2026-05-05, 21:05
Moderator
tobess avatar
Jaså, nu är det bögigt för män att umgås med kvinnor också

Mina allra bästa vänner är kvinnor, även om jag inte exklusivt umgås endast med kvinnor. Rent allmänt tycker att jag har mer att hämta från det intellektuella utbytet i dom vänskaperna.
Citera
2026-05-05, 21:06
Medlem
Det finns ju tjejer som bara har killkompisar. Frågar man tjejerna så är det typ för att man inte pallar med tjejer. Jag tror det inte har med sex att göra. Det känns som att det är en reflektion på hur man hade det med föräldrarna.
Citera
2026-05-05, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Det finns ju tjejer som bara har killkompisar. Frågar man tjejerna så är det typ för att man inte pallar med tjejer. Jag tror det inte har med sex att göra. Det känns som att det är en reflektion på hur man hade det med föräldrarna.
Ja men det är en annan sak
Citera
2026-05-05, 21:11
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
Att de bara har tjejkompisar, inga killkompisar, och är inte bögar. Vad är anledningen till det?

Har vi en sådan man här som vill svara på frågan?

Bögar gillar ju kukar, så bögar har väl bara killkompisar?

Hur ofta runkar du ihop med dina killkompisar? Och stirrar på varandras kukar? Killar som bara har tjejer som kompisar gör likadant, men med fittor.

Killar som inte är bögar föredrar naturligtvis att umgås med tjejer som har fittor. Moderna kvinnor knullar och suger gärna sina killkompisar, det är ju bara en kul grej. Avslappning. Avstressande. Precis som när du stirrar på kukarna på dina killkompisar.
Citera
2026-05-05, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Bögar gillar ju kukar, så bögar har väl bara killkompisar?

Hur ofta runkar du ihop med dina killkompisar? Och stirrar på varandras kukar? Killar som bara har tjejer som kompisar gör likadant, men med fittor.

Killar som inte är bögar föredrar naturligtvis att umgås med tjejer som har fittor. Moderna kvinnor knullar och suger gärna sina killkompisar, det är ju bara en kul grej. Avslappning. Avstressande. Precis som när du stirrar på kukarna på dina killkompisar.
Att bara vara kompisar med tjejerna verkar ju i så fall lite konstigt
Citera
2026-05-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
Ja men det är en annan sak

Jag syftar till att kompisar är en reflektion till hur relationen var med föräldrarna. Har man bara kompisar av ett kön kanske det beror på det.
Citera
2026-05-05, 21:28
Medlem
dude2ks avatar
Låt folk ha vilka vänner de vill. Finns förfan ingen frihet kvar.
Citera
2026-05-05, 21:33
Medlem
zombie-nations avatar
Kan bero på att man inte aktivt söker kompisar, utan man adopterar kompisars kompisar. Tjejer umgås rätt ofta med tjejer, så det behövs bara att ens kompis är tjej så är det troligt att man får fler tjejkompisar. För vissa spelar personlighet mest roll. Och när det gäller enstaka individer är det absolut inte sant att din tjejkompis måste tala känslor eller vara varm och mysig.
Citera
2026-05-05, 22:13
Medlem
Dimpens avatar
Är själv maskulin och tar direkt avstånd från både bögeri och killar som är femimina. Dock så dras kvinnor till mig p.g.a. min maskulinitet. Så - ja, just därför så har jag övervägande antal fler tjejkompisar än killkompisar.
Citera
2026-05-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Dom är snälla och mjuka. Dom vill såklart ligga men har fel taktik och friendzonas omgående. Att umgås med killar som vill boxas, se på fotboll och meka med bilen passar inte riktigt dessa pojkar.
Mycket märklig definition av vad som skulle vara ”manligt”
Citera
2026-05-05, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Är själv maskulin och tar direkt avstånd från både bögeri och killar som är femimina. Dock så dras kvinnor till mig p.g.a. min maskulinitet. Så - ja, just därför så har jag övervägande antal fler tjejkompisar än killkompisar.
Du bygger hela din identitet på att vara ’maskulin’, men dina inlägg handlar mest om hur andra uppfattar dig.

Om du verkligen var så trygg i din ’maskulinitet’ hade du inte behövt deklarera den i varannan post.
Citera
2026-05-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jaså, nu är det bögigt för män att umgås med kvinnor också

Mina allra bästa vänner är kvinnor, även om jag inte exklusivt umgås endast med kvinnor. Rent allmänt tycker att jag har mer att hämta från det intellektuella utbytet i dom vänskaperna.
Att behöva förklara hur ‘intellektuella’ dina tjejkompisar är säger mer om ditt behov av att rättfärdiga det än om vänskapen i sig.

Att umgås med kvinnor är inte konstigt. Att behöva paketera det som ‘intellektuellt utbyte’ däremot…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in