2026-05-09, 00:27
Medlem
Solglimtsjakts avatar
Hur gör man för att stoppa invandringen? Jag har sett så många skräckexempel i övriga Europa. Nu senast Spanien och Portugal.

Någon som vet hur vi stänger våra gränser samt. hur ändrar vi på straffskalan i landet och gör den hårdare?
Måste man vara politisk engagerad eller kan man protestera? Vad kan man som vanlig svensson göra?

Jag har tänkt tanken att om vi lämnar EU så behöver vi inte ta del av "inkvotering" av migranter i den mass-skala som skett under längre tid och i övriga länder. Såklart att vi kan hjälpa några folk att undkomma krig men det blir ju skevt när 50% av landets befolkning består av migranter. Välfärden utarmas.

Om vi lämnar EU så blir det svårare med handeln och resor till EU. Men Norge är ju inte med i EU och de har gjort något eget handelsavtal, varför kan vi inte göra som Norge då? Hur är det med migrant-nivån där?

Sverige behöver ta hand om det som finns här just nu, rusta upp skolan, äldrevården, sjukvården, psykvården och se till att tryggheten kommer tillbaka. Få landet på fötter igen.

Jag vet inte om denna massinvandring som sker i Europa är för att skapa ett problem för att det sedan ska presenteras en lösning i form av digitalt ID och förstärkt övervakning med AI ansiktsigenkänning och att allt man gör spåras och lagras i nån stor jäkla databas. = Att vår dyrbara frihet kommer minska och minska gradvis med tiden...

För jag såg ett liknande ting förut när Ryssland började kriga mot Ukraina - då blev folket generellt mer positivt till ett Nato-medlemskap för att "vi behöver skydda oss från den ryska björnen". Kommer samma sak hända igen nu att folket blir positivt till ökad övervakning och ansiktsigenkänning och digitalt ID så migranter som saknar ID kan spåras trots det? Och så blir alla drabbade i slutändan.

Mina funderingar är så mörka tycker jag och de är kantade av oro och rädsla, jag önskar att framtiden såg ljusare ut. Och jag skulle inte se mig själv som rasist men jag är emot att ett land tas över av ett annat folkslag som har helt annan kultur bara för att deras befolkning är mycket större än landet de migrerar till.... Och jag är extra emot det när migranterna är våldsamma och respektlösa och begår brott...

Vågar inte skriva mina tankar någon annanstans så jag skriver dem här.
Citera
2026-05-09, 00:49
Medlem
Redan försent.

Lösningen är inte politisk utan indviduell. Istället för att hitta ett bra land att bo i
så hitta ett bra område att bo i eller till och med en bättre stad. Man anpassar sitt liv efter omgivningen. Tar bil istället för buss, köper in på morgonen etc.

Istället för att bekymra dig så koncentrerar dig på dig själv och din egen ekonomi och karriär. Att leva tryggt i framtiden, tex gated community eller bättre områden etc är inte billigt.
Senast redigerad av skitigaharry 2026-05-09 kl. 00:55.
Citera
2026-05-09, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglimtsjakt
Hur gör man för att stoppa invandringen? Jag har sett så många skräckexempel i övriga Europa. Nu senast Spanien och Portugal.

Någon som vet hur vi stänger våra gränser samt. hur ändrar vi på straffskalan i landet och gör den hårdare?
Måste man vara politisk engagerad eller kan man protestera? Vad kan man som vanlig svensson göra?

Jag har tänkt tanken att om vi lämnar EU så behöver vi inte ta del av "inkvotering" av migranter i den mass-skala som skett under längre tid och i övriga länder. Såklart att vi kan hjälpa några folk att undkomma krig men det blir ju skevt när 50% av landets befolkning består av migranter. Välfärden utarmas.

Om vi lämnar EU så blir det svårare med handeln och resor till EU. Men Norge är ju inte med i EU och de har gjort något eget handelsavtal, varför kan vi inte göra som Norge då? Hur är det med migrant-nivån där?

Sverige behöver ta hand om det som finns här just nu, rusta upp skolan, äldrevården, sjukvården, psykvården och se till att tryggheten kommer tillbaka. Få landet på fötter igen.

