Artikeln är från Göteborgs-Posten och handlar om hur de svenska partierna vill bekämpa kriminalitet och gängbrottslighet.
De viktigaste skiljelinjerna mellan partierna handlar om:
* hårdare straff vs förebyggande arbete
* ökade polisbefogenheter
* anonyma vittnen
* visitationszoner
* hemlig avlyssning
* hur unga kriminella ska hanteras
Några centrala positioner i sammanställningen:
* Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna driver ofta de mest långtgående förslagen, som anonyma vittnen, visitationszoner och hårdare straff.
* Socialdemokraterna vill också skärpa kriminalpolitiken men är mer försiktiga kring vissa integritetsfrågor, exempelvis visitationszoner.
* Vänsterpartiet går tydligt emot många straffskärpningar och fokuserar mer på sociala insatser, polisarbete och att minska gängens tillgång till vapen och narkotika.
* Centerpartiet betonar rättssäkerhet och vill undvika vissa övervakningsåtgärder men föreslår särskilda restriktioner för gängkriminella efter fängelsestraff.
Artikeln lyfter också kritik från kriminologer som menar att många förslag är symbolpolitik eller bara ger begränsad effekt utan större satsningar på exempelvis vård, psykiatri och social prevention.
Jag tycker inte att något parti ensamt har bästa förslagen och dessutom luktar det mesta valfläsk nu. För att på sikt göra något vettigt och hållbart så borde partierna samarbeta över blockgränserna. Ska det vara så svårt att samsas för landets bästa?
Jag tycker inte att något parti ensamt har bästa förslagen och dessutom luktar det mesta valfläsk nu. För att på sikt göra något vettigt och hållbart så borde partierna samarbeta över blockgränserna. Ska det vara så svårt att samsas för landets bästa?
Så du menar på allvar att det inte är någon skillnad mellan Sozzarnas saft och bulle politik varvat med armband och tex SD som vill se hårdare straff och utvisningar.
Jag gillar vänsterpartiets linje som inte handlar om att bygga på polisstaten. Men man måste kombinera deras linje med att även slänga ut en massa invandrare som är grundorsaken till den höga kriminaliteten för att det ska bli bra
Så du menar på allvar att det inte är någon skillnad mellan Sozzarnas saft och bulle politik varvat med armband och tex SD som vill se hårdare straff och utvisningar.
Jag menar det jag säger: att inget parti har en helhetslösning. Tidölaget har inte lyckats med mer än att langa ut sjukvårdspersonal som vi behöver. De grovt kriminella är kvar. Det är en sak att vilja något och en annan sak att kunna genomföra det. Finns det något parti som inte vill utvisa kriminella?
De som faktiskt gör nåt. Nuvarande styre försöker åtminstone. Jag kan inte minnas några större förändringar från föregående mandatperiod.
Sossarna satsade på att rekrytera poliser. Bland annat dubblade man antalet platser till Polishögskolan. Morgan Johansson var starkt drivande i det arbetet.
Stängd gräns tills man rätt upp (utvisat) de omfattande problemen med invandrad kriminalitet.
Totalstopp från regioner med stor andel problematiska individer och kulturer, religion.
Är det invandrares avkomma som sysslar med brott - ut med familjen med.
Massutvisningar av alla de som kommit för att syssla med brott, ertappas med brott av en typ där det finns brottsoffer, kommit för att plundra bidragssystemen eller förespråkar sharialagar inom våra gränser.
Stäng gränsen.
Ut ur EU eller totalt ignorera allt som EU försöker bestämma om som är emot landets bästa. Inget av rikstagspartierna vill ju detta, så därför säger jag UT ut EU. Jo jag vet att det inte funkade för Storbritannien som ju blivit straffade snarare för att ha försökt ta sig ur det korrupta ormboet men poängen kvarstår. Och de har ju Robert Lowe med Restore Britain som är på massiv framfart. (Hjälp också partier som dessa i förbifarten, det är enkelt och snabbt gjort att dela, Storbritannien, Sverige och en lång rad fler länder är i nästan precis samma situation, offer för samma gränsöverskridande korruption och förräderi.) Stor demonstration i London om några dagar där UK förbjudit vissa talare från andra länder att ens komma in i landet!!! Tyrranin gör sig allt mer tydlig.
Inte en enda individ ska få komma hit från länder som inte vill ta tillbaka kriminella och andra belastningar från deras länder.
Vilka partier vill det egentligen?? i riksdagen är det ju för fan NOLL! Vilket är helt vansinnigt! Inte ens SD, den så kallade "oppositionen" SD, som nu, före problemen är utredda vill helt i linje med EU och globalist-regimens direktiv börja massimportera indier överallt i väst sedan ett tag nu..(!) indierna flödar, forslas nu in i länder som Kanada, Irland, Sverige, osv. & antagligen en lång rad till. Lån & lönedumpning. Bankregimen kräver si och så mycket nya låneslavar antagligen, utan någon form av hänsyn till nationerna eller problemen som kommer med de extrema mängder invandrare från världen alla hörn med okänd % antal som kommer för att syssla med brott, jihad, plubdrande och jävelskap (nej inte alla, men det är NOG NU!!!) och korrupta bankdockepolitker följer sina jävla manus som ryggradslösa ###.
Givetvis menar jag inte att bara invandrare är kriminella, men jävlar i mig många av dem. Vi har tillräckligt med egna att hantera. De som inte hör hemma här ska ut ur vårt land!
