Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
Tänker att många jobb har nog en ganska mörk baksida som de inte vill visa utåt, men som alla ändå borde känna till. Vilka är dessa?
Kan börja med ett eget exempel.
McDonalds - jobbade där ett tag som 19-åring. Hygienen är under all kritik. De som jobbade i köket tog upp mobilen när det fanns för lite att göra, samt hälsar på varandra med att skaka hand. Nej, inget byte av handskar emellan.
Exempel:
Jobb 1: Ägaren mfl hamnade i flera intervjuer med Aschberg pga div skumma ekonomiska förehavanden
Jobb 2: Ägaren hamnade i telefonintervju med en förbannad Sverker Olofsson i programmet Plus pga felinstallerade prylar - min gamla chef brydde sig dock som vanligt inte ett dugg å var helt oberörd av Sverkers ilska - LOL (å frågan är faktiskt om inte min fd chef hade rätt i sak t om!)
Jobb 3 generellt: div olika kommunjobb i flera olika regioner med stora personliga konflikter som ibland upptog arbetstid å förpestade tillvaron men som ledningen fullständigt struntade i (det är alltså en liten varning för kommunjobb generellt - det är inte alltid det bästa arbetsklimatet ELLER för den delen LÖNEN)
2 första ovan var korttidsjobb för min del så det är meningslöst att idag namnge företag som sannolikt inte existerar längre (dock är säkerligen samma ägare idag ägare till liknande företag för dom var riktigt duktiga på att skapa bolag å på kort tid tjäna ganska mkt på det - utan att direkt bluffa men nog förekom tvivelaktiga metoder att kränga prylar m m).
Har i övrigt generellt positiv erfarenhet av riktigt stora företag för dessa har ofta resurser att hantera tex allvarliga personalkonflikter och ofta även en aktiv plan för säkerheten på själva arbetsplatsen.