2026-05-04, 21:01
Avstängd
One2Manys avatar
Varje valår är det samma visa med en uppsjö av trådar: "Jag tänker inte rösta på SD pga judar/invandring/a-kassan/sionisterna/våldtäker/israel och Fan och hans moster". Det är så jävla genomskinligt
Citera
2026-05-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
SD är faktiskt det parti som rasat mest i opinionen av alla riksdagspartier enligt SVTs senaste mätning i April.

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/
Dom har legat runt 20% i flesta undersökningar under mandatperioden, inom felmarginalen.
Även övriga har inte så stora förändringar eller andra partier.
Senast redigerad av tjanska 2026-05-04 kl. 21:08.
Citera
2026-05-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Dom har legat runt 20% i flesta undersökningar under mandatperioden, inom felmarginalen.
Även övriga har inte så stora förändringar.
” SD (19,8%) backar 1,2 procentenheter. Det är andra månaden i rad som SD tappar ganska rejält; på två månader har SD tappat 3,1 procentenheter, en statistiskt säkerställd förändring.”
https://novus.se/valjarbarometer-arkiv/2026-04-novus-valjarbarometer/
Citera
2026-05-04, 21:11
Medlem
franges avatar
Hur kommer det sig att du tidigare röstat på SD, när det enda du gjort här på Flashback är att kritisera SD, hata på SD-väljare, anklaga Åkesson för att vara kriminell osv - samtidigt som du konsekvent hyllar vänstern och S i alla dina trådar?

Det är inte så att du helt enkelt ljuger, för att försöka få SDare att byta parti genom att låtsas vara en missnöjd SDare?
Citera
Medlem
Citat:
” SD (19,8%) backar 1,2 procentenheter. Det är andra månaden i rad som SD tappar ganska rejält; på två månader har SD tappat 3,1 procentenheter, en statistiskt säkerställd förändring.”
https://novus.se/valjarbarometer-arkiv/2026-04-novus-valjarbarometer/
Byter du institut nu, dock runt 20%, finns institut som har "stora förändringar" för andra partier också, inkl S
Citera
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ännu en tråd där betalda sossar låtsas vara f.d SD-väljare.

Själv kommer jag rösta SD igen, som jag gjort varje val i nästan 20 år.

Trams.
Jag har varit medlem o röstat Sd sedan 2010. Även varit aktiv samt nämndeman.
Sosse kan du vara själv.
Citera
2026-05-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur kommer det sig att du tidigare röstat på SD, när det enda du gjort här på Flashback är att kritisera SD, hata på SD-väljare, anklaga Åkesson för att vara kriminell osv - samtidigt som du konsekvent hyllar vänstern och S i alla dina trådar?

Det är inte så att du helt enkelt ljuger, för att försöka få SDare att byta parti genom att låtsas vara en missnöjd SDare?
Nej jag ljuger inte, på heder och samvete!

Jag hyllar extremt sällan vänstern och S. Det är helt enkelt inte sant, du kan kolla min posthistorik själv. Allard är väl den enda vänstern jag gillar, faktiskt och det är första gången jag hyllar någon vänster. Men somsagt, jag är inte säker på om jag ska rösta Örebropartiet.
Citera
2026-05-04, 21:15
Medlem
Citat:
Byter du institut nu, dock runt 20%, finns institut som har "stora förändringar" för andra partier också, inkl S
Jag tyckte ”statistiskt säkerställd förändring” var relevant för diskussionen.
Citera
2026-05-04, 21:15
Avslutad
Har röstat på SD i tre val men deras prat om "öppen svenskhet" och deras vurm för arbetskraftsmassinvandring har fått mig att sluta rösta på dem. För mig blir det Örebropartiet och Allard då han låter vettigast av alla politiker just nu. Ett glasklart val.

Allard pratar om folkutbyte och att det måste stoppas, att vi måste motarbeta islams utbredning till varje pris och även slopa det extrema biståndet vi skickar till andra länder för att i stället lägga på svensk sjukvård och allt det där.
Citera
2026-05-04, 21:16
Medlem
Citat:
Jag tyckte ”statistiskt säkerställd förändring” var relevant för diskussionen.
Har även drabbat andra partier mellan mätningar, men det är valet som räknas
Citera
2026-05-04, 21:17
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Trams.
Jag har varit medlem o röstat Sd sedan 2010. Även varit aktiv samt nämndeman.
Sosse kan du vara själv.
Och nu vill du bidra till att släppa fram Miljöpartiet
Citera
2026-05-04, 21:18
Medlem
Citat:
Har även drabbat andra partier mellan mätningar, men det är valet som räknas
Absolut, men det är ändå en trend som talar mot era konspirationer om att jag aldrig röstat SD. Jag verkar helt enkelt inte vara ensam om att ha tröttnat på soffliggaren Åkesson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in