2026-05-09, 18:57
Medlem
Hej, Har ett problem med min Volvo V50 2007. Blinkersen blinkar höger fast blinkersspaken är i mittenläget. Är de byta blinkersspak som gäller? Ska tilläggas att när jag blinkar vänster slår blinkersen inte från när jag svänger heller
Citera
2026-05-09, 19:15
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonden10
Hej, Har ett problem med min Volvo V50 2007. Blinkersen blinkar höger fast blinkersspaken är i mittenläget. Är de byta blinkersspak som gäller? Ska tilläggas att när jag blinkar vänster slår blinkersen inte från när jag svänger heller
Jag vet inte så mycket om just Volvo men jag skulle förmoda att det hakas upp sig i eländet, på de bilar jag haft så har jag blivit tvungen att demontera ratten för att komma åt det som blinkersspaken gör och där finns det fjädrar och skit som man får kolla upp då det oftas hakar upp sig.
Citera
2026-05-09, 19:34
Medlem
Har du dragkrok på bilen? Brukar finnas en skarv som du kan dra isär bak i bagageutrymmet.
Kan vara överslag i själva uttaget.
Så dra isär det och se om felet försvinner.
Citera
2026-05-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag vet inte så mycket om just Volvo men jag skulle förmoda att det hakas upp sig i eländet, på de bilar jag haft så har jag blivit tvungen att demontera ratten för att komma åt det som blinkersspaken gör och där finns det fjädrar och skit som man får kolla upp då det oftas hakar upp sig.
Ja, finns även en krockkudde i ratten...
Den kan smälla och döda dig om du inte vet vad du gör...
Jag tror också det är problem med något i mekaniken eller brytaren i blinkerspaken.
Citera
2026-05-09, 19:45
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Helt rätt jag skulle inte våga mig på att demontera ratten utan att jag visste hur, jag tänkte själv på gamla bilar som inte har den finessen
Citera
2026-05-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Jag tror också det är problem med något i mekaniken eller brytaren i blinkerspaken.

Jag har lyckats demontera blinkersspaken och smörjt med 5-56 men det löste inte felet. Det var enkelt att få bort blinkersspaken, behövde som tur är inte ta loss ratten för det har jag aldrig vågat att ge mig på
Citera
2026-05-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Har du dragkrok på bilen? Brukar finnas en skarv som du kan dra isär bak i bagageutrymmet.
Kan vara överslag i själva uttaget.
Så dra isär det och se om felet försvinner.

Hej, har inte dragkrok på bilen.
Citera
2026-05-09, 20:47
Medlem
RiMaXs avatar
Det kan vara ett elektroniskt problem om spaken fjädrar tillbaka till noll-läget som den ska. Prova att göra bilen strömlös i en 5-10 minuter och koppla på batteriet igen och testa!
Citera
2026-05-09, 21:41
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Det kan vara ett elektroniskt problem om spaken fjädrar tillbaka till noll-läget som den ska. Prova att göra bilen strömlös i en 5-10 minuter och koppla på batteriet igen och testa!
Herregud årsmodell 2007 på fordonet
Citera
2026-05-09, 21:47
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
TS kan vara glad över att ha en av de sista modellerna med ett minimum av krångel.
En blinkersspak är verkligen ett mindre problem.
Citera
2026-05-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX

Tack för tipset 😊 Har prövat det men det hjälpte inte.
Citera
2026-05-09, 23:05
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:

Ja? Har en likadan, ibland funkar det med en "norsk reset"! 😁
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera