2026-05-07, 20:42
  #85
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
DE behöver en näsbränna Tre Koner
Jepp håller med
2026-05-07, 20:43
  #86
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Varför valde man Söderblom? Han har 3 raka NHL säsonger med under 90% är inte det jättedåligt?

Han spelar backup i ett bottenlag, svårt att få några imponerande %-siffror då. Men visst är han oprövad på landslags-och mästerskapsnivå. Det fanns väl knappt någon svensk NHL-målvakt i övrigt att välja?
Arvid Söderblom plockades in som backup i Skellefteå säsongen 20-21 och gjorde det helt okej, drygt 92% räddningar.
2026-05-07, 20:45
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Han spelar backup i ett bottenlag, svårt att få några imponerande %-siffror då. Men visst är han oprövad på landslags-och mästerskapsnivå. Det fanns väl knappt någon svensk NHL-målvakt i övrigt att välja?
Arvid Söderblom plockades in som backup i Skellefteå säsongen 20-21 och gjorde det helt okej, drygt 92% räddningar.


Jaha följer inte NHL så noga.

men är inte han målvakten som spela med oss i OS lediga? Någon av dom.
2026-05-07, 20:47
  #88
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Vem är den andra gubben i studion? förutom Loob, Jonas ''Expert tro han'' Andersson och turken i mitten.

Om du kallar 2.06 långe bosniern Umicevic för turk har vi snart ett etniskt inbördeskrig i Skåne.

Magnus Hävelid är den fjärde mannen i studion, förbundskapten för juniorkronorna och tidigare för U18-landslaget.
2026-05-07, 20:49
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Om du kallar 2.06 långe bosniern Umicevic för turk har vi snart ett etniskt inbördeskrig i Skåne.

Magnus Hävelid är den fjärde mannen i studion, förbundskapten för juniorkronorna och tidigare för U18-landslaget.


ÅH fan va det hans lag som tog guld nu i Dec?

Man måste få en tidigt 2-1 mål nu i tredje för att han nån chans att vända.
2026-05-07, 20:51
  #90
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Jaha följer inte NHL så noga.

men är inte han målvakten som spela med oss i OS lediga? Någon av dom.

Nej, Minnesota spelar fortfarande, så Gustavsson och Wallstedt (som står för dem i slutspelet) är upptagna. Och Markström har jag för mig är skadad.
2026-05-07, 20:54
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nej, Minnesota spelar fortfarande, så Gustavsson och Wallstedt (som står för dem i slutspelet) är upptagna. Och Markström har jag för mig är skadad.


Såg nu att Minnesota ligger under med 2-0 i matcher så någon av dessa kanske hinner till VM om dom bli nollade i matcher. Sådanfall spela dom sista matchen på Tisdag.

Jaha ännu ett PP för Tjeckien...
2026-05-07, 20:55
  #92
Medlem
Herregud, kör SVT offtube-kommentering t.o.m. när matchen är i Ängelholm?

Snacka om fattig sändning.
2026-05-07, 20:57
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Gräs
Herregud, kör SVT offtube-kommentering t.o.m. när matchen är i Ängelholm?

Snacka om fattig sändning.


Dom ska väl spara in 350 miljoner eller något sådan va det. SVT alltså.

Hoppas det blir lite bättre till VM.
2026-05-07, 20:59
  #94
Medlem
Så länge vi inte bli nollade så är jag nöjd...
2026-05-07, 21:01
  #95
Medlem
Va fan va det inte De Haan med familj i publiken?
2026-05-07, 21:01
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Va fan va det inte De Haan med familj i publiken?


Eller nej hahaha varför skulle han kolla på tre kronor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in