2026-05-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Även om jag förstår dig så tar inte en blankröst Sverige framåt på nåt sätt. Den här regeringen har iaf gått i rätt riktning. Tänk om MP kryddat med V och några galna Centerpartister får all makt. Då får vi problem på riktigt.
ja det är sant , för mig finns det inget val , jag kan omöjligt rösta på sd eller tidö och s--v--mp faller också bort , kvar har jag dom alternativen jag skrev. vad har tidö-sd åstadkommit på 4 år menar du
Citera
2026-05-08, 21:42
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2026-05-08, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Något jag förbryllats enormt över under denna mandatperiod är hur ofta Åkesson fått frågan om att det fortfarande kommer ca 90.000 nya invandrare om året till Sverige och att Åkesson alltid försvarar detta med att det numera är primärt arbetskraftsinvandrare som kommer. Indier är en stor grupp och Indien är ett väldigt otryggt land för kvinnor där kvinnliga turister uppmanas att täcka hud samt undvika att gå ut ensamma. Detta kommer till och med upp högst upp när du använder censurmaskinen google.

Samtidigt går väldigt många svenskar arbetslösa. Åkesson låter inte det minsta bekymrad över detta och han sa till och med i utfrågningen i SVT i tisdags att det inte finns så mycket mer att göra i invandringsfrågan utan nu handlar det om att lösa problemen vi redan har.

Vad i helvete?

Det verkar som att SD:s prat om folkutbyte inte längre gäller och att Sverige inte längre är fullt, som det har låtit i alla år.

Jag brukar konfrontera SD-väljare med detta och alla försvarar den fortsatt pågående massinvandringen och jag blir inte klok på detta. Har inte SD:s hela idé varit att vara motståndare till massinvandring? Var pratet om folkutbytet (som typ hela EU-valrörelsen handlade om) bara tomma ord i hopp om att gå framåt i valet? Kanske vände SD helt i frågan efter katastrofresultatet?

Ni som röstar SD, hur försvarar ni 90.000 nya invandrare om året och vilka argument har ni för att Sverige INTE är fullt och INTE ska stänga gränsen omedelbart? Är Sverige i ett sådant stort behov av indier att massinvandring och folkutbytet inte längre är så viktigt?

Hjälp mig förstå!!

Det handlar om tillväxt!
Citera
2026-05-08, 21:45
Medlem
Anonym552s avatar
Sverige har en befolkningstillväxt på 0.1% enligt scb.
Citera
2026-05-08, 22:18
Medlem
ArgBlattePostars avatar
SD är tredje största parti bland invandrare. Går att läsa om detta i mätningar.

Ni som tycker SD är för lika sossarna har ju ingen aning hur långt det hela går. Förvänta er valboskap i olika former framöver.

Dessutom gillar SDare koks, vem ska dom köpa festknark av om alla blattar är borta?
Citera
2026-05-08, 22:37
Medlem
Duvlorts avatar
Är denna tråd verifierad av AiP Media Produktion?

Jag deltar bara i trådar skapade av verifierade sossetroll.

Till frågan, nej ytterst få i Sverige vill ha ytterligare påfyllning av lycksökare från andra kontinenter.
Men nu är det så att Riksdagen består av 349 ledamöter som ibland är på plats som tillsammans beslutar om olika motioner. Ibland får man med sig majoriteten men oftast inte. (ca 98 % röstas ner)

(Men en dag kanske vi kan få tillbaka skallmätning och kemisk kastrering?)
Senast redigerad av Duvlort 2026-05-08 kl. 22:43.
Citera
2026-05-08, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Är denna tråd verifierad av AiP Media Produktion?

Jag deltar bara i trådar skapade av verifierade sossetroll.

Till frågan, nej ytterst få i Sverige vill ha ytterligare påfyllning av lycksökare från andra kontinenter.
Men nu är det så att Riksdagen består av 349 ledamöter som ibland är på plats som tillsammans beslutar om olika motioner. Ibland får man med sig majoriteten men oftast inte. (ca 98 % röstas ner)

(Men en dag kanske vi kan få tillbaka skallmätning och kemisk kastrering?)

Aldrig i livet att jag skulle rösta på landsförrädarna i vänsterblocket. Du verkar dock missförstå trådstarten. Det är inte så att Åkesson säger att SD ska göra allt som krävs för att få ett totalstopp, han försvarar massinvandringen genom att säga "ja men titta på vilka som kommer nu, det är främst arbetskraftsinvandrare". Inte i en enda intervju senaste åren säger Åkesson att vi måste stänga gränserna.

Är det inte ens lite oroväckande för er SD-väljare?

SD är ett massinvandringsparti och jag har inte fått ett enda var hittills som övertygat mig om det motsatta.
Citera
2026-05-08, 22:56
Medlem
Citat:
Aldrig i livet att jag skulle rösta på landsförrädarna i vänsterblocket. Du verkar dock missförstå trådstarten. Det är inte så att Åkesson säger att SD ska göra allt som krävs för att få ett totalstopp, han försvarar massinvandringen genom att säga "ja men titta på vilka som kommer nu, det är främst arbetskraftsinvandrare". Inte i en enda intervju senaste åren säger Åkesson att vi måste stänga gränserna.

SD är ett massinvandringsparti och jag har inte fått ett enda var hittills som övertygat mig om det motsatta.
nej du har rätt sd har blivit det.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Nja, blir nog KD för mig i år men vilket parti (över 1 % strecket) förespråkar stenhård migrationspolitik?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym552
Sverige har en befolkningstillväxt på 0.1% enligt scb.

90.000 invandrare om året med andra ord. Vilka argument har du för att försvara det?
Citera
2026-05-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
ja det är sant , för mig finns det inget val , jag kan omöjligt rösta på sd eller tidö och s--v--mp faller också bort , kvar har jag dom alternativen jag skrev. vad har tidö-sd åstadkommit på 4 år menar du
Senast igår drev de igenom att man kan få sälja alkohol utan att behöva servera mat. En mycket liten påverkan men vänsterpacket röstade nej av nån anledning.
De har kommit med så många ändringar så tillomed den där stollen Oisin eller hur han stavar på Aftonbladet var lite impad.

Vänsterblocket är för splittrat för att få igenom nåt vettigt alls förutom om det är ökad invandring.
Citera
2026-05-08, 23:01
Medlem
dude2ks avatar
Men de jobbar ju för den globalistiska eliten?
Våra partier har inte så mycket att säga till om.

Sluta va naiva. Se på hela Västeuropa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in