2026-05-09, 14:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
S var mitt förstaval innan dom började flirta med M. M är dom sista jag vill se i regering så det var då jag började vela. Men vänster blir det i alla fall. Både V och Mp har dessutom mkt generösare budgetförslag för ensamma mammor med låg inkomst.

Ja, fast det spelar ingen roll hur generösa vänsterns budgetförslag är. Om de får styra, så blir det en ny tsunami av invandrare som ska dela på alla bidragen, i kombination med bristande krav på egenförsörjning, inga utvisningar och dalt med kriminella. Och då måste bidragen till infödda svenska mammor av nödvändighet sänkas ändå, för att resurserna helt enkelt inte räcker till alla. Bara en god vilja räcker ju inte, man måste se till att budgeten går ihop också...
Citera
2026-05-09, 14:48
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man kan väl kämpa för olika saker på samma gång? Vänstern gör ju det. De kämpar för både islamisering, fortsatta aborter och fortsatt HBTQ-trams. Trots att de frågorna inte går ihop - muslimerna kommer aldrig att acceptera HBTQ, så det går inte att ha båda de företeelserna i samma land samtidigt. (När det gäller aborter är de pragmatiska som när det gäller islam och så mycket annat. Det är förbjudet, men det finns alltid en ursäkt när man SJÄLV inte vill ha ett visst barn - t.ex. för att det är en flicka.)

Eftersom jag är av åsikten att Sverige brinner så har jag släppt alla mina övriga frågor till förmån för allt som har med invandring att göra. På köpet får man då alla andra viktiga ödesfrågor på köpet så som; islam, arbetsmarknad, bostadsmarknad, sjukvård, skola osv.

Alf Svensson är inte bara bidragande till att Sverige brinner, hade han fått bestämma skulle Sverige brunnit upp för länge sedan.
Citera
2026-05-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, fast det spelar ingen roll hur generösa vänsterns budgetförslag är. Om de får styra, så blir det en ny tsunami av invandrare som ska dela på alla bidragen, i kombination med bristande krav på egenförsörjning, inga utvisningar och dalt med kriminella. Och då måste bidragen till infödda svenska mammor av nödvändighet sänkas ändå, för att resurserna helt enkelt inte räcker till alla. Bara en god vilja räcker ju inte, man måste se till att budgeten går ihop också...

Helt okej för mig, bara vi får så vi kan leva igen. Det är det sista viktiga valet för mig som faktiskt kan påverka min ekonomi, det är nog sista gången jag har hemmavarande barn. Sen kan M få krossa mig och hoppa och stampa på mig om dom vill. 🤷‍♀️ Bara vi kan få en bättre ekonomi dom här fyra åren. *håller tummarna*
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in