Jag vet inte om denna massinvandring som sker i Europa är för att skapa ett problem för att det sedan ska presenteras en lösning i form av digitalt ID och förstärkt övervakning med AI ansiktsigenkänning och att allt man gör spåras och lagras i nån stor jäkla databas. = Att vår dyrbara frihet kommer minska och minska gradvis med tiden...

För jag såg ett liknande ting förut när Ryssland började kriga mot Ukraina - då blev folket generellt mer positivt till ett Nato-medlemskap för att "vi behöver skydda oss från den ryska björnen". Kommer samma sak hända igen nu att folket blir positivt till ökad övervakning och ansiktsigenkänning och digitalt ID så migranter som saknar ID kan spåras trots det? Och så blir alla drabbade i slutändan.

Mina funderingar är så mörka tycker jag och de är kantade av oro och rädsla, jag önskar att framtiden såg ljusare ut. Och jag skulle inte se mig själv som rasist men jag är emot att ett land tas över av ett annat folkslag som har helt annan kultur bara för att deras befolkning är mycket större än landet de migrerar till.... Och jag är extra emot det när migranterna är våldsamma och respektlösa och begår brott...

Människor måste rösta annorlunda.

Nu finns det inte något riktigt tryck på politikerna att förändra något.

De struntar i väljarna så klart.
Citera
2026-05-09, 08:17
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:

Vadå för skräck exempel? Folk reser till Spanien och Portugal för njutning, särskilt svenska pensionärer, så det är mysiga länder.

Vi lever i en global värld nu. Vi kanske inte gillar det, men vi kan inte förändra det. Några få länder har ännu inte blivit globala som Europa, tex Ungern och Japan och Sydkorea. Dessa länder har andra allvarliga problem istället.
Citera
2026-05-09, 09:36
Medlem
sommarlovs avatar
Vår enda tröst är att de som kommer hit, inte alls vill se en fortsatt immigration.
Vi kanske får tvångsislam, men slipper invandring.
Och feminismen samt aldrig mera bacon…
Citera
2026-05-09, 10:07
Avstängd
De flesta invandrare studerar eller arbetar i Sverige och lever lagligt. Bara en liten minoritet begår brott, precis som bland svenskar.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning-och-levnadsforhallanden/integration/integration--analys/pong/statistiknyhet/integration--etablering-pa-arbetsmarknaden/
Citera
2026-05-09, 10:23
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Människor måste rösta annorlunda.

Nu finns det inte något riktigt tryck på politikerna att förändra något.

De struntar i väljarna så klart.

Väljarna vill ha välfärd.

Välfärd kostar pengar, och finansieras via skatter.

Skatter betalas främst av de som jobbar (de rikaste undviker att betala skatt). Om fler blir äldre och lever allt längre och kräver mer vård, och färre jobbar och betalar skatt, så blir det mindre och sämre välfärd.

Alltså importeras arbetare, främst män som frivilligt söker sig till kalla mörka Sverige, som kan ersätta de arbeten som svenskar lämnar när de går i pension. Dessa kan fortsätta både betala skatt och ta de arbeten som behövs inom välfärden.

Jag kan inte minnas att jag någonsin hört att väljarna (utom 30 stycken nationalister) vill ha sämre välfärd, för att värna om att lilla Sverige kan förbli svenskarnas land. Tvärtom vill en majoritet av kvinnor öka invandringen av bruna män!
Citera
2026-05-09, 10:28
Medlem
Gör Sverige mindre attraktivt för personer som inte vill jobba.

Sänk bidragen

Betala hyresvärden direkt så dom inte får "cash"

Bättre koll på att dom håller sig i landet om dom får bidrag. Bara installera maskiner likt dom har på Heathrow och placera hos någon myndighet och kräv att man ska gå dit varje månad.

Sparka ut alla kriminella som inte är medborgare.

Ta bort gratis tolk i vården.

Inga mer moskéer är ju en bra ide också..

Förbjud första generationens invandrare inom politiken också om man kom hit som vuxen.
Citera
2026-05-09, 11:13
Medlem
Citat:
1) Hur gör man för att stoppa invandringen? Jag har sett så många skräckexempel i övriga Europa. Nu senast Spanien och Portugal.

2) Någon som vet hur vi stänger våra gränser samt. hur ändrar vi på straffskalan i landet och gör den hårdare? Måste man vara politisk engagerad eller kan man protestera? Vad kan man som vanlig svensson göra?

