2026-05-08, 08:28
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så här säger Wiki......

Men jag skulle vilja säga att de som är så att säga exotiska där gör inget direkt väsen av sig. Men bygger man nytt är det stor risk att man får dit en annan kategori av människor och det kan vara slut på friden. Man byggde ju t.ex. nytt nere vid Lidl i Fruängen (ungefär där Segeltorp börjar) och där blev t.ex. en dörr beskjuten av någon yngre tonårskille med automatvapen.
Konstigt att simpla data är olika i olika källor.
Wiki stämmer inte med detta 2010-2023 utl bakgrund:

Huddinge Segeltorp
26,4% 27,2% 28,4% 30,2% 31,5% 32,1% 33,2% 33,7% 34,7% 36,4% 36,6% 36,9% 38,0% 37,5%

https://statsmap.org/table?indicators%5Bx%5D=ink.medel.tot&indicators%5 By%5D=utb.gte3&indicators%5Br%5D=folkbak.ut_tot&in dicators%5Bc%5D=ink.medel.tot&selectedFeatures%5B0 %5D=0126R011&featureFilter%5B0%5D=Huddinge&geoLeve l=regso&shouldShowScatterPaths=false&shouldZoomToF iltered=true&mapType=bubbles&view=bubble_and_map

Medelinkomst:
https://statsmap.org/table?indicators%5Bx%5D=ink.medel.tot&indicators%5 By%5D=utb.gte3&indicators%5Br%5D=folkbak.ut_tot&in dicators%5Bc%5D=ink.medel.tot&selectedFeatures%5B0 %5D=0126R011&featureFilter%5B0%5D=Huddinge&geoLeve l=regso&shouldShowScatterPaths=false&shouldZoomToF iltered=true&mapType=bubbles&view=bubble_and_map

De exotiska som flyttat in de senaste åren är folk som har råd. Oftast skötsamma men inslag av de som fått råd på olaglig väg.

Jämför
33,2%
med
I Segeltorp fanns 12 817 invånare (31 december 2016) varav 28,3 procent med utländsk bakgrund[2].
Senast redigerad av gofigur 2026-05-08 kl. 08:43.
Citera
2026-05-08, 08:29
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inte etnisk rensning. Alla skall ha det lika dåligt Alla skall med! Var det någon sosse som sa.

I övrigt håller jag inte med om liknelsen med judar. De ligger i konstant krig och rensar bort fienden. Så skulle jag också göra. Men det är bara min åsikt.

Det blir kanske en trend att fler svenskar söker sig bort från storstäderna? Lustigt nog kommer de då att upptäcka att landsbygden inte heller är vad den borde. Förhoppningsvis kan inflöde av nya invånare med arbetsförmåga, kapital och inflytande då ge ökade skatteintäkter och investeringar. Så småningom kanske det kan motverka att den svenska landsbygden i princip har legat i träda i flera decennier. Vilket skulle vara en bra sak.
Det är bara att titta på vilka valkretsar som har flest röster på Tidöpartierna för att se vilka områden som kan komma ifråga att flytta till. Välkommen, ni behövs.
Citera
2026-05-08, 08:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Det blir kanske en trend att fler svenskar söker sig bort från storstäderna? Lustigt nog kommer de då att upptäcka att landsbygden inte heller är vad den borde. Förhoppningsvis kan inflöde av nya invånare med arbetsförmåga, kapital och inflytande då ge ökade skatteintäkter och investeringar. Så småningom kanske det kan motverka att den svenska landsbygden i princip har legat i träda i flera decennier. Vilket skulle vara en bra sak.
Det är bara att titta på vilka valkretsar som har flest röster på Tidöpartierna för att se vilka områden som kan komma ifråga att flytta till. Välkommen, ni behövs.

Eller som här i Sthlm, till innerstan. För här kommer det väl inte ske någon direkt förtätning, även om jag mycket väl kan tycka att de kunde bygga typ 10000 hyresrätter på Gärdet.
Citera
2026-05-08, 08:57
Medlem
Det byggs och byggs trots att vi är en minskande befolkning. Det är ju så att de flesta bostäder som byggts sen 2010 inte är byggt för svenskarna. Det är till de nya medborgarna som globalisteliten har planerat ska ta över landet. Trots prognoser om att befolkningsökningen (ink.invandring) inte beräknas bli som man tidigare trott så bygger man.
Citera
2026-05-08, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Okej, Jag rör mig inte i Segeltorp så hur vida man måste eller inte hugga ner träd för att bygga låter jag vara osagt i aktuellt fall.
Tycker du själv att tvångsblandning fungerar bra?
Tvångsblandning är ett nytt ord, har väl hänt förr att man byggt flerfamiljshus inom synhåll för villor. Men har inte kallats så.
Citera
2026-05-08, 09:09
Medlem
Det här är vad som väntar oss.
Tidigare (in 20-30 år) har det hänt att elever från välbärgade svenska områden har tvångsblandats med invandrarbarn. Nu gäller det alltså alla.

