2026-05-04, 22:00
Medlem
dude2ks avatar
Njae, skulle nog säga godhetsknarkandet isåfall. Globalisterna har förstört hela Västeuropa.
2026-05-04, 22:02
Avslutad
Jag menar inte skeptisk mot de som du inte offrar tid, engagemang och pengar på. Där spelar det ju ingen roll. Om jag uttrycker mig på annat sätt. Jag har t ex hjälpt mina barn med extremt mycket empati, engagemang och närvaro under studietiden. Så pass mycket att jag fick utbrändhetssymptom. Vilket gör att jag t ex idag får trötthetssyndrom vid matematiska beräkningar. Givetvis var jag bara så hjälpsam tack vare barnen kämpade på till 100% och de har idag mycket bra jobb. Hade de tex inte satsat på studier, haft inga bra personligheter och varit lata och åkt snålskjuts på mitt engagemang så givetvis hade jag inte alls erbjudit min hjälp. Det är det här jag menar; även om det är mina barn så sträcker sig bara min empati till att de visat sig vara genuint bra människor. Hade de hållit på med droger, inte brytt sig om studier, försökt slöa igenom saker så hade jag inte ställt upp. För mig är empati och kritiskt förhållningssätt bara två sidor av samma mynt. Självfallet tycker jag ju så med hur andra människor ska acceptera mig. Jag vill att de ska ge empati men inte vara dumsnälla utan kunna ge mig kritik och ifrågasätta. Annars växer jag ju inte heller.
Senast redigerad av DrGiggles 2026-05-04 kl. 22:08.
2026-05-04, 22:19
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Eh, så gamlingar ska lita på telefonsamtal var har du varit sista 20 åren? Även min 80+ mor fick telefonssamtal om skyldig för en vara men hon var kall.

Du skriver väldigt osammanhängande, på sådant har jag inga svar.
2026-05-04, 22:24
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Vi har förstörts av sympati, inte empati.

Spot on. Detta dock kombinerat med en mycket hög dos önsketänkande och idealism framför realism.

// CC
2026-05-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Ja, jag har väldigt mycket empati och var ett väldigt känsligt barn som blev mobbat. Så jag lärde mig tidigt att allt är inte svart eller vitt. Det finns både gott och ont. Det har gjort att jag visar empati för de som förtjänar det och som visat sig värda mitt stöd och engagemang. Enligt min mening tar det åtminstone månader innan man är säker på en person, i de flesta fall. Hur är er syn? Om jag tar rubriken då menar jag att du inte kan stå vid en gräns och välkomna flyktingar du inte känner och tro alla är okey.Man måste förtjäna tillit. Vill tillstå att jag tjänat bra på bostadsaffärer och har väldigt välbetalt jobb, så är inte bitter för t ex invandring.

Sverige förstörs av självförminskning och godhetsknarkare utan självinsikt och empati för sina grannar menar du?
2026-05-04, 22:43
Moderator
pbos avatar
Väldigt oklart vad TS vill diskutera. Tråden låses.

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in