3) Jag har tänkt tanken att om vi lämnar EU så behöver vi inte ta del av "inkvotering" av migranter i den mass-skala som skett under längre tid och i övriga länder. Såklart att vi kan hjälpa några folk att undkomma krig men det blir ju skevt när 50% av landets befolkning består av migranter. Välfärden utarmas.

4) Om vi lämnar EU så blir det svårare med handeln och resor till EU. Men Norge är ju inte med i EU och de har gjort något eget handelsavtal, varför kan vi inte göra som Norge då? Hur är det med migrant-nivån där?

5) Sverige behöver ta hand om det som finns här just nu, rusta upp skolan, äldrevården, sjukvården, psykvården och se till att tryggheten kommer tillbaka. Få landet på fötter igen.

6) Jag vet inte om denna massinvandring som sker i Europa är för att skapa ett problem för att det sedan ska presenteras en lösning i form av digitalt ID och förstärkt övervakning med AI ansiktsigenkänning och att allt man gör spåras och lagras i nån stor jäkla databas. = Att vår dyrbara frihet kommer minska och minska gradvis med tiden...

1. För att stoppa invandringen behövs ett avskaffande av Schengen, den fria rörligheten, införande av gränspolis och användning av pass, men då vi är med i EU måste vi således lämna antingen Schengen eller också EU. Vidare krävs att vi lämnar Europadomstolen så det blir lättare att göra oss med de invandrare vi redan har.

2. Ändring av straffskalan håller redan på att ske, så den frågan kan vi lämna därhän, vad som behövs är en upprivning av överklaganderätten för invandrare att överklaga sin asylansökan. Vidare bör man organisera sig i gruppnivå i FB-grupper och sedan samla sig i ett parti och ta över det på kommunal nivå för att sedan påverka inifrån.

3. Ändring av rätten till asyl bör rivas upp och istället enbart tillfälligt PUT införas så att ALLA migranter skickas hem när möjlighet ges. Som det är nu är 70% av alla asylansökningar nekade direkt, medan övriga 30% får rätt till TUT och övriga 70% börjar sedan överklaga år ut och år in.

4. Vi kan lämna Schengen, Europadomstolen och vi kan även lämna EU och likt Norge och Schweiz införa handelsavtal. Det går alldeles utmärkt. Varför det har gått svårt för Storbritannien är INTE för att det ÄR svårt, utan det är för att EU vill statuera ett exempel med landet för att signalera till alla andra som vill lämna att de avser skapa ett helvete för de som så tänker.

5. Allt detta vet alla redan, MEN det finns särintressen. De privata vinstdrivande skolorna vill inte tillbaka till tiden före -94, men det har gett oss massiv betygsinflation och att alla helt plötsligt får A eller MVG (förr i tiden). Handelshögskolan försökte parera detta med krav på Högskoleprov, men då antalet fittor minskade från över 40% till 29% av intagna slutade Handelshögskolan med denna ide. Nu kommer alla idioter in då inga objektiva krav ställs.

6. Självklart är skapandet av problem ett sätt att tvinga fram en "lösning". Gissningsvis vill EU-kommissionen ha a) en skattebas, b) en federal polis som kan arrestera vem som helst som skriver något negativt om fittan von der Lugen, c) ett federal försvarsmakt och d) driva igenom detta med stöd av parasiterna i EU så som Grekland, Italien, Spanien, Portugal, alla öststater, Frankrike och Belgien.
Citera
2026-05-09, 11:19
Medlem
Sverige är ett av världens mest välfungerande länder. Och invandringen är inget problem, den är tvärtom en ofrånkomlig nödvändighet. Invandrarna ersätter inte vårt folk, de blir en del av det.

Problemen sitter bara i ditt huvud.
Citera
2026-05-09, 13:24
Moderator
Diagorass avatar
Politik: inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2026-05-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Sverige är ett av världens mest välfungerande länder. Och invandringen är inget problem, den är tvärtom en ofrånkomlig nödvändighet. Invandrarna ersätter inte vårt folk, de blir en del av det.

Problemen sitter bara i ditt huvud.

Har du levt under en sten de senaste åren? Eller är du en islamist?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in