Citat:
Ursprungligen postat av
JacquesDuquesne
Att standard arbetande svensk fått mer över i plånboken tack vare Tidö har förstås gått dig helt förbi, ingen är förvånad. Lurad av Aftonbladet som alltid.
Får vi inte ett Tidö 2.0 (vilket vi inte får om L inte klarar spärren) så får vi en mittenregering ledd av (S). Vilket isf helt och hållet kan skyllas på SD-hybris med krav på ministerposter. Personligen spolar jag gärna ner SD på toaletten.
Kommer inte L över spärren blir det (S) som blir kungamakare och inte töntiga SD.
Om S bildar en mitten regering så kan du inte längre skrämmas med V och MP.
Då spricker ju hela din skrämselpropaganda.
Det viktigaste i svensk politik är att V och MP, speciellt MP inte får något inflytande.
Mer och mer pekar på att S dumpar V och MP och går till val själva och bildar en mitten/minoritetsregering.
Det är exakt därför SD väljare inre skall slösa bort sina röster på L.
SD behöver allasina röster inför höstens uppgörelser.
S behöver SDs röster för att genomföra vissa av sina frågor och vice versa.