Citat:
Ursprungligen postat av
slaiman
Hon verkar livrädd för detta och hänger i som en igel.
Hon gör dessutom allt för att undvika att jag tar upp ämnet.
Tyvärr så finns ingen annan utväg. Valet är hennes, stanna eller gå.
Hmm. Jag tycker inte att du är egoistisk för att du inte vill leva sexlöst resten av livet - det är fullt legitimt att känna att sexualitet, närhet och ömsesidighet är viktiga delar av ett förhållande!
Men...jag tycker också att det märks (i tonläget i dina inlägg här i tråden) att du håller på att bli ganska bitter mot henne och där skaver det faktiskt lite i hur du
beskriver situationen.
För först låter det som “Jag vill bara vara ärlig med att jag inte klarar ett liv utan sex.” Men sen kommer formuleringar som “Hon låter mig vara sexlös i evighet”, “Hon hänger i som en igel” och “Valet är hennes”... Då blir det mycket svårare att köpa bilden av att du bara lugnt presenterar alternativ utan press.
För i praktiken säger du ju “Acceptera att jag ligger med andra, annars spricker relationen.” Det är ett ultimatum, även om du formulerar det som ett fritt val.
Jag tycker också att du verkar ha börjat lämna relationen känslomässigt redan. Du pratar mer om logistik kring andra kvinnor och om att “ta igen år”, än om sorg över att din fru och ditt äktenskap hamnat här. Det betyder inte att du har fel i din frustration. Men jag tror att du behöver vara ärligare mot dig själv kring vad som händer. För du verkar inte längre bara kämpa för att rädda relationen, du verkar väga mellan att lämna henne eller omförhandla relationen på
enbart dina villkor.
Så...vill du egentligen fortfarande vara nära
just henne, eller har frågan redan mer blivit att du inte vill leva utan sex och bekräftelse längre?