2026-05-06, 13:20
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Handlar alltid om taktikröst för min del, i syfte att ge högern makt. Är inte lojal till något parti utan röstar på det parti som jag tjänar mest på att rösta på givet mina preferenser som högerman.

Handlar inte om att stödja något parti eller politiker utan om att se till att Tidö får bli kvar vid makten och fortsätta sitt reformeringsarbete. Det blir inget med det om inte L kommer över spärren.

tack, då är vi två.

Det hade varit klädsamt för dom kvarvarande vänster liberalerna som dom visade en gnutta tacksamhet över att vi räddar deras parti kvar i riksdagen.

Värst är väl Luffaren Anton Holmlund i ungdomsförbundet. Kan han inte bara avgå ?
Gå över till mp eller något ...
Citera
2026-05-07, 09:23
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
tack, då är vi två.

Det hade varit klädsamt för dom kvarvarande vänster liberalerna som dom visade en gnutta tacksamhet över att vi räddar deras parti kvar i riksdagen.

Värst är väl Luffaren Anton Holmlund i ungdomsförbundet. Kan han inte bara avgå ?
Gå över till mp eller något ...

Tror vi är ganska många utanför Flashback.

Man får väl hoppas att dessa lämnar partiet efter valet. De har tyvärr ett antal månader på sig att förstöra. Mats Knutsson på SVT menar att det är en möjlighet att de kommer att göra det.

Håller med men tar inte ungdomsförbundare på allvar, jag menar vad förstår man i den åldern?
Citera
2026-05-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Handlar alltid om taktikröst för min del, i syfte att ge högern makt. Är inte lojal till något parti utan röstar på det parti som jag tjänar mest på att rösta på givet mina preferenser som högerman.

Handlar inte om att stödja något parti eller politiker utan om att se till att Tidö får bli kvar vid makten och fortsätta sitt reformeringsarbete. Det blir inget med det om inte L kommer över spärren.

Riktigt. en bra tanke. Men jag tvivlar på att de klarar spärren. Skulle det vara fallet så känns min röst borkastad.
Citera
2026-05-18, 11:18
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Riktigt. en bra tanke. Men jag tvivlar på att de klarar spärren. Skulle det vara fallet så känns min röst borkastad.

Klarar de inte spärren så är rösten bortkastad oavsett vilket "högerparti" du röstat på. Då blir det rödgrön seger, mer massinvandring och högre skatter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in