2026-05-07, 07:05
Medlem
Boden

Han slog ihjäl katten i badrummet – nu åtalas mannen för djurplågeri. I polisförhör erkänner han brott.

https://www.kuriren.nu/nyheter/boden/artikel/man-atalas-for-djurplageri-efter-dodad-katt-i-boden/jo5e1egl
Citera
2026-05-07, 07:50
Medlem
Djurplågare förtjänar fan att bli utsatta för det de gör mot djur, mot sig själva. Psykfall hela bunten.
Citera
2026-05-07, 08:04
Medlem
Enligt länsstyrelsens utredning ska katten, som bedöms ha varit omkring fem månader, ha dödats genom upprepade slag mot huvudet. Skadorna beskrivs som omfattande.

https://www.kuriren.nu/nyheter/boden/artikel/man-atalas-for-djurplageri-efter-dodad-katt-i-boden/jo5e1egl
Citera
2026-05-07, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Enligt länsstyrelsens utredning ska katten, som bedöms ha varit omkring fem månader, ha dödats genom upprepade slag mot huvudet. Skadorna beskrivs som omfattande.

Monster. Hoppas att han får ett långt straff för det där, så att andra blir avskräckta från att begå liknande handlingar.
Citera
2026-05-07, 08:25
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Monster. Hoppas att han får ett långt straff för det där, så att andra blir avskräckta från att begå liknande handlingar.

De flesta döms dock till böter eller villkorlig dom tyvärr, men jag håller med dig...
Citera
2026-05-07, 09:26
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
De flesta döms dock till böter eller villkorlig dom tyvärr, men jag håller med dig...

Boden är ju inte stort. Så det är bara att hoppas att GMs namn når allmänheten.
Citera
2026-05-07, 11:12
Medlem
7hhhs avatar
Det är en jävla katt för fan, inte som att det var en hund eller nåt riktigt djur
Citera
2026-05-07, 23:54
Medlem
Och skillnaden mot att slå ihjäl en mygga är?....
Storleken på djuret? Utseendet? Att man valt att ha just katt som husdjur för att man knyter ett känslomässigt band?

Jag säger inte rätt eller fel, jag vill lyfta detta då det borde kunna leda till en intressant diskussion om folk bara tänker efter lite och inte bara vrålar loss på sin första känsla
Citera
2026-05-08, 05:23
Medlem
Djurplågare är jordens avskum. Riktiga smutsmänniskor.

Någon som vet vem det fega kräket är?
Citera
2026-05-08, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxportion
Och skillnaden mot att slå ihjäl en mygga är?....
Storleken på djuret? Utseendet? Att man valt att ha just katt som husdjur för att man knyter ett känslomässigt band?

Jag säger inte rätt eller fel, jag vill lyfta detta då det borde kunna leda till en intressant diskussion om folk bara tänker efter lite och inte bara vrålar loss på sin första känsla

Myggor har ju sin självklara plats i ekosystemet men för mig och många andra människor är de en plåga.
Att slå ihjäl en mygga som biter en är inte detsamma som att köpa ett djur för att leva ut sina sadistiska fantasier på det.
Citera
2026-05-08, 09:34
Medlem
Myggor är ju gratis dessutom. Sen dödar dem flest människor varje år. Så mygg får man slå ihjäl
Citera
2026-05-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ett jävla skämt till straff vi har idag.
Bör bli större påföljd än detta trams, samt att man SKALL behöva genomgå någon sorts bakgrundskoll (kanske görs redan.) , och få avslag FÖR ALLTID att inneha djur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in