2026-05-05, 17:19
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Har fått klartecken från min bank att jag får sälja bitcoin till privatpersoner men problemet är väl att man då måste hålla koll på alla transaktioner när man köper och säljer.

Finns det nåt program som gör detta åt en?

Också, hur tar man upp detta på deklarationen?
Jag kan väl inte behöva skriva varje trade och adress för sig på deklarationen sen för det kommer va hundratals olika adresser och köp/sälj.
Citera
2026-05-05, 17:24
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Har fått klartecken från min bank att jag får sälja bitcoin till privatpersoner men problemet är väl att man då måste hålla koll på alla transaktioner när man köper och säljer.

Finns det nåt program som gör detta åt en?

Också, hur tar man upp detta på deklarationen?
Jag kan väl inte behöva skriva varje trade och adress för sig på deklarationen sen för det kommer va hundratals olika adresser och köp/sälj.

Koinly, Monetax och Dekly gör allt åt dig, finns säkert fler företag, där har du koll på försäljning och i alla fall Koinly kan leverera K4-rapporter för deklaration. Inte tusan ska du hålla på och räkna och sådant själv.

Jag gillar ditt användarnamn förresten, vem är henne och får jag träffa henne?
Citera
2026-05-05, 20:27
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
Koinly, Monetax och Dekly gör allt åt dig, finns säkert fler företag, där har du koll på försäljning och i alla fall Koinly kan leverera K4-rapporter för deklaration. Inte tusan ska du hålla på och räkna och sådant själv.

Jag gillar ditt användarnamn förresten, vem är henne och får jag träffa henne?

Fast jag kommer sälja på en hemsida, typ som localbitcoin, och då skickar jag ju bitcoinen till den hemsidans adress först, så det kansse blir annorlunda?

Vem jag vill knulla?
Just nu är det frida karlssons lillasyster på bilden men hon börjar bli lite väl gammal nu så ska byta bild snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in