2026-05-08, 09:34
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Vad gör dubbelgångarna när de inte är aktiva?
De är nog instruerade att inte åka Metro utan mask. En rolig men orealistisk fantasi vore att Doppelgangers var clown-personligheter som febrigt tog andra gig när lediga från vara storgubben. Typ invigde ett nytt Elgigvanten, som Dogge i cykelhjälm.

On topic: Det är när risk-situation, på avstånd och inga repliker inför mikrofoner, som deadringers nyttjas. Gäller bara ha lärt sig vinka inåt med labben, om giget är grytan med Ria Wagner.
Citera
2026-05-08, 09:43
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det är en utbredd uppfattning att Vladimir Putin håller sig med dubbelgångare. Jag menar att detta är extremt osannolikt. Anledningen är att de enda människor som är tillräckligt lika varandra för detta syfte är enäggstvillingar. De som ändå tror på denna teori hänvisr till tekniker som plastikkirurgi, masker och smink. Men ingenstans har jag sett något exempel på någon person som gjort sig lik en annan person, med hjälp av dessa tekniker, till den grad som skulle krävas för att lura majoriteten.

Det är inte uteslutet att dubbelgångare använts någon gång i något scenario, tex på lång distans, men när det gäller framträdanden som innefattar närbild av ansikte menar jag att det är extremt osannolikt pga att tekniken för att göra det trovärdigt helt enkelt inte finns.

För de som hävdar att Putin har dubbelgångare skulle det vara rimligt om de kunde visa upp andra exempel på personer som vi vet är dubbelgångare och hur de har åstadkommits. Eller är det endast rysk kompetens som klarar av detta trick?

Putins utseende förekommer i ryssland o baltikum så han lär inte ha några problem o hitta dubbelgångare

För 20 år sen satt jag på en arbetarkrog o där satt någea balter/polacker(gästjobbare) o en var en Putinklon - folk tog bilder med han 👍

Han var skitlik - hela krogen kände att dom söp me Putin

Han var så lik på Putin skulle blitt utslängd som Putins klon
Citera
2026-05-08, 10:07
Medlem
Jordgubbes avatar
En del tror det (tex MI 6 chefen) och en del säger att putin inte har det. Eller nja, det där sista är han själv som säger (eller hans dubbelgångare).

https://www.tv4.se/artikel/1g9bxWjINyR4BVxj1cADXj/tidigare-mi6-chefen-helt-saeker-putin-anvaender-dubbelgangare
https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/putins-chock-dubbelgangare-dyker-upp-i-tv/
Citera
2026-05-08, 12:29
Medlem
Numera används utomordentligt verklighetstrogna gummimasker, dubbelgångarpersonen behöver bara hålla rätt kroppshydda, eller faktisk kan det också trixas med om man är kostym beklädd
Citera
2026-05-09, 09:36
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Det är en utbredd uppfattning att Vladimir Putin håller sig med dubbelgångare. Jag menar att detta är extremt osannolikt. Anledningen är att de enda människor som är tillräckligt lika varandra för detta syfte är enäggstvillingar. De som ändå tror på denna teori hänvisr till tekniker som plastikkirurgi, masker och smink. Men ingenstans har jag sett något exempel på någon person som gjort sig lik en annan person, med hjälp av dessa tekniker, till den grad som skulle krävas för att lura majoriteten.

Det är inte uteslutet att dubbelgångare använts någon gång i något scenario, tex på lång distans, men när det gäller framträdanden som innefattar närbild av ansikte menar jag att det är extremt osannolikt pga att tekniken för att göra det trovärdigt helt enkelt inte finns.

För de som hävdar att Putin har dubbelgångare skulle det vara rimligt om de kunde visa upp andra exempel på personer som vi vet är dubbelgångare och hur de har åstadkommits. Eller är det endast rysk kompetens som klarar av detta trick?

Du har helt missat hur lätt det är att sätta på en gummimask inte alls svårt. Såg du inte mission impossible filmerna ? Cia har gjort verklighetstrogna masker sedan 90-talet att även på nära håll var dom så bra att man inte kunde se skillnad
Citera
2026-05-09, 10:18
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Du har helt missat hur lätt det är att sätta på en gummimask inte alls svårt. Såg du inte mission impossible filmerna ? Cia har gjort verklighetstrogna masker sedan 90-talet att även på nära håll var dom så bra att man inte kunde se skillnad

Ja vilket bra svar. Du är just en sån person som tråden handlar om. Tror du alltså på allvar på detta?
Citera
2026-05-09, 10:19
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Numera används utomordentligt verklighetstrogna gummimasker, dubbelgångarpersonen behöver bara hålla rätt kroppshydda, eller faktisk kan det också trixas med om man är kostym beklädd

Har du sett Hollywood lyckats med detta en enda gång?
Citera
2026-05-09, 11:32
Medlem
Citat:
Har du sett Hollywood lyckats med detta en enda gång?
Hollywood är film
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in