2026-05-08, 00:36
Medlem
Hej,

Jag undrar lite kring röda kontorshuset med alla hotellen på Vallgatan 7-9 i Solna. Är det vanliga hotell? Eller är det diverse utslussningsverksamhet, polska byggare och annat skumt som har avtal med hotellet? Kvarteret håller på att göras om, nya bostäder byggs men detta kontorshus finns kvar. På baksidan är en övergiven grusplan. Detta röda kontorshus satt innan ihop med en annan husdel som nu rivits och bostäder byggts där. På kvällarna går vakter i området och jag ser hela tiden slitna människor runt om.

Någon som vet mer?
Senast redigerad av Jojjesthlm 2026-05-08 kl. 00:38. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-05-08, 09:50
Medlem
Noetlovskijs avatar
Det ligger ett helt vanligt Scandic mittemot. Den röda tegelbyggnaden var tidigare kontor och ett Best Western. Sedan har det bytt ägare mellan några olika hotellkedjor - generellt med en lite lägre prisbild än Scandic och The Winery Hotel som ligger på andra sidan rondellen.

Då det ligger många stora kontor i närheten (PEAB, NCC, Philips, 3M, Cramo, JM Entreprenad - för att nämna några) utgörs många hotellnätter av tillresta från runtom i landet som arbetar på något av kontoren. Säkerligen bor det en del "byggare" på det lite billigare hotellet också.

Nu är det 6-7 år sedan jag rörde mig i området senast, så det kan ju ha hänt en del sedan dess. Men tidigare var det helt vanlig hotellverksamhet där.

Vet inte om jag direkt tillförde något, men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in