Barnafödandet är det ingen som vill satsa på så invandring verkar vara den enda lösningen som våra politiker har, M som S. Moderaternas Ulf Kristerssons främsta förslag till tidningarna är "Bygg fler småhus"
https://omni.se/m-ledaren-oka-barnfodandet-bygg-fler-villor/a/16qO4l

Det är skrämmande hur lite man fokuserar på frågan. Vi har börjat prata om invandringen, men vi pratar inte om varför vi har invandringen på denna nivå.

Vi behöver mer drastiska metoder. Erbjud stora skattelättnader för föräldrar likt Polen eller straffbeskatta barnlösa som Japan.

Importera inte mer skit!!
Senast redigerad av Benasque 2026-05-08 kl. 09:13.
Citera
2026-05-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så här säger Wiki......

Men jag skulle vilja säga att de som är så att säga exotiska där gör inget direkt väsen av sig. Men bygger man nytt är det stor risk att man får dit en annan kategori av människor och det kan vara slut på friden. Man byggde ju t.ex. nytt nere vid Lidl i Fruängen (ungefär där Segeltorp börjar) och där blev t.ex. en dörr beskjuten av någon yngre tonårskille med automatvapen.
Bodde han som sköt i området? Bodde det kriminella innanför dörren, eller kanske ngn avlägsen släkting? Skulle det inte hänt om man inte byggt huset eller hänt någon annanstans?
Citera
2026-05-08, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
https://www.mitti.se/nyheter/villornas-nya-granne--1-800-lagenheter-6.3.362103.dd1cd66094

Ghettofieringen av Segeltorp inleds, trodde Svensson i sin enfald att de skulle kunna fly mångkulturen till ett trivsamt område bestående av villor och småhus utan hyresrätter betalda av socialen? Tänk om. Om inte Svensson vill flytta till ghettot så får ghettot flytta till Svensson.

Intressant att de tror att det kommer krävas 400 nya förskoleplatser, vilka är det egentligen som skaffar barn i det här landet?

Vad tycker Flashback?

Det är viktigt att vi fokuserar på integrationen ordentligt. Då är det viktigt att vi lever tillsammans, annars uppstår segregering.
Citera
2026-05-08, 10:36
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeRambler
Exakt så. Förfulningen är ett helsvenskt problem.
Som folk är vi extremt ignoranta när det handlar om estetiska värden.

Jag tror det är en bieffekt av att så mycket måste gå via det offentliga - ett praktisk kompromissbeslut fattat av okunniga. Slutprodukten blir någon livlös låda som ingen kan ha någon åsikt om.
Jag tror det mest handlar om pengar, man vill bygga billigt.
Citera
2026-05-08, 10:37
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Finns inte olika människoarter.
Art och ras är synonymer så jo, det finns det .
Citera
2026-05-08, 11:03
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så vad är lösningen?
Jaa, du, den som visste det. Alla i branschen letar efter sätt att bygga billigare, men ingen lyckas. Det här är ett av dagens stora samhällsproblem. Kanske nån slags IKEA-modell med platta paket med färdiga moduler. Kanske 3D-printning (testas i Japan och verkar funka, men husen blir inte så snygga). Kanske robotar som bygger tegelhus (just tegel och murning skulle kunna passa robotar bra).

Med sådana lösningar minskar man personalkostnaderna, men de höga tomt- och materialpriserna kommer man inte åt.

Vad gäller de nya husen i Segeltorp så kommer de nog att byggas först om 5-10 år, om de ens blir av. Kanske har man börjat med annan teknik då. Men om man inte har det så kommer lägenheterna att bli svindyra. Vanligt folk lär ha svårt att betala för en trea.
Citera
2026-05-08, 11:29
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Etnisk rensning.
Judarna använder liknande metoder i Israel för att ta över områden och tvinga bort ursprungsbefolkningen från sina hem.

Det är precis så sionisterna gör. Helt sjukt det muslimer och svenskar går igenom p.g.a detta pack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in