2026-05-09, 00:56
Avslutad
När kan vi få en AI-bot som utför perfekta tatueringar på nolltid och som samtidigt får alla glorifierade tatuerartattare att försvinna?

Varför är detta inte en patenterad affärsidé ännu?
Citera
2026-05-09, 01:14
Medlem
Gör det? Allahs hud ät olika. Ai kan en hud, förstår du nu????
Citera
2026-05-09, 01:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Gör det? Allahs hud ät olika. Ai kan en hud, förstår du nu????

Allah?

Människohud har 3 lager. En tatuering appliceras i det mellersta lagret. Lager 2.

Man kan lära en tränad apa att tatuera en banan. En AI skulle kunna tatuera mästerverk.

Det är bara en tidsfråga. Den som är först dock lär tjäna en hel del.
Senast redigerad av Nattbroder 2026-05-09 kl. 01:34.
Citera
2026-05-09, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbroder
Allah?

Människohud har 3 lager. En tatuering appliceras i det mellersta lagret. Lager 2.

Man kan lära en tränad apa att tatuera en banan. En AI skulle kunna tatuera mästerverk.

Det är bara en tidsfråga. Den som är först dock lär tjäna en hel del.

Alla*

Fortfarande olika per hud. Powpow
Citera
2026-05-09, 08:57
Medlem
Ferhs avatar
Det finns redan. Är bara en fråga om att vänta på att det blir snabbare och bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=0hOWzvtd9qY
Citera
2026-05-09, 17:39
Medlem
Aja Bajas avatar
Svaret ligger nog i att det inte är så högt prioriterat.

Om man ska välja att utveckla AI för att ersätta alla datorprogrammerare, robotar för att ersätta alla fabriksarbetare, eller en tatueringsrobot, så kan man ju förstå att tatueringsroboten inte är särskilt värdefull i jämförelse.

Det kommer säkert så småningom, precis som allt möjligt annat som kanske inte är svårt, men inte heller så väldigt lönsamt.
Citera
2026-05-09, 17:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbroder
När kan vi få en AI-bot som utför perfekta tatueringar på nolltid och som samtidigt får alla glorifierade tatuerartattare att försvinna?

Varför är detta inte en patenterad affärsidé ännu?
Det behövs ingen AI för det?
Svårigheten är väl snarare att bygga själva robotarmen med tillräckligt hög upplösning och tilllförlitlighet. Om man väl har skapat det så lär det inte vara svårt (och inte kräva AI) att omvandla typ ett fotografi till en tatuering.
Citera
2026-05-09, 19:43
Avstängd
Med tanke på AI:s tendens att hallucinera så vill jag nog inte ha en nära mig med vassa nålar.

Däremot skulle jag gärna se ett helautomatiskt skrädderi som sydde upp måttsydda kläder på beställning. Eller för den delen kunde reparera sömmar etc snyggare än jag klarar själv.
Citera
2026-05-09, 19:50
Medlem
3D printning finns ju redan, så byt ut hotenden mot en tatueringsnål och sedan en balja bläck istället för filament.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in