Läser om Miljöpartiets riksdagsledamot Leila Ali Elmi som kryssades in i riksdagen efter en valkampanj på somaliska ( var nr 21 på listan). Lite elakt skrivs att hennes främsta insats har varit 17 betalningsanmärkningar hos Kronofogden.
Min fråga är: Vad har hon åstadkommit i MP? Finns hon med på valbar plats till hösten?
Senast redigerad av Plutarkos 2026-05-06 kl. 13:08.
Är inte hon muslim? I så fall så är det väldigt illa att hon har en riksdagsplats. Finns inte mycket mer att säga. Inte bra för Sveriges framtid när galna människor som tror på gud och sagorna faktiskt har så viktiga positioner i samhället. Farligt rent ut sagt.
Läser om Miljöpartiets riksdagsledamot Leila Ali Elmi som kryssades in i riksdagen efter en valkampanj på somaliska ( var nr 21 på listan). Lite elakt skrivs att hennes främsta insats har varit 17 betalningsanmärkningar hos Kronofogden.
Min fråga är: Vad har hon åstadkommit i MP? Finns hon med på valbar plats till hösten?
Jag har ingen aning men jag tror inte hon är särskilt lämplig i riksdagen med tanke på att hon företräder somaliska särintressen. Någon som vet om om hon ens finns med på Miljöpartiets lista? Jag menar så att hon i så fall kan kryssas upp.
Det är ytterliggare en klankriminell som har blivit ditröstad av sin klan och nu kan apan arbeta för sin kriminella apklan och tömma landet på alla dess resurser och skicka pengarna till sitt egna hemland och sedan leva som en kung!
Jag har ingen aning men jag tror inte hon är särskilt lämplig i riksdagen med tanke på att hon företräder somaliska särintressen. Någon som vet om om hon ens finns med på Miljöpartiets lista? Jag menar så att hon i så fall kan kryssas upp.
Herregud! Hon finns inte bara med på listan, hon toppar ju Miljöpartiet Göteborgs lista!