2026-05-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Absolut, men det är ändå en trend som talar mot era konspirationer om att jag aldrig röstat SD. Jag verkar helt enkelt inte vara ensam om att ha tröttnat på soffliggaren Åkesson.
Örebropartiet (övriga) verkar ju inte lyft, konstigt då många förespråkar dom i trådar, locka till "bortkastade röster" på Tidösidan.
Senast redigerad av tjanska 2026-05-04 kl. 21:25.
Citera
2026-05-04, 21:23
Medlem
ManySuchCasess avatar
Deras perversa israel-vurm. Hejar på när folkmordet i Gaza brann. Jomshof borde ju fria till Teoderescu och starta en Israel-blogg.
Citera
2026-05-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad gjorde ni sossar åt kriminaliteten då?

Vem fan har sagt att jag är sosse?
Citera
2026-05-04, 21:27
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Alla vi andra röstar på SD för vi vill minska inflödet av utlänningar, från gigantiska länder med hundratals miljoner innevånare, till den enda lilla land yta på jorden avsedd för svenskarna. Något SD har lyckats förhållandevis bra med, via Tidösamarbetet.

Dina tramsiga synpunkter har inget med att alla andra röstar på SD att göra, så släng du bort din röst på Örebro partiet.
Ja för öppen svenskhet och massimport av flickgroomare från pakistan och bajskastare från inden är ju så mycket bättre??? Det viktiga är vad vi kallar invandringen, inte att flödet stoppar.
Israel vill att vi håller portarna öppna och då kommer SD att kämpa för det.

JAg har röstat SD de sista 4 valen. ALdrig mer!

Jag stannar hemma i höst.
Senast redigerad av kyrkstocken 2026-05-04 kl. 21:30.
Citera
2026-05-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Örebropartiet (övriga) verkar ju inte lyft, konstigt då många förespråkar dom i trådar, locka till "bortkastade röster" på Tidösidan.
Enligt SVT så har dom flesta som gått från SD gått till (enligt storleksordning störst tapp till minst):

Övrigt
Socialdemokraterna
Vänsterpartiet
Centerpartiet

Dom som går från SD till C är för mig en gåta. Ni som känner igen er i det får gärna förklara den logiken.
Citera
2026-05-04, 21:32
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Enligt SVT så har dom flesta som gått från SD gått till (enligt storleksordning störst tapp till minst):

Övrigt
Socialdemokraterna
Vänsterpartiet
Centerpartiet

Dom som går från SD till C är för mig en gåta. Ni som känner igen er i det får gärna förklara den logiken.
Från SD till kommunistpartiet håller jag för ännu mer osannolikt. Har man gjort det kan man inget om politik, samhället man lever i. Och man skall inte ha rösträtt.
Citera
2026-05-04, 21:38
Avslutad
Tyvärr är SD-väljare väldigt trogna sitt parti hur mycket partiet än vänder och sviker i frågor. Vi har sett samma sak med sosseväljare som röstar sossarna oavsett vad dom gör. Patetiskt.

Svensken ställer alldeles för låga krav på sina politiker. Många röstar på SD för att det är det "minst dåliga" och då jävlar har man inga höga krav på sina politiker.
Senast redigerad av Stormivattenglas 2026-05-04 kl. 21:40.
Citera
2026-05-04, 21:41
Medlem
Voloteas avatar
Jag tänker ej rösta på dom av två anledningar;
De är för Israel-vänliga.
De vill införa kroppsbestraffning (kastrering).
Citera
2026-05-04, 21:43
Medlem
inte en chans att dessa ryggradslösa jävlar får nån röst från mig. är på sån nivå att jag hellre röatar v eller mp - dom är värdelösa kräk hela högen så gör ingen skillnad lixom.
Citera
2026-05-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Från SD till kommunistpartiet håller jag för ännu mer osannolikt. Har man gjort det kan man inget om politik, samhället man lever i. Och man skall inte ha rösträtt.
Jag håller inte med.

Både SD och V har varit motståndare mot globalisering, överstatlighet och EU. I det perspektivet är dom lika.

SD har dock enligt min åsikt blivit mer vänligt inställd till globalisering och EU. Nyliberalism om man så vill. Den sionistiska utrikespolitiken har blivit normal för SD. Åkesson pratade stolt om Lafferkurvan i gårdagens debatt som om han precis har lärt sig fenomenet, då vet man att han gått kurs hos nån nyliberal.
Citera
2026-05-04, 21:55
Medlem
Känns som nån som aldrig röstat sd som skrivit detta. Jimmie är inte i riksdagen för att han gör annat, givetvis är de högsta inom partiet de som blir utkvittade.

Givetvis blir det SD igen, hade gärna röstat för ett större anti invandringsparti om det fanns i riksdagen. Att lägga en röst på Allard är bortkastat även om jag gillar honom väldigt mycket. Han behöver 12% i en valkrets, att folk runt i landet väljer att rösta på honom är rent idiotiskt.
Citera
2026-05-04, 22:00
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Om jag kommer rösta i höst, så blir det Afs eller Örebropartiet.
Känner mig bara så frustrerad över hur landet och världen blir mer kaos.

Jag kommer rösta AFS i Riksdagsvalet och Demokraterna i i kommunvalet (Göteborg)

SD har gjort bort sig fullständigt. Jävla clowner. Åkesson är en jävla pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in