Citat:
Ursprungligen postat av
pyssen87
Varför valde man Söderblom? Han har 3 raka NHL säsonger med under 90% är inte det jättedåligt?
Han spelar backup i ett bottenlag, svårt att få några imponerande %-siffror då. Men visst är han oprövad på landslags-och mästerskapsnivå. Det fanns väl knappt någon svensk NHL-målvakt i övrigt att välja?
Arvid Söderblom plockades in som backup i Skellefteå säsongen 20-21 och gjorde det helt okej, drygt 92% räddningar.