2006-09-11, 20:25
Medlem
FuckMeThenLeaves avatar
Läste i Söndagens DN att Miljöpartiet vill sänka momsen på kravmärkta och liknande produkter och höja momsen på andra produkter. I teorin så är det ju ganska fyndigt men kan det bli konsekvenser av detta? Jag menar att arbetare utomlands som tillverkar de här icke miljövänliga produkterna kan de få det sämre ställt? Eller skulle det inte påverka någon alls? Isåfall är det ju ett väldigt bra förslag
Citera
2006-09-11, 20:35
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckMeThenLeave
Läste i Söndagens DN att Miljöpartiet vill sänka momsen på kravmärkta och liknande produkter och höja momsen på andra produkter. I teorin så är det ju ganska fyndigt men kan det bli konsekvenser av detta? Jag menar att arbetare utomlands som tillverkar de här icke miljövänliga produkterna kan de få det sämre ställt? Eller skulle det inte påverka någon alls? Isåfall är det ju ett väldigt bra förslag

Jo men dom vill säkert höja biståndet för att kompensera detta.
Citera
2006-09-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Jo men dom vill säkert höja biståndet för att kompensera detta.

Eller ännu bättre: Låt dem få möjlighet att komma hit istället!

Jag tvivlar faktiskt på att Miljöpartiet tänkt igenom detta särskilt väl. Det är ett bra förslag och jag skiter fullständigt i några arbetare i andra länder som kanske far illa på att vi inte tillåter icke miljövänliga produkter. Synd bara att Miljöpartiet inte tänker så. Högre bistånd, fri invandring.
Citera
2006-09-11, 20:41
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Eller ännu bättre: Låt dem få möjlighet att komma hit istället!

Jag tvivlar faktiskt på att Miljöpartiet tänkt igenom detta särskilt väl. Det är ett bra förslag och jag skiter fullständigt i några arbetare i andra länder som kanske far illa på att vi inte tillåter icke miljövänliga produkter. Synd bara att Miljöpartiet inte tänker så. Högre bistånd, fri invandring.

Ja och sen ska alltid "någon annan" betala för detta.
Citera
2006-09-11, 21:06
Medlem
jokers avatar
Wow, tillochmed ett förslag om sänkt moms på KRAV-mat kan man hitta ett antimultikultiperspektiv på! Bra jobbat!

Den här flygskatten MP vill ha... den är ju säääkert bara till för att det ska vara dyrare att utvisa blattarna och billigare att låta dem stanna...

...och biltullarna syftar bara till att göra så att trafiken från mellanöstern flyter bättre..
Citera
2006-09-11, 21:25
Bannlyst
En intressant fråga är ju om EU skulle tillåta en sådan momsförändring hur sitt konkurrensperspektiv!

EDIT: Nöjd nu? (skrevs trots allt under sändningen från fotbollsmatchen Djurgården-GAIS).
Citera
2006-09-11, 21:31
Bannlyst
Det heter konkurrens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här