Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Du verkar tycka att ditt beteende är relevant i sammanhanget.Ryssland har mer eller mindre tagit kontrollen över Moldavien och Georgien, inte nödvändigtvis för att de är diktaturer utan bara för att de kan. Det har sedan några år försökt göra samma sak med Ukraina. Och de har skickat Wagner på plundringståg i Afrika.
USA har under nuvarande ledning kidnappat Venezuelas president och tvingat till sig en "deal" med det efterträdande styret. De försöker något liknade med Iran. Och det har hotat i stort sett hela världen med militärt våld om de inte får sin vilja fram.
Vet inte, men du är naiv, gränsande till idiot, om du tror att man kan hitta en enda lösning som förvandlar alla diktaturer till stabila demokratier. Det är jämförbart med att inom sjukvården ha en enda medicin som botar allt, inklusive benbrott.
Varje diktatur har sina förutsättningar som man måste ta hänsyn till.
Förstår inte vad du menar med att mitt beteende skulle vara relevant.
Jaha, och vad har ovan att göra med demokratiska styrelseskick?
Jag har aldrig påstått att det går att hitta en enda lösning som förvandlar alla diktaturer till stabila demokratier, men det är nog inte så svårt som man vill framstå det som att vara vad jag tror. Det är väl bättre att göra förändringar om alternativet är att sitta kvar medeltiden i hundratals år till.