2026-05-06, 17:40
Medlem
rex144s avatar
Oftast är det så en av de skulle vilja ha sex men vågar inte stöta bort den andre. Eller som nära vänner utvecklar de med tiden känslor för varandra.
Nära vänskap mellan könen kan aldrig fungera i längden.
Citera
2026-05-06, 18:53
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
För vad?
Det vet man inte, finns såklart män med bara kvinnor som kompisar som är fantastiska, inte det jag säger, men generellt sett är det för mig en varningsflagga. Någonting står inte riktigt rätt till.

Män behöver andra män.

Till och med jag som är luttrad i kvinnors närvaro kan säga att jag skulle behövt en manlig förebild någonstans längs vägen.

Samma gäller för kvinnor som bara har män som vänner.

STOR varningsflagga!
Citera
2026-05-06, 18:54
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parseaus
Vilket autistiskt dravel. Relationer och förhållanden är inte svartvitt. Dina erfarenheter av kvinnor är inte representativt för alla. Kanske inte ens för en minoritet utöver n=1.

Vilka kommentarer tänker du att du skulle få om du pratade med några av dessa?

Kan inte säga att jag minns min egen tid som allvetande 20-åring med någon stolthet. Är väl något de flesta som anser sig vara intelligenta går igenom. Självinsikt kommer ibland med ålder. Kanske för dig också.

Fast skulle du presentera situationen till en normal människa så ser dom direkt problem eller att du inte berättar hela sanningen.
Citera
2026-05-06, 19:35
Bannlyst
Citat:
För att de kommer ligga med hans "flickvän".
Jag vet inte vad du pratar om
Citera
2026-05-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Fast skulle du presentera situationen till en normal människa så ser dom direkt problem eller att du inte berättar hela sanningen.
Nej, de "ser" inte, de tror sig se. Baserat på sina egna erfarenheter och uppfattningar, normer och fördomar. Inget fel med det i sig. Det är så vi fungerar, vilket är rationellt. Men det betyder inte att det är rätt.

Vilka är problemen som du själv direkt ser?
Senast redigerad av parseaus 2026-05-06 kl. 19:58.
Citera
2026-05-06, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om man aktivt väljer bort killar är det ju en annan sak.
Oklart om de gör
Citera
2026-05-06, 20:35
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
Att de bara har tjejkompisar, inga killkompisar, och är inte bögar. Vad är anledningen till det?

Har vi en sådan man här som vill svara på frågan?

Blir svårt. Jag har båda
Citera
2026-05-06, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Blir svårt. Jag har båda
Det är en annan sak
Citera
2026-05-06, 21:00
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Vet inte om jag är den typ ts tänker på men jag hade en period i 25 års åldern när jag under ett par år hade ett par riktigt nära tjejkompisar. Det fina var att dessa tjejer hade ett massa fina tjejkompisar, som jag låg runt med. Det var väldigt mycket lättare att få fler tjejer på det sättet. Ska inte säga att det var en strategi, men insåg på vägen att det fungerade utmärkt. Det slutade med pannkaka när attraktionen tog vid med de man hade som ”vänner”.
Tror inte helt på att tjejer och killar kan umgås och vara vänner utan att förr eller senare bli nyfikna på mer.

Tjejer kan vilja vara nära en kille om dom hoppas på något mer framöver också.

Ja långsiktigt så leder det nog alltid till sängkammaren.
Citera
2026-05-07, 21:47
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Nej, de "ser" inte, de tror sig se. Baserat på sina egna erfarenheter och uppfattningar, normer och fördomar. Inget fel med det i sig. Det är så vi fungerar, vilket är rationellt. Men det betyder inte att det är rätt.

Vilka är problemen som du själv direkt ser?
Hahaha, för många att skriva här. Men dels har vi ju tjommen i tråden, kommer ej ihåg om det var du, som hade massa kvinnor som kompisar, och han hade legat med dem alla.

Men nej, där fanns inga problem överhuvudtaget .om något blev deras relationer djupare...

Ja alltså, hade du mött någon utanför internet någon gång så hade du fått höra.

För att inte tala om att ha kvinnliga OCH manliga kompisar. Så börjar dom ligga och kivas och det blir två läger osv.

Märks att du inte vet så mycket
Citera
2026-05-07, 22:28
Medlem
Lika barn dras till varandra, så om en karl umgås med fruntimmer så är det för att han är feminin....och inte har en chans att någonsin få knulla någon av dom, han är en av tjejerna!

Det mest förnedrande som finns för en heterosexuell man med självrespekt är att bli placerad i vänzonen av ett fruntimmer.
Citera
2026-05-09, 17:19
Medlem
Demetrioss avatar
Vissa killar bara tror att de har "tjejkompisar" medans de har faktiskt några kvinnliga bekanta som skulle nog inte säga att de är "kompisar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in