Citat:
Ursprungligen postat av
StigHelmutt
Din tidning : kvinna avliden efter kökverktygs-hanterings-olycka,köket var tidigare badrum numera ombyggt
min tidning: kvinna avliden efter knivattack
Ja det är ju inte
min tidning, utan alla tidningar med ansvarig utgivare som måste förhålla sig till dom här detaljerna.
Jag hajjar att du inte gillar folk som kör påverkade, och vem fan gör det? Men mitt argument är inte mer än att "kanske headern hade kunnat sticka ut litet mer?" och att "texten kan inte annat än förhålla sig till faktan man fått".
Vad du vill ha är en opinion- eller ledartext. Och där kan man brodera ut rätt rejält eftersom man har utrymme att förklara "nu vet vi ju inte med hundra procent men..."
I ärlighetens namn tycker jag tråden mer har blivit din alldeles egna insändare så varför inte langa iväg en till GP imorrn? Du kommer inte kunna använda "svartskalle" eller "avkapad kuk" för det vet man inget om, men resten är det bara att tuta in.
"Hej, jag har den unika åsikten att folk som kör påverkade är jävla fittor och att texten med karln som dog i Göteborg efter att han hade blivit påkörd är onödigt försiktig! Vi kan ju alla enas om att folk som kör höga är as" Hade väl funkat?
Att du antar att det var en svartskalle/babbeluring/rövtutarhövding mm det får stå för dig dock.