Att ens överväga 7-8klövern när det gäller det här, som varit med och massimporterat ett nu enormt samhällsproblem i årtionden där "lösningen" är utökning och utökning av kontrollsamhället är sjukt, och "farligt."
Nytt måste in!
Fattar inte folk det? Och fattar inte folk att en röst var fjärde år inte är nog för att få förräderiet mot landet och folket att upphöra? Särskilt inte på uppenbart korrupta, moraliskt tappade jävla rikstagspartier!! Det måste protesteras mycket mer på olika sätt, och vad man kan göra.
Nytt måste in - så det Är viktigt att rösta om man kan hjälpa bra alternativ upp och in i riksdagen. Inte bara pga det nämnda, men islamister använder, som Tommy Robinson säger, systemet för att ta över systemet, och röstar organiserat och motiverar för att ge islääm mer inflytande för att på sikt försöka ta över med sin skeva ideologi, införa sharialagar osv.
Så länge partier som S m.fl. lyder dem, så röstar de ju på partier som de som är i riksdagen. M är inget undantag - inga gränser Ulf, öppna hjärtan för massinvasion och på sikt inbördeskrig Reinfeldt, är precis samma skit i stora drag. Falsk opposition, förrädiska till max.
Alternativen är säkert många, som behöver hjälp... vad vet jag inte.
Jag avskyr politik och vill bara bli lämnad ifred egentligen men det omfattande förräderiet och sveket mot land och befolkning, allt man ser och själv uppmärksammat eller lidit för, det toppstyrda gränsöverskridande vansinnet man utsätter hela väst för gör ju att det inte går att vara passiv och bara se på när de förstör vårt land! När inte ens äldre i sina hem får vara trygga mer från brutala övergrepp och stölder av nyanlända som inte ens utvisas!!!? förräderi är det!!! blir så jävla arg, de som ansvarar och jobbat för detta alltså... 😤 hur fan sover de på natten!
NYTT MÅSTE IN
hade sagt Örebropartiet rakt av från vad jag sett med tanke på goda chanser att komma in med lite hjälp och engagemang från folket, om det inte vore för att de också verkar vilja ha utökning av massövervakningsamhället och en polisstat till okänd ände och mål, och okända makthavare i framtiden. (men det kanske är oundvikligt när robotik och ai tar massiva framsteg i utvecklingen, som kan komma att bli del av moderna samhällen inom överskådlig tid) Väntar dock på att deras sida kommer upp, och Allard får förklara sig, utveckla eller tänka över det/diskutera den punkten.
För en som Allard vore förjävla bra att ha i riksdagen skälla på packet som medvetet förstört och förrått, förräderi vårt land och folk, om inte bara för att göra politik mer intressant, engagerande, motiverande och lite eld åt vettiga politiker och folk att också våga tala mer klarspråk.
Så jag vet inte, men jag är glad att jag aldrig röstat på något i 7-8klövern i alla fall med facit i hand... 😤 alla partier ändrar ju sig över tid, men det krävs mycket större förändringar för att vara vettiga alternativ. Korruptionen ett enormt problem, den "demokratiska" mallen är ett jävla skämt, bristen på insyn, bristen på något att säga till om för kvalificerade svenskar.
jag vet inte om mer (från inga alls) t.ex. folkomröstningar nödvändigtvis är bra med tanke på hur lättvallade en upptagen med arbetsliv, familjeliv, osv befolkning uppenbarligen är av globalist-regimtv och massmedia..
Men vissa saker vore ju jävla bra och lätta att få folket att rösta logiskt om. t.ex;
"Ska kriminella invandrare som utsatt andra för brott här eller i andra länder ha rätt att befinna sig i vårt land, Sverige någonsin? Ja/Nej.
Teknologin idag möjliggör faktisk demokrati om viktiga ödesfrågor för befolkningar och länder... vill partierna ha demokrati? " folkstyre" är en helt annan definition från toppen av globalist-hierarkin jämfört med vad de lär ut i indoktrineringssystemen...
Ska folk från hela världen ha rätt att komma till Sverige och börja plundra välfärdssystemet utan att ha jobbat i landet i x antal år? ja/nej (t ex tolkar och migrationsverk undantaget. tolkar behövs ju ej när det idag finns gott om ai-översättningsverktyg & migrationsverk ska fan inte ha islamister med kopplingar till terrorklassade muslimska brödraskapet som jobbar där med att slussa in massa jihad-klaner och dyl som ju skett i jag vet inte hur många år!!! men resultatet därefter..! För övrigt behöver gränsen vara helt stängd från dessa regioner över huvud taget. Det behövs återvandring & massutvisningar snarare.
Ja vad är alternativen egentligen! AFS? ÖP? andra partier som nämns är också Knapptryckarna, MED, mfl.
Med sociala medier, forum, engagemang så KAN befolkningen som ser att något nytt måste in faktiskt få in något nytt som skickar en signal till korrupta rikstagspartier att förräderiet (vad är en traditionell respons på förräderi förresten) måste upphöra. NU.
Som del av signalen... partipolitik enbart lär inte räcka ... kan krävas en hel del civil olydnad med, protester i olika form, mycket mer delande, öppenhet, spridande av info, osv både över internet, i vardagen, i närområdet, i samhället. Mer ryggrad, organisering, och driv.. Metoder..? Behöver defintivt filas och ageras på..
Senast redigerad av Room531 2026-05-09 kl. 17:06.