2026-05-08, 23:04
Medlem
johnny-knatchs avatar
Som rubriken antyder;
Jag vill köpa en sån där hdmi-sticka med en miljard retrospel. Jag vet att de flesta spelen är kassa men det finns ändå typ 50ish bra.
Men vilken sticka (ink kontroller) ska man köpa?
Jag älskar primärt snes (och övrig gammal Nintendo). Men om det finns ps1/ps2-spel också så blir jag glad
Citera
2026-05-08, 23:39
Medlem
Fantens avatar
Det bästa är egentligen att göra ett bootbart USB-minne med Batocera på, men då behöver man ju ha en dator att stoppa in den i. Men om man prompt vill ha en med HDMI som man bara pluggar in i en TV så är det egentligen bara två som är värda att köpa Game Stick X9 Pro och X10 Pro.
Citera
2026-05-30, 06:26
Medlem
Sutaren88s avatar
Har en Game Stick Lite. Funkar skit med PS1, men typ allt annat fungerar "dugligt". Men definitivt inte värd priset över huvud taget. Handhållna R36S har jag haft desto mer glädje av då den är Linux-baserad och spelar PS1 felfritt i stort sett, än så länge iaf. Byta skiva kanske kan bli ett problem längre fram?
Citera
2026-05-30, 08:46
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sutaren88
Har en Game Stick Lite. Funkar skit med PS1, men typ allt annat fungerar "dugligt". Men definitivt inte värd priset över huvud taget. Handhållna R36S har jag haft desto mer glädje av då den är Linux-baserad och spelar PS1 felfritt i stort sett, än så länge iaf. Byta skiva kanske kan bli ett problem längre fram?
Så vitt jag förstår så kör Game Stick Lite också ett Linux-baserat OS, det är bara det att det är kass.
Citera
2026-05-30, 14:42
Medlem
Sutaren88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Så vitt jag förstår så kör Game Stick Lite också ett Linux-baserat OS, det är bara det att det är kass.

Ah, ja de är möjligt
Citera
2026-05-30, 15:31
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sutaren88
Ah, ja de är möjligt
På det stora hela så är alla dessa billiga små retromaskiner antingen Linux (Arch faktiskt, lite roligt) eller Android. Vilket förvisso också är Linux men alla överens om att det är så annorlunda att det är sin egen grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in