2026-05-05, 22:59
Medlem
auto-fellatios avatar
Det kan vara till fördel för sexlivet med tjejkompisar.

Kan ju vara bra att undvika deras nära vänner men kan bli många bekanta att lägra 😄
Citera
2026-05-05, 23:01
Medlem
Vit-spades avatar
I tonåren och yngre vuxenlivet kan det ha att göra med att tjejer på en generell nivå mognar snabbare.

De killar som då också mognar snabbt finner helt enkelt inget utbyte i att umgås med andra killar, då de kan uppfattas som barnsliga.
Citera
2026-05-05, 23:19
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Mycket märklig definition av vad som skulle vara ”manligt”
Det var bara en grov generalisering. De flesta fattar vad som menas.
Citera
2026-05-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det var bara en grov generalisering. De flesta fattar vad som menas.
Att folk ‘fattar vad som menas’ gör det inte mindre dåligt formulerat.
Citera
2026-05-05, 23:25
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Att folk ‘fattar vad som menas’ gör det inte mindre dåligt formulerat.
Vad var dåligt formulerat din böghora?
Citera
2026-05-05, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Vad var dåligt formulerat din böghora?
Snyggt sätt att säga ‘jag har inget att komma med’.
Citera
2026-05-05, 23:40
Medlem
Bob-Dylans avatar
Vet inte om jag är den typ ts tänker på men jag hade en period i 25 års åldern när jag under ett par år hade ett par riktigt nära tjejkompisar. Det fina var att dessa tjejer hade ett massa fina tjejkompisar, som jag låg runt med. Det var väldigt mycket lättare att få fler tjejer på det sättet. Ska inte säga att det var en strategi, men insåg på vägen att det fungerade utmärkt. Det slutade med pannkaka när attraktionen tog vid med de man hade som ”vänner”.
Tror inte helt på att tjejer och killar kan umgås och vara vänner utan att förr eller senare bli nyfikna på mer.
Citera
2026-05-06, 00:14
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Det kan vara till fördel för sexlivet med tjejkompisar.

Kan ju vara bra att undvika deras nära vänner men kan bli många bekanta att lägra 😄

Åtminstone en till som fattat denna fördel! Är du bara aningens social som sådan så råkar du bara träffa på en bekant till nån tjejpolare (som ofta har en större väncirkel än snubbar) som tycker du är en OK snubbe för du känner ju och är bekant med flertalet av hennes polare och är därmed nästan "automatiskt godkänd" och har därmed oxå aningens högre status än "Padde-pedal" med sina löjliga raggningsfraser på krogen. ("hallå kexet, gjorde det ont när du ramlade ner från himlen?!")

Skulle jag gissa så ligger jag nog nära på 50/50 totalt sett genom tiden i livet ang vänner av båda kön. (enligt flashback-logik så innebär dock detta att jag är bisexuell - kanske t om smygbög).

Men det här med simpla fördelar i livet är inget för den vanlige flashbackaren har jag märkt. Det är den hårda tuffa vägen som gäller!!!!
Citera
2026-05-06, 00:20
Moderator
tobess avatar
Citat:
Att behöva förklara hur ‘intellektuella’ dina tjejkompisar är säger mer om ditt behov av att rättfärdiga det än om vänskapen i sig.

Att umgås med kvinnor är inte konstigt. Att behöva paketera det som ‘intellektuellt utbyte’ däremot…

Jag har inget behov av att "rättfärdiga" något öht. Väldigt märkligt tankesätt överlag att man skulle på något sätt behöva rättfärdiga vilka man har valt att bli vänner med.

Med intellektuellt utbyte menar jag det faktum att jag med mina kvinnliga vänner i större utsträckning pratar om allt mellan himmel och jord. Jag vet vad som pågår i deras liv, de vet vad som pågår i mitt.

Manlig vänskap har en tendens att till stor del cirkulera kring diverse aktiviteter, vad nu sen det gemensamma intresset råkar vara. För vissa är det bärs och fotboll t.ex. vilket jag personligen har väldigt lågt, till inget intresse av. Det finns tamigfan dom som har varit vänner i årtioenden och i slutändan inte vet nästan något alls om den andra.
Citera
2026-05-06, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag har inget behov av att "rättfärdiga" något öht. Väldigt märkligt tankesätt överlag att man skulle på något sätt behöva rättfärdiga vilka man har valt att bli vänner med.

Med intellektuellt utbyte menar jag det faktum att jag med mina kvinnliga vänner i större utsträckning pratar om allt mellan himmel och jord. Jag vet vad som pågår i deras liv, de vet vad som pågår i mitt.

Manlig vänskap har en tendens att till stor del cirkulera kring diverse aktiviteter, vad nu sen det gemensamma intresset råkar vara. För vissa är det bärs och fotboll t.ex. vilket jag personligen har väldigt lågt, till inget intresse av. Det finns tamigfan dom som har varit vänner i årtioenden och i slutändan inte vet nästan något alls om den andra.
Du rättfärdigar det inte – du överförklarar det.
Citera
2026-05-06, 02:17
Medlem
Jag har nu i vuxen ålder nästan bara tjejkompisar som jag umgås med på riktigt och mina tjejkompisar umgås nästan uteslutande bara med killar. Kan bara svara för mig själv men tycker det är enormt svårt att finna någon djupare ny vänskap oss grabbar emellan. Tjejer kan vara ytliga men män är tamejfan ännu värre. Det ska byggas muskler, drickas öl och höjdpunkten på veckan är nån jävla fotbollsmatch.. Som jag tycker är det bögigaste som finns. Det roliga i kråksången är att jag fått nuppa en heldel av mina tjejkompisar medans grabbarna som kallat mig för bög kommit ut ur garderoben en efter en😆
Citera
2026-05-06, 05:43
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Du bygger hela din identitet på att vara ’maskulin’, men dina inlägg handlar mest om hur andra uppfattar dig.

Om du verkligen var så trygg i din ’maskulinitet’ hade du inte behövt deklarera den i varannan post.
Vad jiddrar du om? Jag har bara skrivit ett inlägg i tråden och skäms dessutom inte för att vara maskulin. Du verkar väldigt avundsjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in