fram?
Citera
2026-05-20, 14:00
Medlem
Tycker inte det har framkommit någon egentligen information kring GM med familj.

Spåret att bråket vid en fotbollsmatch för över 10 år sedan ligger som grund känns extremt långsökt. Vad för mer rivalitet har förekommit som eskalerat situationen?

Kan se att BO pappa tränat näsbys fotbollslag, där har det förekommit bråk som fick han att lämna. Det verkar även som att GM med familj har spelat i Näsby? Kan det vara så GM skapat intriger som tvingat bort BOs pappa?

Vilket eskalerat bråket och därefter bla. Krock i vä/Öllsjö?
Citera
2026-05-20, 14:11
Medlem
Det ska ha spelats en match 9 maj, samma dag som mordet inträffade, där GM o hans bror ska ha fått gult kort under matchen och sedan därpå fick den äldre broren rött kort efter att ha firat framför motståndarens bänkar när de tog ledningen.
Står i Kristianstadbladet och norra skåne
Citera
2026-05-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyhyrann
Han har säkert jätte många bra sidor och allmänt en bra person. Detta gör honom dock till en sämre person i majoriteten av människors ögon.

Snälla kärleksfulla människor kan begå handlingar som de egentligen aldrig hade föreställt sig.

Här dock backar BO från situationen och han jagar ikapp honom och hugger honom.

Sen om det är för det är mycket känslor i situationen, spelar egentligen ingen roll. Jag förstår att det kan spåra i situationen utan att man behöver vara empatilös i övrigt (vet många exempel)

Hade BO gått emot honom med kniv, hade nog alla förstått varför han högg honom. Varenda människa med en kniv i hand, hade nog huggit då. Här blir det tydligt att det inte handlar om något försvar alls, för han hade övertaget i situationen genom att bo sprang därifrån.

Oavsett om BO hade uttalat någon form av hot innan händelsen, så kommer det leda till en mord dom.

Sen ett par skyddande av brottsling domar och eventuellt någon medhjälp till mord.

Synd om alla drabbade i detta, flera familjer förstörda nu för troligtvis en skitsak.

Därav är det bra att lära sig släppa stoltheten i tjafs och bråk, innan sådant här sker. Har gett detta tipset till många som har beefs, då jag av personlig erfarenhet vet hur skit kan eskalera för egentligen betydelselös dynga. Om man har för mycket av det och inte kan svälja det och gå vidare.

Värt det? I think not!

Det förstör för många liv.

jag håller med i allt du säger, ville mest framföra att jag och flera jag pratat med har bilden av gm som en fin människa, och att han gjort såhär förändrar bilden såklart.
blir intressant att veta exakt vad som hände innan videon började spelas in, hoppas på att utredningen visar det när den är klar
Citera
2026-05-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eniimsaJ
jag håller med i allt du säger, ville mest framföra att jag och flera jag pratat med har bilden av gm som en fin människa, och att han gjort såhär förändrar bilden såklart.
blir intressant att veta exakt vad som hände innan videon började spelas in, hoppas på att utredningen visar det när den är klar

Min fru har träffat på båda familjerna många gånger genom åren och ganska ofta.
Hon har även andra i sin närhet som träffar på dom ofta.
Enligt henne kunde hon och flera andra inte tro detta om någon av dessa inblandade.
Alla verkar ha en bra bild över alla inblandade, att de är trevliga och absolut inte tillhör de gäng kriminella här i staden.
Även om alla är förvånade över att det hänt, så är bilden nu förändrad efter detta förstås.
BO ska ha suttit med en vän inne på restaurangen, när de andra kommer in.
Det blir direkt bråk och de börjar slå varandra inne på restaurangen.
BO springer ut, resten visar filmen.
Att föräldrarna slutit fred sedan 2 år ska vara sant enligt BO pappas egna ord nu efter mordet.
GM föräldrar ska ha tagit sig utomlands, enligt vad BO familj fått till sig.
Om det stämmer vet jag inte.
BO pappa säger sig vara chockad över att det händer nu, efter att de "slutit fred".
Han kommer nu leva för att hämnd skipas.
Detta verkar inte få ett slut.
Citera
2026-05-20, 16:33
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Någon som vet var dessa 3 bröder greps? Har de kommit fram?
Namn på bröderna?
Citera
2026-05-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okh
Det ska ha spelats en match 9 maj, samma dag som mordet inträffade, där GM o hans bror ska ha fått gult kort under matchen och sedan därpå fick den äldre broren rött kort efter att ha firat framför motståndarens bänkar när de tog ledningen.
Står i Kristianstadbladet och norra skåne

Det har jag sett, men BO spelar inte i GK så det är inte relevant mer än att det visar att GM varit i affekt strax innan mordet inträffade.

Kan det tex varit bråk på fredagen mellan BO och GM som föranlett mordet?
Citera
2026-05-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varg123
Min fru har träffat på båda familjerna många gånger genom åren och ganska ofta.
Hon har även andra i sin närhet som träffar på dom ofta.
Enligt henne kunde hon och flera andra inte tro detta om någon av dessa inblandade.
Alla verkar ha en bra bild över alla inblandade, att de är trevliga och absolut inte tillhör de gäng kriminella här i staden.
Även om alla är förvånade över att det hänt, så är bilden nu förändrad efter detta förstås.
BO ska ha suttit med en vän inne på restaurangen, när de andra kommer in.
Det blir direkt bråk och de börjar slå varandra inne på restaurangen.
BO springer ut, resten visar filmen.
Att föräldrarna slutit fred sedan 2 år ska vara sant enligt BO pappas egna ord nu efter mordet.
GM föräldrar ska ha tagit sig utomlands, enligt vad BO familj fått till sig.
Om det stämmer vet jag inte.
BO pappa säger sig vara chockad över att det händer nu, efter att de "slutit fred".
Han kommer nu leva för att hämnd skipas.
Detta verkar inte få ett slut.

Finns ju bild på BO pappas facebook där BO tar studenten och det står skrivet CH 160 på mössan. Men nej absolut inte delaktig i något gäng eller liknande.

För de som inte är från Kristianstad, CH=Challan.
Citera
2026-05-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaMan
Finns ju bild på BO pappas facebook där BO tar studenten och det står skrivet CH 160 på mössan. Men nej absolut inte delaktig i något gäng eller liknande.

Det har ju varit mycket skriverier kring Långebrokiosken som BO och pappan driver. Där förra ägaren i princip blev utkörd från fastigheten efter år av vandalisering och hot.
Citera
2026-05-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampberget
Det har ju varit mycket skriverier kring Långebrokiosken som BO och pappan driver. Där förra ägaren i princip blev utkörd från fastigheten efter år av vandalisering och hot.

Från vem kom hoten?
Citera
2026-05-21, 02:48
Medlem
FHRITP88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaMan

Det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att han var delaktig i gäng, massor av folk som reppar sina områden. Speciellt i slummen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in